anders07 anders07 skrev:
Nej, jag har inte kommit igång ännu... Det visade sig att min plan med markskruv inte fungerade så bra då det är mycket sten så jag försökte gjuta en plint men den den blev inte tillräckligt stadig så jag är tillbaka på ruta noll... :(
Jag tänker att det borde fungera med geonät, ett i botten och ett halvvägs upp. Men du tror inte på den lösningen?
 
Ja, det var så jag tänkte, en N1 markduk längst ner och geonät ca 2/3-delar upp.
 
anders07 anders07 skrev:
Ja, det var så jag tänkte, en N1 markduk längst ner och geonät ca 2/3-delar upp.
Men du har inte hunnit provat det än?
 
H Hans Paulson skrev:
Men du har inte hunnit provat det än?
Nej, precis... Min tanke var ju att dra ner markskruv och lägga en 70x70 NTR A stolpe horisontellt längs hela slänten och svetsa fast vinkeljärn på baksidan av plåten och skruva ner i stolpen.
Sen svetsa 16mm armeringsjärn mellan den nedre plåtens övre kant till nästa plåts undre kant.
Jag har en betongplatta (altan) högst upp på "kullen" sol jag tänkte fästa den översta plåten i sen...
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.