5 516 läst ·
7 svar
6k läst
7 svar
Slangvagn
Hej där,
Någon som har tips på vilken slagnvagn jag ska köpa? Så less på Gardena och liknande rappliga grejjor i plast som läcker som såll och ramlar isär efter ett år eller två. Dessutom har jag redan gott om slang etc och har ingen lust att köpa vagnpaket där 20m undermålig slang ingår. Kikade på http://www.nimaab.se// men skulle man inte ge 2000 spänn så var det fortfarande massa plast kring vinda och vattenanslutning.
Någon som har tips på vilken slagnvagn jag ska köpa? Så less på Gardena och liknande rappliga grejjor i plast som läcker som såll och ramlar isär efter ett år eller två. Dessutom har jag redan gott om slang etc och har ingen lust att köpa vagnpaket där 20m undermålig slang ingår. Kikade på http://www.nimaab.se// men skulle man inte ge 2000 spänn så var det fortfarande massa plast kring vinda och vattenanslutning.
Produkter som diskuteras: "Slangvagn"
Slangvindor & slangvagnar
Vårt utbud av slangvindor och slangvagnar är designat för att förenkla din vardag, oavsett om du behöver vattna trädgården, tvätta bilen eller utföra mer industriella uppgifter. Med lätthanterliga, robusta och väldesignade produkter kan
Läs mer
Det här blir väl ett dumt svar eftersom du är less på Gardena men de har ju en vagnar och kopplingar i metall också...
Inte testat, men de ser bra ut (i butik)...
Inte testat, men de ser bra ut (i butik)...
Jag har precis beställt Gardena-grejer från Tyskland, bla en slangvagn i metall, från siten www.rubart.de. De har andra märken också som kanske kan vara värt att kolla upp.
Frakten är under 200:- så man behöver inte beställa så mycket för att det ska löna sig.
Frakten är under 200:- så man behöver inte beställa så mycket för att det ska löna sig.
Nja, Gardena kommer nog inte över min tröskel
Båda av principskäl
och att grannen har köpt in sig på lite av de där metallgrejjorna och de började också läcka efter några gångers användning.
Rubart.de verkade bara ha Gardena samt, om jag inte ser helt galet, samma vagnar som nimaab.se så det föll också?
Några andra förslag?
Rubart.de verkade bara ha Gardena samt, om jag inte ser helt galet, samma vagnar som nimaab.se så det föll också?
Några andra förslag?
http://www.karcher.se/se/Produkter/...langar_och_slangfoervaringvagnar/26450400.htm
http://www.karcher.se/se/Produkter/...langar_och_slangfoervaringvagnar/26450420.htm
http://www.nimaab.se/se/art/slangvagn-inox-professionell.php
http://www.aquadrip.se/aquadrip/sv/slangvagnar/alba-star-slagnvagn.php
http://www.jacksgardenstore.com/alba-star-hose-reel
Tror du får inse att det du vill ha kostar skjortan och slipsen.
http://www.karcher.se/se/Produkter/...langar_och_slangfoervaringvagnar/26450420.htm
http://www.nimaab.se/se/art/slangvagn-inox-professionell.php
http://www.aquadrip.se/aquadrip/sv/slangvagnar/alba-star-slagnvagn.php
http://www.jacksgardenstore.com/alba-star-hose-reel
Tror du får inse att det du vill ha kostar skjortan och slipsen.
Eftersom jag vill ha kvar mina skjortor och slipsar och även kunna köpa nya så gjorde jag ett helt-om. Blev en slanghållare för 45kr i väggen. Otroligt bökig hantering men det får duga tills vidare. Just nu känns det bättre än läckande Gardena eller ickeläckande 4000kr. Men jag tackar för din listning Mathias, antar att jag kommer få anledning att gå tillbaks till den 
Även jag har gått den smala vägen vad gäller slanghållare. Köpte två billiga rackare för fast montage på Granngården och monterade i förrådet. Jag vill ändå inte ha slang framme i trädgården när det inte används och då tycker jag inte man har så stor nytta av slangvindan.
Produkter som diskuteras: "slangvindan"
Väggvinda Auto 40 meter Hozelock
Automatisk indragning
1 847 kr inkl moms
Läs mer
Köpte en hozelock slangvagn på granngården för 2 år sedan.Kostade runt 1000 :-.Jag höll på att ramla baklängens när jag skulle betala i kassan.Den var helt i metall och den har varit fördjäkligt bra tycker jag och helt klart värt pengarna så här i efterhand. Hittar den tyvärr inte på granngårdens hemsida nu . / Mats
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden