Hej!
De senaste dagarna har mystiska hål uppstått i vägkanten på grusvägen som leder upp till vårt hus. Vi är de enda som använder vägen.
Det har skett under nattetid så jag misstänker att det är ett djur som orsakat det. Det är rätt mycket grus och sten som kastats upp. Jag ser ingen spillning i hålen men på vägen nedanför finns flera svarta bajsar med röda frön, som jag inte sett tidigare. Kan det vara grävling, som gjort detta? (Se bilder). Kan man skrämma bort den - i så fall hur?

• Grusvägskant med mystiska hål och uppkastat grus, potentiellt orsakade av ett vilt djur på natten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mystiska hål i grusvägkanten med uppgrävt grus och sten, omgiven av grönt gräs, eventuellt orsakat av djur.
    Skapa konto
  • Ett mystiskt hål bredvid en grusväg med utspritt grus och stenar, omgivet av grönt gräs, som kan vara orsakat av ett djur.
    Skapa konto
  • Ett hål i en grusvägkant med uppkastade grus och stenar och grönt gräs runt omkring.
    Skapa konto
Claes Sörmland
Ser ut som vildsvin som letat saftiga ogräsrötter. Även grävling kan testgräva lite.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ser ut som vildsvin som letat saftiga ogräsrötter. Även grävling kan testgräva lite.
Ja det finns säkert mycket gott för det är oslagna ängar på båda sidor.

Vi har haft vildsvin och de bökade upp marken överallt. Det är inte gjort nu. Lokala jaktlaget säger sig inte sett vildsvin på länge nu.

Totte_S
Hade anledning tidigare idag att googla bajs; grävlingar gör gärna ett hål att sk*ta i ;)

• Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.