B
Bugården: [citat] Kul att den kan användas! Själv gjorde jag ett nytt försök att frikoppla mangeln och då lossnade det för tjocka ulltyget och jag kunde dra ut det med lätthet.
6 svar · 4,7k läst
·
N
ninasky: kan du rekommendera en sköljmedel som har stark doft samt mjuknar kläderna bra?
0 svar · 929 läst
N
Anonymiserad 137805: [citat] ja är det täckt av ludd så kan det bli överhettat, dålig kvalitet på tvättgodset då
3 svar · 2,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: Åtminstone den spilltratt som vi hade tidigare till tvättmaskinen hade inget luddfilter utan det blev stopp av ludd i vattenlåset under spilltratten.
2 svar · 4,4k läst
·
B
Anonymiserad 137805: [citat] Bara vatten räcker långt
8 svar · 3,7k läst
J
Jannefinkel: Lite oklart var måtet ska tas, då det ser ut enligt bild. Invändigt mått ca 100 mm. Får försöka gräva fram en ”början” på röret.
2 svar · 876 läst
·
Ä
Älvstoft: [citat] Oj, tekniken ville inte... Tror bilden kommer här: [citat]
1 svar · 1,6k läst
·
S
Suns12: [citat] Tusen tack för att du tog dig tid att hitta delen! Jag beställde den, kom hem på några dagar och den passar. Kunde använda tvättmaskinen nu och slipper slänga ut den. 🤩 tack!!!
6 svar · 1,8k läst
·
H
Anonymiserad 137805: [citat] sista biten måste den gå själv utan snabbmatning
7 svar · 2,4k läst
Globetrot
Globetrot: [citat] Ja, alla har vatten
16 svar · 2,7k läst
·
I
Anonymiserad 137805: [citat] en ny vad då? fjäder? bälg? tesla?
23 svar · 14,0k läst
·
Jumos
Jumos: [citat] Det där var ett lite onödigt hårt svar. Som du ser har TS fått en hel del bra och vänliga svar tidigare i tråden, och det är just av den här anledningen detta forum finns - att ställa frågor om renoveringar och ombyggnationer till andra med mer erfarenhet. Ibland är folk mindre erfarna och behöver lite mer hjälp på traven och då finns det ofta ett antal vänliga själar som
17 svar · 4,0k läst
·
L
Liseberg: Hej, Vi har renoverat tvättstugan, helkaklat samt nya rör etc, och nu är det dags att inreda den. Spilltratten (och dess vattenanslutningar är i hörnet varav jag har lite utmaning med att maximera nyttan men samtidigt fortsätta ha tillgång till spilltratten så att den kan rensas vid behov. Bild 1, möbler börjar först 40cm från vägg vilket ger tillgång (men dock väldigt tajt) till
0 svar · 1,1k läst
·
R
Rolle85: Ok thx
2 svar · 1,1k läst
R
2 svar · 1,1k läst
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Du har nog svaret där!
1 svar · 940 läst
P
paralun: [citat] Jo här har du vattenmätare i långa banor.... det beror ju vart man bor och vilken/vilka mätare VA-bolaget man har valt.
2 svar · 1,0k läst
E
Anonymiserad 137805: Öppna luckan och titta efter
5 svar · 1,7k läst
·
yonna
yonna: Varför relina istället för att gräva upp bottenplattan i ett äldre hus? Jag hade visserligen inga problem med de 60åriga rören i bottenplattan men jag ville klinka källaren för att få den fräschare. Merkostnaden med att lägga nya rör var inte vansinnigt dyrt och gav stort mervärde då jag sålde tio år senare. Sätt du en toastol så får du ett jättefint tvättrum.
7 svar · 3,8k läst
·
ELantagonism
ELantagonism: [citat] Hej! Tack för svar:) Vår fläkt i badrummet startar oftast av sig själv när det blir hög luftfuktighet, tex någon minut efter att jag hoppar in i duschen. Har tänkt skaffa en torktumlare men är osäker på om den kommer få plats i den där lilla luckan. Bredden på utrymmet är ca 61cm och alla torktumlare har väl bredd runt 60cm så borde väl gå antar jag. Har tyvärr inte
53 svar · 8,4k läst
·
pacman42
pacman42: En våtrumströskel sitter på insidan om karmen och dörren, som sitter på normalhöjd. Min sattes dit innan flytspackling av golvet.
1 svar · 884 läst
L
Anonymiserad 137805: [citat] Lite otrevliga maskiner att meka med dessa turkiska ting. men om flottören inte indikerar fullt så går inte pumpen, så i den bemärkelsen kan damm spela en avgörande roll
3 svar · 2,7k läst
StorDrömLitenBudget
StorDrömLitenBudget: [citat] [citat] [citat] nu luktar inte tvätten. Vem hade anat att en blow job var lösningen!?!!
76 svar · 23,0k läst
·
T
tompaah7503: Maskinen körde nu sista dagarna ett par gånger lite slumpmässigt med värmning av även sköljvattnet. Rev ut hela styrningen igår, blåste rent programverket, körde kontaktspray i den, vevade runt den hundratals varv och så blåsa rent igen. Det är en helt elektromekanisk apparat så jag får hoppas att det varit lite mikrokorrosion, någon vippa som blivit trög eller liknande som nu
1 svar · 1,5k läst
·
Demmpa
Demmpa: Ja, den anslutningen som pekar snett uppåt. Edit: Eller på den som pekar rakt upp på toppen.
3 svar · 1,5k läst
·
C
Anonymiserad 137805: [citat] vanlig anslutning i vissa typer av boende bort med rött oc dit med slang med sklangklämma
2 svar · 1,6k läst
·
ådal
ådal: Det finns även mellankopplingar som fungerar mellan väggfästet och blandaren, dock ingen avstängning på dessa, https://www.hornbach.se/p/mellankoppling-med-avstick/10214594/ https://www.hornbach.se/p/mellankoppling-utan-avstick/10214593/
10 svar · 5,7k läst
·
B
Anonymiserad 137805: [citat] Inget fel på frånluftstumlare är egentligen väldigt effektiva och torkar blixtersnabbt har själv flera stycken den hjälper till med att värma upp rummet (torka) om man kan få ut fukten, för detta finns det många olika sätt och tillbehör såsom värmeväxlare, En VP tork tar lång tid på sig och tillför ingen värme till utrymmet varför du med tanke på fukten kan behöva
4 svar · 3,7k läst
J
Jan_G: Golvepoxi. Den ska vara diffusionsöppen. Silikatfärg ska bara användas på väggar, tål inte slitage. Kolla in denna sidan om epoxi: https://www.nilsmalmgren.se/ Jag handlade där och målade garagegolvet förra året, grymt bra. Brorsan målade med samma epoxi för 15 år sen och det ser fortfarande ut som nymålat. Inget slitage alls trots att det används dagligen till verkstad.
3 svar · 3,0k läst
T
tergo: kanske https://www.rskdatabasen.se/kategori/rordelar-kopplingar/gumminipplar-kopplingar/gummikopplingar/2-anslutningar-rak-koppling/votec-3109616-212
1 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.