Trädgårdsmaskiner
karlastrid007: Bättre att det procuderas i kina än att produktionen görs i eu/usa.
Nonkan: Prova att ta bort den svarta listen i bakkant av chassit så du släpper ut mer gräs (se instruktionsboken). Det låter som att kåpan blir fylld med gräs, och det kan det bli om man inte klipper så ofta. Är det något med motorn ska du inte skruva själv, Klippo lämnar 2 års garanti, men den blir förverkad om du börjar pilla.
Alfredo: Den här är inte så stor som du vill ha men känns ändå rätt rejäl. 56 cm klippbredd och Honda motor på 190 cc. Jag köpte en förra veckan och den känns ganska kraftfull. Framtiden får väl utvisa hur den håller/fungerar på sikt. Priset var nedsatt med en tusenlapp i någon slags "kampanj" och känns rätt OK för en maskin med Hondamotor. Maskinen har tre "lägen", uppsamling,
Anubiz: Strålande, ska kika på det i eftermiddag.
Hasse_Lkp: Kommit fram till att jag nog kan stryka drivning från kravlistan. Knappast viktigt om det finns eller inte.
Nybyggaren: Maskin köpt, de var bara lite glapp... Maskin går hur bra som helst... :wow:d^_^b
prototypen: Det är stoppet, det kortsluter brytaren så det inte blir någon gnista. Sedan verkar B&S drabbas av att ventilskaften inte slits lika fort som ventiltallriken vilket gör att motorn får dålig kompression. Dra sakta i snöret det ska ta emot, går det liksom lätt hela varvet runt så läcker det. Min åkklippare ska få sina skaft kortade inom en snar framtid. Av med topplocket, det finns en
karlastrid007: Haloj, jag undrar om det är någon som har en gammal trasig sthil röjsåg (fs 200, fs250, fs130, fs310 etc, inte dom stora 400 och 500 serierna) - och således har en eller flera komponenter till salu. Eller om någon vet någon som har. Det är så att jag köpte en röjsåg på blocket men det fanns ingen klinga till. Inte ens själva fästningsanordningen för klingor fick jag med. Kan
Getsome: Ingen av de billiga pumparna jag testat har utmärkt sig speciellt negativt , du får ju oftast vad du betalar för , dyr pump = bättre komponenter och förhoppningsvis längre livslängd , men utifrån det jag läste i första inlägget så klarar du dig bra med en billig pump , jag har bara testat julas pumpar och dessa funkar till mina behov utan problem , dock blir jag nu tvungen att köpa
kasperzen: Tack för bilden, jo lite svårt är det allt att se, men bättre än ingen bild alls. Ska försöka klura lite med den här bilden imorgon. Om någon lyckas ta lite andra bilder är jag väldigt tacksam, svårt att hitta skisser, kanske man skulle åka och titta på en om jag hittar någon MTD i Göteborgstrakten :-) Tack Grävaren för bilden.
Lightning: [citat] Om du menar att HELA växellådan är borta tycker jag du ska glömma det här med "att bygga en ny" Försök istället att få tag på en risig Klippo(trasig motor etc)billigt o ta växellådan från den.Kolla natv.att växellådan på"rishögen"verkar OK.
Göran.W: Det tar inte någon längre stund att byta klipp aggregat. Det går inte att renovera det istället för att byta det eller är det upprostat?
Tobbe Arnesson: Låter som du hade tur och klarade dig med värmenyp! Kan bli dyrt sådant där, smart att pytsa i lite olja i cylindern innan du återstartade.
berg35: Skulle klippa gräset igår när "säkerhetselbrytarhandtaget" jävlades och inte ville slå till... Hmmm, vad var det läraren på elsäkerhetskursen sa.......CE märkning är bra att ha...var det nog...d^_^b [bild] Förresten...är det någon som vill köpa en billig elgräsklippare ??:rolleyes:
Tobbe Arnesson: I manualen som jagrullar postade länk till finns ett test för ventilen i tanklocket med något specialverktyg, det kanske går att testa på något enkelt hemmameckvis? Annars borde väl inte ett lock kosta jättemycket.
Bandbredd: Att investera i en robotklippare gör ju att man slipper besväret att klippa gräset samt att gräsmattan blr mycket snyggare. Så med tanke på förra sommaren och en väldigt både gul och ful gräsmatta så började att fundera på en autobevattning för en fulländning. Jag hade en tro om att det skulle vara en väldigt dyr investering med för under 3.000:- vattnas nu gräsmattan i 5
Dave79: Behöver hjälp med att bestämma vilken typ av grästrimmer som är "bäst", batteridriven eller bensindriven... Har ingen överdrivet stor tomt (1300kvm) men ganska mkt träd, staket mm. och en med sladd är där med utesluten. Vill hålla mig strax över 1000-lappen om det är möjligt. Har hittat två stycken som verkar ok: 1. Partner Colibri II - Enkel, lätt, 25cc-motor. Ca 1200kr 2. Ryobi
pwrdesign: Jag gick i samma tankar som dig och skaffade en Flymo Sabre Trim! Har skrivit om det i denna tråd: http://www.byggahus.se/showthread.php?t=92154 Jag är hur som helst helnöjd! Batteriet är kralligt, den klippet fint och går att köpa till häcksax-huvud till den! Mvh P
jagrullar: Tänkte jag kunde dela med mig av detta fynd, hoppas det kommer till användning. http://www.gardening-tools-direct.co.uk/content/husqvarna_workshop_manuals.htm
AndersS: [citat] Ta inte illa upp, men ibland kan man få kloka råd om vad man ska försöka sig på själv eller kanske ta hjälp med. Och när man lärt sig de lättare och mindre "farliga" maskinerna ta steget till de som kräver lite mera kunskap. Jag har själv stor respekt för just vinkelslip och kedjesågar.
Tobbe Arnesson: Bra pris vet jag inte men Googlar man kullager 6303 2RS så hittar man flera som säljer dem för runt en hundring styck.