Är det någon som har erfarenhet av Roxcore spelaren från Kjell som omnämns i första inlägget?

Finns det någon bra motivering varför man lägga ut 500kr till för att få Airport Express?

Om man kör Airfoil, går det att få bara Spotify att spelas eller blir det alla ljud på datorn (om jag sätter igång en Youtube samtidigt som Spotify kör i bakgrunden?).

Jag såg ett plugin (en dll fil som man la i Spotify mappen) som gör att det blir en "internetradio", funkar Airfoil på samma sätt? Kan man använda pluginen direkt mot Airport express?

EDIT: Pluginet heter DSBridge och används till t.ex.Squeezebox, Popcorn hour och Xbox för strömmning.

Redigerat:
Har man ngn Apple enhet i sitt hem, tex iPad eller iPhone så är en Airport Express värd varenda krona då du kan strema direkt från din enhet till Airport.
Kör du Airfoils pelas bara ett ljud till enheten - Dvs, startar du en YouTube films så spelas denna i datorns högtalare. Vill du att Youtube skall spelas så måste du klicka och ändra vilket program som skall spelas via AirFoil.
Kan du köra internetradio via Airfoil så kan du spela musiken via Airport Express. AirPort Express kan däremot inte på egen hand utgöra en internet radio. Själv kör jag iTunes för funktionen internetradio.

Ok, då klarnar det lite och eftersom sambon har en iPhone 4 och vi kör Spotify Premium så ser jag en nytta i att ha Airport express, bara slänga igång iPhonen i vardagsrummet och låta Airporten sköta uppspelningen via recievern.

Eftersom jag inte heller litar på märken som Roxcore så känns en Airport express helt rätt :)

Jag har inte ångrat köpet av min Airport Express! Gör det den skall på ett mycket bra sätt - Med en iPhone i hushållet har ni ju redan iTunes och kan köra internet radio via den. Dessutom direkt från iPhone via iPod (Man får en liten fyrkant med en pil på i hörnet av sin iPod spelare som man klickar på och väljer namnet på Airporten så kommer ljudet i stereon) förutsätter att iPhonen är ansluten till ditt WiFi via Airport samt att du har mjukvara 4.1.x eller 4.2.x på er iPhone.
En annan finess är ju att du även har skrivarserver via USB på Airporten om man nu vill ha det!

En annan skön grej är ju att besökare med iPhone kan streama sin musik direkt till er stereo - Grymt!

Jag kör också ett par Airport Express med Airfoil för trådlös musik. Har funkat smärtfritt under flera års tid. Överlag verkar Apples grejer hålla fint. Har bl.a. en gammal Powerbook G4 laptop som varit igång dygnet runt sedan 2003. Funkar fortfarande klockrent. Mina odds ligger på att en Roxcore kanske inte skulle funka lika bra i längden.

Edit: stavfel.

ja vill man att sakerna skall fungera och kunna användas av hela familjen utan att drivrutiner eller annat skit krånglar så är apple helt oslagbart:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.