Alpha
Alpha: Drar tillbaka vad jag skrev ovan, det var visst en toro klippare ;)
20 svar · 9,8k läst
S
s043710: Vi har köpt en Mosquito Magnet Defender och blev lite förbryllade när vi fick för oss att skruva av locket och titta hur det såg ut i maskinen, eftersom vi har sett att mygg och knott har samlat sig där istället för i det avsedda fångsnätet. Jag uppskattar att 90 % av myggen och knotten ligger "inne i" maskinen och inte i fångnätet. Ni som har en Mosqutio Magnet är det så för er
0 svar · 3,5k läst
·
H
Hasse12: Har hitta vad jag behöver tack.
2 svar · 3,0k läst
K
karlastrid007: tillverkas inte längre, men för 2 år sedan kostade den 5695kr på carlsönerna i stockholm. Nu är den utbytt mot den lite klenare och billligare FS 130 som är 4-takt, mkt bättre i miljösynpunkt och låter mindre. Tycker dock inte att 2taktarna låter mycket.
48 svar · 29,9k läst
K
karlastrid007: http://www.blocket.se/kalix/Jonsered_grastrimmer_34683388.htm?ca=11&w=3
36 svar · 22,4k läst
G
greebfighter: inte helt säker men jag har för mig att klippo går bredare med kniven än hjulen, kan dock vara ett problem om det skall vara med uppsamlare.
5 svar · 1,4k läst
D09
D09: Sent inlägg men iaf. Köpte en Holstein röjsåg, höll i 4 minuter sen var dragstarten av, drog inte anorlunda än vid t ex motorsågen ( stihl ) men den gick sönder direkt. Säljaren skickar en ny och uppmanar mig att dra försiktigt. Likaså att den inte var inställd rätt i förgasaren. När den väl gick så var jag väl rätt så nöjd.
12 svar · 5,4k läst
A
alfamats: Köpte en hozelock slangvagn på granngården för 2 år sedan.Kostade runt 1000 :-.Jag höll på att ramla baklängens när jag skulle betala i kassan.Den var helt i metall och den har varit fördjäkligt bra tycker jag och helt klart värt pengarna så här i efterhand. Hittar den tyvärr inte på granngårdens hemsida nu . / Mats
7 svar · 5,5k läst
Lightning
Lightning: Tycker att du även ska kolla på Stihl's varianter.Usa är ju billigara på många saker men då måste man ju ta i beaktande att det tillkommer moms, frakt o tull(o även moms på dessa)+ att du får vänta på varan.Det kan även i vissa fall bli problem när man behöver utnyttja garantin.
1 svar · 1,8k läst
F
Freddy-79: nått tyskt budget märke gissar jag fuxtec. Förmodligen tillverkad i kina,
4 svar · 5,2k läst
B
BigGitt: [citat] Haha. Snart stänger man tråden :)
30 svar · 3,5k läst
·
mekar-anders
mekar-anders: Skulle också dra till med en dryg halv tank på tre timmar
16 svar · 10,6k läst
·
M
MangeO: Jag hade en sådan Stiga Park och den hade brytarspetsar vilka inte var riktigt inställda. Jag bytte tändsystem till ett brytarlöst, man monterar bara en ny tändspole med magnetron och klipper de gamla kablarna till brytarspetsarna. Fungerade perfekt sedan. Även om du redan har brytarlöst kan det vara att det är avbrott i tändspolen då den blir varm. En annan sak kan vara att byta
1 svar · 2,0k läst
P
-PC-: Min startmotor dog åxå (Murray med 11HK briggs), fast då var det anslutningen som släppt på insidan, bara att löda dit igen :) Solenoiden var också död, men den tog jag isär och putsade på, så nu går den ett tag igen :) Tar man sig lite tid och pillar lite så kan man ha tur och fixa det :)
13 svar · 10,4k läst
O
obba: testa att kör med aspen bränsle, har förra ägarn kört me vanlig soppa o du me aspen eller tvärtom så kan man bli tvungen att ställa om förgasarn. skulle tro att problemet är löst om du tömmer uta bensinen o fyller på me ny bensin.
2 svar · 14,2k läst
O
oskar94: Problemet är löst! :) Ledningen för dödaren som kortsluter tändningen är samma som höljet runt gasvajern, och av nån anledning så kom den i kontakt när jag gasade till, men så fort jag släppte gasen minsta lilla så "kom den tillbaka". Så jag bytte ut kabelhärvan och allt fungerade som om den var ny! :)
2 svar · 14,9k läst
B
Bergling: [citat] Jag skrev ju en lite recension i denna tråden: http://www.byggahus.se/forum/traedgardsmaskiner/174407-snabbrencension-av-ryobi-graes-slytrimmer-rbc430sbs.html Men kortfattat, så är en 4-taktare lättskött, ingen oljeblandad bensin. Den klarar utan problem lite större saker som hallonsnår och halvmeterhög sly med trimmerlinan. Större saker fixas med slyklingan. Tyst vid tomgång
15 svar · 14,6k läst
I
importensketsig: Det är ett ganska aggressivt sätt att rengöra, helt klart, men med dom större munstyckena iaf (jag har T-300 med en 5.85) går det justera från att det inte blir rent till att det blir urfrästa ringar (vanlig tryckimp trall, ett par år gammal) om man inte viftar som en galning. Jag kör på iaf, har en "håll eller bli utbytt"-attityd till min trall. Har mycket skit intryckt i den pga
1 svar · 4,9k läst
N
NizWiz: jaa för nu läcker den inte men det kanske är lika bra att fixa det så man vet att den inte läcker om man kanske säljer den någon dag tråkigt om man får ett samtal 3 dagar senare att den läcker som ett durkslag tack för svar och tur att det inte var kolvringarna
3 svar · 4,3k läst
Alfredo
Alfredo: Ja sätt sonen i jobb du :D Sen har jag svårt att tro att man måste montera ner speciellt mycket. Är det slangen (den svarta snutten mellan tank och förgasare/motor) som läcker så brukar det bara vara att dra bort den och skaffa en någorlunda likvärdig på närmaste mack/Biltema/biltillbehörsaffär. Eventuellt har du slangklämmor på den, men det gör i så fall inte jobbet nämnvärt
3 svar · 11,2k läst
T
Tune: Jag har kört upp 100-tals meter med den fyrkantiga gula trimmertråden monterat på Husqvarnas största trimmerhuvud. Tror det är Stihl som tillverkar den. Det hände att den gick av men inte mer än acceptabelt.
25 svar · 23,6k läst
S
sylviab83: Hej! Skulle behöva hjälp med att starta min pumpautomat på landet. Har försokt starta den genom att fylla vatten i slangen och sen dra igång den. Har också evakuerat luft med jämna mellanrum ur pumphuset. Hur länge kan pumpen stå och gå i väntan på att trycket ska gå upp innan man luftar pumphuset? Av misstag råkade jag öppna för mycket på skruven så trycket som var på god väg
0 svar · 2,5k läst
A
Annananna: Fick lämna in den. Jag hade tydligen kört för hårt med den, och den hade "smält fast". (Ligger an, plast mot plast.)
3 svar · 15,0k läst
M
Flyttad
M
Flyttad
K
kasperzen: Ingen som har några tips, motorn läkte olja från början nu håller den tätt. Jag har bytt packningar, riktat ett plåtlock som var skadat (locket till oljepumpen tror jag) och lagt in extra packning där, bytt bensinslang, filter och gjort rent förgasaren. Nytt tändstift och nytt batteri, men den skjuter bara typ luft/Bensin/eld tillbaka genom förgasaren och vägrar att starta. Tror den
1 svar · 3,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.