O
Orvar777: [citat] okej tack för input! Har ni tips på träd som skulle funka i en sådan mur?
7 svar · 2,1k läst
·
Herr Hysteres
Herr Hysteres: Hej Jag sitter med några Gardena cirkelspridare modell 8135-20 där returfjädern blivit dålig. Är det någon som vet var man kan få tag på sådana? Vänliga hälsningar HH
0 svar · 613 läst
B
Bargis: [citat] Okej jag förstår, tack för hjälpen !
4 svar · 1,8k läst
·
E
Elnovis: Jag har precis köpt murkrön i betong. Dessa är skitiga, dvs jord, har rinningar. Hur rengör man effektivast murblock och murkrön i betong? Jag funderar på vatten och rotborste. Någon med erfarenhet här inne?
0 svar · 607 läst
P
Prodigys: [citat] Verken här i närheten säljer inte till privatpersoner. Och har man lite längre sträcka skulle jag inte vilja jobba med massa som legat på släp med presenning över.
17 svar · 3,1k läst
M
Mad_Man: [citat] Körde med lin och pasta i.a.f och nu verkar det vara tätt. För precis som du skrev så vred sig kranen löjligt lätt i in ursprungliga konstruktion.
4 svar · 2,6k läst
·
K
kattparet: [citat] Låter lite som onödigt jobb att slänga på bark på sätt och vis. Mesta ogräset är borta. Ligger mest jord och sand över. En annan tanke var att hålla typ grannens katt borta från jorden under buskar. Har en plantering framför huset, inramad med kantsten. Rensade bort ogräs för skulle fixat sockeln men vädret var inte nådigt så blev inte av. Nu verkar katterna gå där. En
2 svar · 6,9k läst
·
Appendix
Appendix: Det billigastte och minst arbetskrävande är ju att gräva bort rabatten. Markduk och sen grus. Billigare än att gå med kemikalier hela tiden :D Och alla kemikalier som är effektiva nog för att ta död på både växter och djur är farliga för människor och ni vill inte ha det nära ert bostadshus)
5 svar · 3,4k läst
S
Skogsmumrik: Det blev en vanlig Greenline i plast. Funkar kanon. Ska skaffa en till men då snyggare tunna eller bygga in eftersom det stället syns mer. Tips till andra är att man kan använda vilken tunna som helst och bara köpa slangsystemet. Det enda som behövs är borr som kan göra lagom sort hål för att ansluta slangen.
2 svar · 2,6k läst
F
falkn: En pump med reningsverk typ klor är nog bästa vägen att gå.
1 svar · 1,6k läst
N
Niklasn89: Hej. Kan man anlägga en kompost eller dumpa gräsmattegräs ovanpå en infiltrationsbädd? Undrar för att bäddens placeringen på gården är en bra plats för diverse trädgårdsavfall och skit.
0 svar · 1,1k läst
J
Joxoboxo: Härifrån rinner vattnet ner. Ska man lägga ett rör redan uppe vid den nyplanterade syrénhäcken högst upp på bilden för att leda bort det redan där?
1 svar · 3,3k läst
·
T
T.Gustafsson: Så här hade jag gjort: Gräv bort dåligt material, ni kommer troligtvis se hur mycket som bör grävas ur när ni väl börjar. När ni kommer ner på schysst material, typ ren sand eller lera så räcker det där. Lägg nu fiberduk och fyll upp med samkross, tex 0-18, till någon cm under färdig höjd. Vattna och slå med padda. Nu när gruset packats kan ni eventuellt justera upp med
3 svar · 12,0k läst
·
Totte_S
Totte_S: Hade anledning tidigare idag att googla bajs; grävlingar gör gärna ett hål att sk*ta i ;)
3 svar · 5,1k läst
·
ralvejd
ralvejd: 3:e ur formen och de blev nedgrävda. Den inre formen tog mycket stryk men den går att använda en gång till. [bild] [bild]
15 svar · 3,3k läst
·
S
saiter: Det fins ju sånna här du kan stapla på varann för att göra mur. https://www.byggmax.se/murblock-brilliant-grå-p02655?gclid=EAIaIQobChMI67KdxrL_6gIVkd4YCh2cWgvREAQYByABEgLehPD_BwE Går även att gjuta i. Jag hade hyrt en liten lastmaskin eller en minigrävare. Blir nog att skotta mycket innan det är klart. //AA
8 svar · 3,0k läst
·
A
ASJLS: Hej! Vi har tomt/trädgård som tillhör kommunen ( vi får använda den) ligger precis intill vårt hus, se bilden. Vi har märkt att marken av tomten har börjat sjunka och blir ojämn och misstänker att det finns en mullvad. Jag är därför orolig av att håligheterna och den sjunkande marken som kan påverka huset, eventuellt sättningsskador. Jag har dessutom lagt märke till en spricka i
0 svar · 1,5k läst
·
BengtH
BengtH: Mats har säkert vuxit upp och förstår bättre nu - 14 år senare... :rolleyes:
43 svar · 64,8k läst
·
Askandi
Askandi: Finns det risk att ha sönder det där lilla fönstret när dom kastar boll så är risken inte särskilt större när det är öppet än stängt. Har ni så liten "trädgård" att dom måste stå och kasta precis vid fönstret rekommenderar jag att du antingen får bereda dig på att du får stå för kostnaden eller skicka iväg ungarna att kasta boll vid en öppnare yta, finns säkert en
77 svar · 19,8k läst
·
B
Bygga12345: Är det någon som lagt någon form av konstgräs/gummimatta/utomhusmatta under studsmattan? Jag har hittat sidor som säljer plattor av gummimatta för runt 400/kvadrat men syftet är mer att hålla undan ogräs och sly än att säkra för fall (som verkar vara huvudsyftet för de som säljs), så jag vill komma billigare undan... Jag vill flytta ut vår studsmatta från gräsmattan ut på en
0 svar · 1,3k läst
A
Abies koreana: Jaha se där, då får jag pudla och säga att såpnejlikan är väldigt spridningsbenägen. Den fanns nog i vårt land innan anno 1800 eftersom dess rötter användes som tvål, därav artepitet saponaria.
5 svar · 1,7k läst
·
D
Ditec82: Hej! Finns de några sidor i Tyskland eller i Polen som man kan köpa S80,T100 och T200 samt alla kopplingar till ett bättre pris än i Sverige? Isåfall var? Nästa fråga! Jag har 60 m/l kan jag köra 6st S80 på samma grupp? Tacksam för svar Mvh Johan
0 svar · 667 läst
M
MrCtoyouson: Gott, tack!
5 svar · 1,4k läst
·
P
Peter_K: Lite lutning mot gatan.
5 svar · 7,0k läst
·
T
Taxture: [citat] Vi är tillbaka till att man får vad man betalar för..... vill man ha fint huggen bohusgranit får man betala mer än för maskinhuggen importsten...... Men ibland dyker det upp partier med ”begagnad” sten till bra priser
8 svar · 3,9k läst
V
vedklyv: [citat] Eftersom Kallebo var van att få allt han pekade på serverat omgående och när det inte gick, då föll hela projektet.
10 svar · 43,4k läst
·
anders07
anders07: [citat] Nej, precis... Min tanke var ju att dra ner markskruv och lägga en 70x70 NTR A stolpe horisontellt längs hela slänten och svetsa fast vinkeljärn på baksidan av plåten och skruva ner i stolpen. Sen svetsa 16mm armeringsjärn mellan den nedre plåtens övre kant till nästa plåts undre kant. Jag har en betongplatta (altan) högst upp på "kullen" sol jag tänkte fästa den översta
18 svar · 10,0k läst
·
T
Thullen: [citat] Så lite så :D(y)
3 svar · 9,4k läst
·
M
mats08: [citat] Putsa med vad?
2 svar · 1,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.