Tvättstuga
a.o.f: Det här kanske hjälper. https://www.byggahus.se/forum/threads/mangel-som-fastnat.435834/
Festlund: Dom pluggade rören ser ut att vara från ett gammalt element.
Krilleman: Den produkten du har nere vid golvet heter golvvattenlås och är en ruskigt dålig produkt att köra tvättmaskinen genom. Ta bort! https://faluplast.se/produkt/8073893 [bild]
returen: [citat] bara att installera den som det är tänkt du har ju redan förberett för 2 maskiner
returen: [citat] packningen sitter fel ta isär och kolla fota, eller gängpaj ALDRIG verktyg till detta gängpaj-byt ventil
tensiden: [citat] "Löste". Det blev laminatskiva istället till sist. Kompositen, om än snygg, blev svindyr och vågade inte chansa på att det inte skulle gå åt helvete. Riktig kycklinglösning, men ibland får man gå den vägen.
returen: [citat] dagens maskiner bör man inte fylla mer än till 75% för vattnet räcker inte till och allt blir inte blött
returen: Den där är så gammal att det är motorn som är sliten, en ny kostar en slant men det är det värt för det håller då lika länge till Fast det är nästan omöjligt att höra kan ju vara skit i tömningspumpen oxå
MultiMan: Sköljmedel är en utmärkt, fungerande och trevlig produkt och jag har inte haft problem med något sköljmedel på de 40 år jag använt det sedan jag flyttade hemifrån. Det enda problem med beläggningar jag haft är när tillverkarna tvingades byta från fosfater till zeoliter (som är en fin lera). Då kunde det bli mindre beläggningar om man inte tvättade varmt regelbundet, men det har
Helena B: Hej, Någon som tagit in hjälp för att byta plastmatta i tvättstugan? Undrar lite vad som är rimligt att ta för att byta en plastmatta och sätta in en ny plastmatta. Utrymmet är 9.5 kvadratmeter och mattan är i original från 83. Vad har ni andra fått betala?
tergo: skulle tro att detta passar https://www.moraarmatur.com/sv/reservdelar/diverse/600250 ev fråga här https://www.fmmattsson.com/sv/kundsupport
TuXy: [citat] Tack för tydligt svar! Verkar som de flesta har ungefär sådär.
MikeOz: [citat] Exakt så gjorde jag. Hade ett hyllplan över som jag la i botten.
MultiMan: @Alexn72 Problemet är att det sitter dubbla lager och en helt nödvändig packbox längst in mot trumman som pressas fast inifrån baljan. Just den tätningen är det vanligaste problemet till att lagerna skär ihop. Den börjar läcka och det kommer in tvättvatten i lagerna. Dessutom är det inte helt ovanligt att korset är sönderkorroderat, kanske inte på Electrolux men på Samsung t ex.
Greger_08: [citat] Nimo skickade en ny dörr men killen som skulle byta den sa att det inte skulle spela någon roll så han bankade lite med en hammare på det extra dörrfäste dörren skrapade i. Hade tänkt att banka på det själv men jag ville se vad nimo ville göra. "Svensk kvalitet" börjar tappa sitt värde...
BirgitS: [citat] Det som står i branschreglerna är väl typ att det ska vara tätskikt där ofta blir blött, dvs. i själva duschen och närmast utanför. Betong mår inte bra av att vara ständigt blöt (till skillnad från fukt).
Börje 70: [citat] Hej. .kanske, tänkte också på den men den ser fräsch ut. Vi har flyttat in nyss och ägare innan säger de tvättade utan problem. Kanske blev något när de städa bakom. .men det kommer ur filtret liksom och det är stängt och låst . .? Tack
Bengan K: Har fråga om fogning av fasat kakel. Jag har läst några äldre trådar i ämnet i detta forum, utan att svar på det jag söker finns med. Nu har jag kaklat två av fyra väggar med fasat vitt kakel. Den ena väggen har jag även fogat med vit fogmassa. Problemet är när jag drar fogmassan diagonalt över kaklet samlas det mesta av massan i de ”diken” som omger fogarna, d.v.s. i
Dheri: Är det aktuellt att bygga en egen kan du få lite inspiration i den här tråden. https://www.byggahus.se/forum/threads/vaegghaengd-strykbraeda.225930/post-3276249
Anonymiserad 137805: [citat] för att det var ett problem som noga undersöktes när kylskåpen med kolsyrat vatten kom. stor kartläggning över hela Sverige. tryckreducering eftermonterades. Normalt tryck i en hydrofor (eget vatten) är 2-4bar. Jag har 5bar i mitt system.
Hacke B: [citat] Alltså att skruva fast den på de vita gängorna på den nya slangen?
Eva.W: Vi ska renovera en liten tvättstuga och funderar på vilket golv som kan passa. Är det någon som har Tarketts Istanbul? Är ni nöjda? Eller är det bättre att välja en enfärgad matta? Bänkskivan vi har är i ek och den ska slipas och jag tror vi väljer lacket Lagerlöf från Nordsjö färg.