1 142 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Startproblem med B&S 3,5hp
Har problem med en Briggs&Stratton 3,5hp klippare.som är seg att starta och känslig var gashantaget står,och när man väl får igång den så går den ett par minuter och lägger sedan av.Sedan går den inte att få igång igen.
Har haft av förgasaren och bytt membranet provat med ett annat stift.
Stiftet blir blött när den itnte startar,och det blir gnissta när jag tar ur stiftet och håller det mot godset
Nu vet jag inte vad jag ska kolla på,så alla råd är välkommna.
Har haft av förgasaren och bytt membranet provat med ett annat stift.
Stiftet blir blött när den itnte startar,och det blir gnissta när jag tar ur stiftet och håller det mot godset
Nu vet jag inte vad jag ska kolla på,så alla råd är välkommna.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Det är stoppet, det kortsluter brytaren så det inte blir någon gnista.
Sedan verkar B&S drabbas av att ventilskaften inte slits lika fort som ventiltallriken vilket gör att motorn får dålig kompression. Dra sakta i snöret det ska ta emot, går det liksom lätt hela varvet runt så läcker det.
Min åkklippare ska få sina skaft kortade inom en snar framtid.
Av med topplocket, det finns en lucka på sidan så man kommer åt knaster och kan mäta ventilspelet. (jag kortade skaftet med vinkelslipen)
Du kan börja med att mäta ventilspelet.
Protte
Sedan verkar B&S drabbas av att ventilskaften inte slits lika fort som ventiltallriken vilket gör att motorn får dålig kompression. Dra sakta i snöret det ska ta emot, går det liksom lätt hela varvet runt så läcker det.
Min åkklippare ska få sina skaft kortade inom en snar framtid.
Av med topplocket, det finns en lucka på sidan så man kommer åt knaster och kan mäta ventilspelet. (jag kortade skaftet med vinkelslipen)
Du kan börja med att mäta ventilspelet.
Protte
Klicka här för att svara