E
EBMTJ: Jag har faktiskt prövat, får väl skylla på ung och dum. Satte ståltråd i trimmern när jag klipte gräs åt kommunen för en "oherrans" massa år sedan. Vi hade tur den lossnade och virade sig kring ena benet. Trots att åldern eller intelligensen inte steg omedelbart så försökte vi inte ngn fler gång! /Erik
10 svar · 6,0k läst
S
scar69: Dränkbar använder jag när det är storstädning och hela dammen ska tömmas. Nu är det bara finlir runt/mellan stenar och dyligt som sugas upp och där kommer inte en dränkbar åt utan att jag måste riva ner alla stenar mm som jag har byggt upp. Det ska bara "dammsugas" lite försiktigt:)
2 svar · 3,7k läst
N
Nonkan: Har du en HVA närmare så är 235FR eller 336FR i samma klass. 235 är utgående, men jag gillar den. Robust maskin, och billigare än 336. Inte riktigt lika ergonomisk, men 300 m2 är inte supermycket. 327 är mer trimmer än röjsåg. En av de bästa maskinerna på marknaden i sin klass, men en röjare är mer allround och passar nog din tomt bättre.
5 svar · 11,9k läst
R
Flyttad
R
Flyttad
J
JJ1: Efter några mindre justeringar av gasreglaget så funkar den riktigt igen. Så det var inte värre som väl var.
1 svar · 4,4k läst
N
Flyttad
N
Flyttad
Göran.W
Göran.W: [citat] Där har du en poäng för mulcher klippning eller som dom ibland säger multiklipp i högt gräs slutar ofta med att det gegas igen med gräs under klipparen så man får rensa där hela tiden.
12 svar · 7,6k läst
P
Pongu: Lyssna på Nonkan, han kan det här! Om du tycker om henne, köp en ergonomisk trimmer av bra kvalitet, som startar, inte ger en vibrationsskador, inte bränner en, som är säker och som man kan trimma länge med utan smärta i skuldror och nacke, t ex en av Stihls mindre maskiner, batteri eller bensin beroende på trädgård.
19 svar · 5,9k läst
bax
bax: [citat] Det där brukar man märka på hur fort kedjan stannar efter man slagit av "gasen". Nyper den fast tvärt var det dags att fylla på olja för ett tag sedan:D
15 svar · 7,1k läst
S
stoffe_johansson: Går i tankarna att köpa en ny åkgrässklippare som jag även kan skotta lite snö med till vintern, Jag har kollat runt lite på Husqvarna och jonsered även stiga kan vara intressant, frontklippare och hydrostat är ett krav pris högst 35000-40000 Tacksam för tips
0 svar · 1,1k läst
MathiasS
MathiasS: ...och helt gratis var det också. Men som sagt, behövs dubbelt så många pinnar för att räcka till alla redskap.
3 svar · 9,0k läst
Taxen
Taxen: Här en underhållsmanual från Oregon. http://www.oregonchain.se/fileadmin/support/2_technical/maintemanual/MM_SV.pdf
12 svar · 10,1k läst
N
Notch: Blev en Husqvarna LTH151 med uppsamlare. Funkar kanon så jag är toknöjd :)
4 svar · 2,0k läst
S
silversmeden: Har en Husqvarna lite modell vet inte vad den heter men kan hålla med om att man får fruktansvärda stickningar i gashanden. Fördelen är att den startar alltid, har haft den i snart 10 år och kört med gammal besin (fjolårets)startar ändå aldrig bytt stift eller nåt. Det är klart tråden får man ju byta, hittade en riktigt grov orange tråd (vet inte märke) den tar det mesta.
7 svar · 4,7k läst
T
trojlee: jo tvättade den och blåste rent med tryckluft....har gjort det 3ggr nu:)...verkar som omden inte får soppa riktigt som den ska...har provat köra utan bränslefiltret men ingen skillnad...det enda jag inte har haft löst helt är nålventilen...ska ta lös den idag... Bälgen i det minimala "flottörhuset" kan den tänkas åldras?...eller kan packningen och membranet i pumpen sitta i fel
3 svar · 2,2k läst
P
PerJohan: Tror banne mig bara det är Nonkan som skulle kunnat klara av den felsökningen han just gjorde. Men det var ju inte första gången han imponerar! :)
6 svar · 5,3k läst
Immobil
Immobil: En bekant till mig har haft en sådan och den funkade bra. Den är ganska tung i sig själv eftersom den är gjord av gjutjärn. Antagligen för att ge bättre grepp åt drivhjulen. Slangen är en vanlig trädgårdsslang, ~ 20 meter klarar den lätt.
1 svar · 4,0k läst
Tobbe Arnesson
Tobbe Arnesson: De är snarare lösa för att de ska "vikas in" om de kör emot något som annars hade skadat kniven, typ sten och så.
3 svar · 1,1k läst
Markusl
Markusl: Hej! På min Stiga Park 2000E, c:a årsmodell 1980, så stannar inte klippaggregatet när man kopplar ur det. Jag har kollat remmen som går från remskivan på motorn fram till midjan och det är den remmen som inte "släpper taget" om främre remskivan där de 2 remmarna till klippaggregatet går ifrån. Vad kan det bero på? Jag tycker mig kunna se att remmen inte riktigt linjerar med bakre
0 svar · 3,0k läst
N
Nonkan: Är den såpass ny så sitter det förmodligen en silveretikett på sätesstolpen för maskinens id och en liknande dekal i bakkant ovanpå klippaggregatet för reservdelar till det. Det är två olika produkter, maskin och klippdäck.
1 svar · 1,1k läst
D
DaManne: Har noterat vid 2 tillfällen att min 220ac knivdisk börjar snurra en kort tid i samband med att den ska lämna laddstationen. Någon som vet om det är normalt?
0 svar · 780 läst
C
christiancarlsson: ok, tack för svaret. Fick precis bort den. monterade på de nya sakerna och testade hälla vatten i pumphuset. läckte inte ett dugg :) Testade att se om allt fungerade genom att fylla pumphuset och suga från en tunna. gick kanon..
2 svar · 2,0k läst
Immobil
Immobil: [citat] :wow: Är det Klippo´s nya slogan? :D
10 svar · 3,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.