E
ekobonden: Hej! Vi har en automover som klipper vår gräsmatta för elfte sommaren. Nu har den dock börjat krångla... Häromdan, det regnade litegrann men det har inte varit några problem tidigare, så började den plötsligt larma att den var instängd, diod nr 3 blinkade. Har försökt med att återställa *21# och byta klockslag & start/stopptid, knappat in användarkoden mååånga gånger, tvingat
0 svar · 1,2k läst
P
PeterTh: Hej igen, Har nu lämnat klippaggregatet på Såma i Uppsala och kåpan byts på garantin eftersom den är skev. Jag fick intrycket att det inte var den första kåpan som byts så jag antar att problemet är känt. Mvh Peter
4 svar · 7,3k läst
P
Pongu: Ska man kapa hård ved under lång tid, vägrar slipa kedjan och kompenserar genom att lägga hårt tryck på sågen, ska man gå upp till en semi-proffssåg med större volym. Är det bara mindre mängder ved, några mindre träd, kvistning osv, eller lite mera krävande om man håller kedjan vass, duger en klenare Stihl fint.
19 svar · 7,2k läst
FredrikR
FredrikR: Frontklippare skulle jag rekommendera om möjligt. :)
26 svar · 28,4k läst
M
monk12: Det är en automatkoppling så jag vet inte var kopplingsmekanismen sitter. Något förslag?
2 svar · 1,7k läst
S
Steksmar: Kolla så att remmarna ser ok ut, inte torra/sprickor osv. kolla knivarna. Känns den om att köra? eller drar den åt hö/vä? Startar den snabbt eller slirar startmotorn? Allt ovan går att justera/byta,men då ska priset ner på maskinen.
3 svar · 3,5k läst
O
OlaF: Någon moderator som kan flytta denna tråden till annan avdelning eftersom det verkar vara fel här. "Vatten & avlopp" kanske? Tack.
2 svar · 5,4k läst
P
PatrikJ: Hej Hade problem med min Stiga i helgen också (Bensin). Hade lite gammal kvar i tanken jag med. Lösningen gör mig var att ta bort luftfiltret och spruta in bensin den vägen med en liten medecinspruta. Efter 4 försök där den gått igång och sen stannat så fortsatte den tuffa. Efter det så har den startat som vanligt, även fast den alltid är lite tjurig. Vår gamla som hade B & S motor
2 svar · 1,2k läst
F
fp01: Håller just på att förbereda för N2, en 220AC och den gamla maskinen "Nisse", en G1:a från 1998 får pensioneras nu, även om han fortfarande strävar på, dock inte utan problem. Till frågan: Vad exakt gör att man inte får förlänga eller förkorta lågvoltskabeln till trafon? Ovan nämns att man kan byta från 10 till 20m på en 305:a, och på gamla Nisses trafo har jag en egen väl
0 svar · 750 läst
Immobil
Immobil: ...somliga väntar på bilderna, kanske. :S
2 svar · 1,0k läst
M
mannemaze: Hallå där! Jag har fått tag på en gammal Stiga Park från sent 80tal som jag håller på att fixa till. Farbrorn som hade den tidigare har gjort en hel del egna "lösningar" på fel som uppstått med tiden. :( Nu har jag nog fått till det mesta utom länkaget till förgasaren! Motorn är en Sovereign OHV 11 hp som tydligen inte tillverkas längre. Problemet är att man tagit bort schoke och
0 svar · 1,7k läst
P
PerJohan: Ryker, det gör den redan rejält. Iaf sekundrarna efter start. :S Men som sagt, jag hälde ur oljan, sköljde till och med med någon dl "riktig" olja innan jag fyllde på igen. Som sagt, better safe than sorry! :)
6 svar · 2,9k läst
D
danbanan2: Jadu.... Ja kan nog va med att beställa en konteiner, det är mycket bra priser jämfört med här så. Skulle kunna köpa en ny gräsklippare, trimmer, snöslunga och säker lite annat bra därifrån oxå!!!
2 svar · 2,0k läst
G
grävaren: Allra bäst, men också dyrast är en John Deere F725 eller liknande. Dieselmotor, kardandrift och terränggående. http://www.retrade.se/aitem?aitem_id=205917
4 svar · 3,8k läst
N
Nockpannan: Hej! Har en Husqvarna Rider 850-10 1991 års modell där ena bakdäcket "släppt" från fälgen under vintern. Behöver få av fälgen så jag kan ta med den till en däckfirma för lagning. Problemet är att jag får inte av däcket. Jag har tagit bort låsbrickan + brickan som döljer driv sprinten men sen sitter det som berget. Fälgen vägrar att släppa. Någon som har erfarenhet av detta
0 svar · 10,7k läst
M
Mattias trustorpskvarn: Efter 20-30 minuters körning blir den mer och mer orkeslös i hydrostaten, testat byta olja men ingen förbättring. har läst att denna tråden varit uppe tidigare men ej hittat lösningen.. min fundering är om det är lönt att börja renovera hydrostaten och i så fall vilka delar är det som ger sig, eller är det läge att byta ut den?
0 svar · 11,5k läst
vojma
vojma: Jag kör med HozeLock till både slang och kopplingar och är nöjd med detta. Kopplingarna är täta och slangen är nästan omöjlig att lägga ett veck på.
9 svar · 18,0k läst
MathiasS
MathiasS: Jag skaffade en hse 71 härom året - jag är skitnöjd. Det är en fantastiskt bra maskin som ärligt talat känns mycket proffsigare än alla Bosch osv. Har man bara låga saker som ska klippas är det nog som Nonkan säger att 61an är att föredra. För egen del har jag 60m häck som är 2m hög så jag ville åt svepytan och räckvidden. Kan inte säga att jag stört mig på vikten, man får
7 svar · 5,0k läst
O
OlaF: Det verkar stämma rätt bra ang. dimensionen. Ska testa med en 6,5-8 från biltema. Även om den ska vara alldeles för liten i "ringen" så tycker jag nästan att den snarast verkar för stor.
5 svar · 10,4k läst
Lightning
Lightning: [citat] Håller fullständigt med där! Är det lite"krångligare"ytor dessutom är det inget snack! En åkklippare SKA ha frontmonterat aggregat!
5 svar · 8,8k läst
T
tille1: Hej är intresserad av en rider medvariatorlåda på ca 10 år ska jag slå till eller är det en dålig ide ? Mvh Tille
0 svar · 2,2k läst
S
Steksmar: Ingen input på borsten,men jag har en sweeper fungerar kanoners. http://www.husqvarna.com/se/homeowner/accessories/product-accessories/tillbehor-riders/sweeper-uppsamlare/ man kanske får köra ett par varv men det inte jobbigt :)
1 svar · 1,8k läst
S
Steksmar: Du bör köpa ved klyv efter vad för typ av träd du kan komma över. Kommer du åt 50cm kubbar köp en större/kraftigare(dyrare) ,å tvärtom. vi var 2st som klyvde upp 11-12m3 på en dag med en julaklyv,en langade å en klöv. trött i kroppen jajjamensan mend blev gjort :)
17 svar · 6,2k läst
P
-PC-: Härligt att det funkade!
3 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.