Kan verkligen rekommendera det som lars skrev. Om/när ekonomin tillåter så byt till en vettig reciver. Onkyo's stärkare är trevliga, fast jag hade nog nästan sneglat på SR 508 istället. Byggt två sådana system faktikt. Ett hos en kompis baserat på en 508'a samt ett Canton movie satellitsystem och sedan ett hos svärfar även det baserat på 508'an fast med ett Klipsch satellitsystem istället. Bägge är galet nöjda med resultatet, bägge valde även efter lite fipplande med alla fjärrar en Logitech Harmony One. Bägge tyckte var lite dyrt för en fjärr, men såhär i efterhand tycker dom den var värd varenda krona och glada att dom gav med sig till mina tillrop :)

Den limpan du har verkar faktiskt inte riktigt hålla måttet, tyvärr, inte i användarvänlighet iaf :(

Redigerat:
...trist, men får ge dig delvis rätt angående limpan. Blev tyvärr något av ett impulsköp pga den usla (obefintliga) kvalitén på TV-högtalarna. Kändes estetiskt tilltalande med en soundbar/limpa direkt under TV:n samt att suben var trådlös/lättplacerad. Kan väl inte klaga på ljudet heller egentligen MEN som du säger: användarvänligheten var riktigt kass och kompabiliteten näst intill obefintlig? dessutom är fjärrkontrollen svår att avläsa, den är svart med liten och otydlig text :(

Men, som sagt, nästa gång.... Jag ser receivern o de feta högtalarna framför mig, på bordet ligger HarmonyOne och ber om att bli berörd :D Har en känsla av att TV:n gått upp några tum i storlek också ;)

Kjell G

mrVoodoo skrev:
Onkyo's stärkare är trevliga, fast jag hade nog nästan sneglat på SR 508 istället.
Kan bara instämma. Jag har själv en 507a (förra årets version av 508:an) och är mycket nöjd. Fast det blir förstås mer pengar, det var därför jag länkade till "lillbrorsan".

Tja, fast just nu kan man faktiskt få 508'an billigare än 308'an. Så det blir lite knivigt att motivera 308'an :D

2222:- hos elgiganten och sedan 2495 hos Dustin som jag tycker är mkt bra att handla hos. Så undantaget elgiganten, om dom mot förmodan skulle ha några tillgängliga så är det i det stora hela samma pris på 508'an som 308'an. :)

För det priset är det nästan så man skulle köpa en bara för att ha en extra, bio i badrummet? :D

Dåså, inget att fundera över, köp en 508. (Bara setup mic:en är värt det). :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.