9 980 läst ·
18 svar
10k läst
18 svar
Terassering med Corténstål i svår slänt?
Jag tänker att det borde fungera med geonät, ett i botten och ett halvvägs upp. Men du tror inte på den lösningen?anders07 skrev:
Nej, precis... Min tanke var ju att dra ner markskruv och lägga en 70x70 NTR A stolpe horisontellt längs hela slänten och svetsa fast vinkeljärn på baksidan av plåten och skruva ner i stolpen.H Hans Paulson skrev:
Sen svetsa 16mm armeringsjärn mellan den nedre plåtens övre kant till nästa plåts undre kant.
Jag har en betongplatta (altan) högst upp på "kullen" sol jag tänkte fästa den översta plåten i sen...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden