P
Hej!
Någon som har en Bosch selfcleaning condensing, serie 8. Spelar ingen roll vilket program jag väljer så tar det typ 5 min sen stannar det och maskinen är inte ens varm.

Någon annan som har samma problem?

JohannaAC skrev:
Hej!
Någon som har en Bosch selfcleaning condensing, serie 8. Spelar ingen roll vilket program jag väljer så tar det typ 5 min sen stannar det och maskinen är inte ens varm.

Ta bort luddfiltret & dammsug bakom det i maskinen, försök titta ned i "hålet" det bör finnas en liten plupp någonstans under filtret, den pluppen känner av fuktigheten i kläderna.

Men är den pluppen/givaren helt full med damm så luras maskinen till att tro att kläderna är torra, & stänger då av sig själv.
Så rengöring hjälper troligtvis.

https://www.bosch-home.se/service/om-du-behover-hjalp/support-torktumlare

MvH Jawen

P
J jawen skrev:
Ta bort luddfiltret & dammsug bakom det i maskinen, försök titta ned i "hålet" det bör finnas en liten plupp någonstans under filtret, den pluppen känner av fuktigheten i kläderna.

Men är den pluppen/givaren helt full med damm så luras maskinen till att tro att kläderna är torra, & stänger då av sig själv.
Så rengöring hjälper troligtvis.

[länk]

MvH Jawen
JohannaAC skrev:
Hej!

kolla pumpen på baksidan att den fungerar

P
Vad kostar service av torktumlare vet du det?

P
JohannaAC skrev:
Vad kostar service av torktumlare vet du det?
Beror på närheten till fjollträsk.

electroluxaren skrev:
kolla pumpen på baksidan att den fungerar
Finns det ett enkelt test för att se om pumpen fungerar? Ska den gå hela tiden eller bara vid behov?

P
G Gurra_Science skrev:
Finns det ett enkelt test för att se om pumpen fungerar? Ska den gå hela tiden eller bara vid behov?
vid behov enligt styrning från elektroniken

• Gilla
Gurra_Science
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.