Jag hade en sådan Stiga Park och den hade brytarspetsar vilka inte var riktigt inställda. Jag bytte tändsystem till ett brytarlöst, man monterar bara en ny tändspole med magnetron och klipper de gamla kablarna till brytarspetsarna. Fungerade perfekt sedan. Även om du redan har brytarlöst kan det vara att det är avbrott i tändspolen då den blir varm. En annan sak kan vara att byta tändstiftet, det skulle jag nog börja med.
Magnus