Man kan tro att jag har grisar och försöker skapa en gyttjepöl till dem, men så är inte fallet. Jag hade gjort en plantering här men efter de senaste dagarnas skyfall har jag insett att det inte funkar. Grus i botten kom man inte långt med. Gör om gör rätt. Ett tag tänkte jag mura upp en halvmåne runt så att jag kan ha bättre jorddjup och plantera i den, men det behövs väl ett dräneringsrör då och inte bara grus?? Problemet är att jag helst skulle vilja ha utrymme framför pallkragarna att stå på, annars blir de svåråtkomliga. Ett annat problem är att vattnet stannar på vissa ställen. Allt rinner inte undan. Vad skulle ni ha gjort?

• Trädgårdsland med översvämmade planteringar och stenmur efter kraftigt regn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Översvämmad trädgårdsplantering med stenmur och vattenpöl, vattenkanna och spade synliga.
    Skapa konto
  • Översvämmad trädgårdsplantering med blöt jord och stillastående vatten vid stenmur och pallkragar.
    Skapa konto
Härifrån rinner vattnet ner. Ska man lägga ett rör redan uppe vid den nyplanterade syrénhäcken högst upp på bilden för att leda bort det redan där?

• Vattenmättad trädgårdsslänt med stenmur och spade, möjlig dräneringsfråga.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.