Ossian K Olsson
Ossian K Olsson: [citat] I och med att den inte är djupare går det nog bra! [bild] Det ser ut såhär. Det är egentligen en ”provisorisk” lösning men vi får se hur länge den får vara där. Fungerar bra iaf tycker jag! Men. Det finns ju ben att köpa och jag undrar om inte till och med Ikea har en egen lösning.
16 svar · 8,1k läst
·
Sebstar68
Sebstar68: Hej! För mig gick det inge vidare. Trots byte av diverse delar så slutade med att jag fick köpa en ny. Det tråkiga i det hela var stt jag la ut pengar till halva värdet av en ny maskin, i onödan.
7 svar · 6,4k läst
T
Tage97: [citat] Oj! nu har jag blandat ihop två trådar. Förlåt!
9 svar · 4,3k läst
F
Fredrik_1976: [citat] Det var remmen som gått av
3 svar · 1,4k läst
J
Anonymiserad 137805: [citat] det är fler och fler av elx servicegivare som går ifrån fast pris
8 svar · 3,1k läst
useless
useless: Nej, det finns inget sånt krav.
1 svar · 998 läst
Belmlu
Belmlu: [citat] Bra tips men tyvärr står de kanske 5 cm från väggen i då det går vattenledningar nere vid golvet. Missade att nämna att jag även behöver komma åt varmvattenberedaren då övertrycksventil ska testas regelbundet.
7 svar · 2,6k läst
·
T
tombe691: [citat] Hörnet och ytterväggen som går från ventilen är värst, det som står i hörnet är ett torkskåp som används sporadiskt när det finns blöta vantar, blöta skor några gånger per månad under vissa mer utsatta perioder
18 svar · 3,4k läst
·
BirgitS
BirgitS: Okej Hur var det med en tröskel emellan tvättmaskinen och luckan?
9 svar · 1,8k läst
T
Tompafix: [citat] Är det gjutjärn så är det dags 😁
5 svar · 1,0k läst
L
Anonymiserad 137805: [citat] skönt jag trodde att tråden hade dött...
31 svar · 74,2k läst
·
1
Anonymiserad 137805: [citat] diskmedel å vatten funkar sen får man ju se om det sitter kvar något annat
13 svar · 3,8k läst
·
J
JohanLun: Skjutdörrar, Elfa, Ikea eller liknande?
18 svar · 5,8k läst
·
AXS
AXS: Slipa ner så det vassa försvinner, sen målar du med någon färg du kan köpa i liten burk. Du kommer se skadan såklart, men tror det blir ok. Exempel: https://www.super-hobby.se/products/49-Light-Blue-Mat.html
7 svar · 1,5k läst
·
tommib
tommib: Om det är möjligt bör du be elektrikern byta den där till en dosa och sedan sätta två (tre) separata uttag så slipper du hålla på och klippa stickproppar på maskinerna. Dessutom slipper du ringa elektriker när du byter nästa gång. Givet att väggmaterialet ser ut att vara träullit har jag svårt att tro att det där skulle vara ett våtutrymme som ställer krav på fast anslutning,
4 svar · 980 läst
·
F
Frippelindeman: [citat] OK Tack för hjälpen, uppskattas!
14 svar · 7,7k läst
·
E
Emland: Ok tack för svar, är novis på sånt här. Källaren är uppvärmd om det spelar någon roll förresten.
4 svar · 1,3k läst
·
J
Anonymiserad 137805: Varmvattenberedare är det man inte flyttar på om det inte är oundvikligt. tänk dig hur det kommer se ut med all rör synliga som behövs för att förlänga/skarva de som nu är anslutna till vvb. bila upp golvrun är piece of a cake i jämförelse. Allt det övriga är lätt. Men dra dit en röris så kan du få ett kf mellan tummen och pekfinger på hur många 100tkr det stannar på.
1 svar · 865 läst
M
Anonymiserad 137805: STOR utvecklingspotential vist säger man att det måste dräneras om med vissa intervaller men har du inte fuktinslag nu så är det ingen ko på isen gipsen skall ju bort putsa och måla om golvet är ok så antingen måla det eller klinkra kolla om golvbrunnen är hel innan tänk över hur du vill ha tappställen utslag mm samt var eluttag skall sitta ett förutsättningslöst drömläge
2 svar · 2,7k läst
·
Müssli
Müssli: Klipp kabeln och anslut. Tvätta och var glad.
23 svar · 4,2k läst
·
B
Anonymiserad 137805: [citat] motorn går inte kärvat fast eller faskondensator defekt
1 svar · 704 läst
P
Anonymiserad 137805: [citat] vid behov enligt styrning från elektroniken
6 svar · 960 läst
MollyMoon
MollyMoon: [citat] Alltid kul att få olika synsätt. Tycker du det blir "skräpigt" emellan/under plattorna. Dom är ju väldigt fina. ps. Vi har målat golvet och kommer att sätta en jutematta där tillsvidare. Vi håller på att sätta fiboplattor på väggarna. Blir jättefint! Vårt "pysselprojekt" som får ta lite tid...(:-D Tack för input! 🙂
11 svar · 7,2k läst
·
R
Anonymiserad 137805: [citat] de kärvar inte utan det är gummimembranen från PRC som ruttnar och spricker
26 svar · 5,8k läst
·
Rickard.
Rickard.: En synlig tillgänglig balofix är en helt okej lösning för permanent också, en villa-tvättmaskin behöver ingen backventil eller annat skydd men en tappkran är inte utan fördelar heller.
9 svar · 1,4k läst
·
B
Anonymiserad 137805: [citat] Nej funktionen finns inte i din disk, så det är meningslöst att komplettera med något som ändå inte kommer att fungera. Tillverkarlandet brukar stå på förpackningen. Vet att felgiganren säljer både de från Tjeckien som från Tyskland, stor skillnad på bla korgarna, korgarna går lätt byrålådseffekt i stället för att kännas som ett kassaskåp. Tunnare pinnar andra
4 svar · 1,6k läst
·
anders07
anders07: [citat] Tror inte att den är utgående... https://www.aeg.se/laundry/laundry/washing-machines/front-loader-washing-machine/l7feg964e22/
6 svar · 1,6k läst
H
Harald Blåtumme: Tack, bra tips om det blir fler felkoder framöver!
5 svar · 6,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.