En anledning är "Not CE Listed, FCC/IC" en dyr process.
Sen skall den genomgå SBCS, vilket inte är billigt, så antingen är den på g in.. eller så har Teletec ansett att kostnaden för att få in den i sverige är större än vad den totala försäljningen skulle ge.