3 169 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Tips på prisvärt larm för tillfällig övervakning (GSM)
Hej!
Jag skulle vilja ha ett tips på ett GSM larm som klarar följande:
Steg 1:
-Magnetbrytare för två entrédörrar (1 i källare, 1 på entréplan)
-Magnetbrytare för dörr och garageport
Önskad åtgärd vid larm, SMS / uppringning av minst två nummer. Om man för en mindre peng kan komplettera med följande så är det av intresse.
Steg 2:
Brandövervakning
Steg 3:
Larm för vattenläckage
Även fast jag föredrag trådbundet så skulle det vara lite klurigt att dra kabel så trådlöst är att föredra (skulle föredra 868 MHZ). Larmet ska sitta uppe i 3 - 12 månader och sedan monteras ner.
Har hittat följande larm på Kjell och Company som skulle kunna fungera http://www.kjell.com/content/templa...&path=455000000,458000000,460500000,462000000
Någon som har någon erfarenhet av det?
Jag skulle vilja ha ett tips på ett GSM larm som klarar följande:
Steg 1:
-Magnetbrytare för två entrédörrar (1 i källare, 1 på entréplan)
-Magnetbrytare för dörr och garageport
Önskad åtgärd vid larm, SMS / uppringning av minst två nummer. Om man för en mindre peng kan komplettera med följande så är det av intresse.
Steg 2:
Brandövervakning
Steg 3:
Larm för vattenläckage
Även fast jag föredrag trådbundet så skulle det vara lite klurigt att dra kabel så trådlöst är att föredra (skulle föredra 868 MHZ). Larmet ska sitta uppe i 3 - 12 månader och sedan monteras ner.
Har hittat följande larm på Kjell och Company som skulle kunna fungera http://www.kjell.com/content/templa...&path=455000000,458000000,460500000,462000000
Någon som har någon erfarenhet av det?
Tack för tipset, det verkar vara ett bra larm. Det var nog dock i dyraste laget för den här tillämpningen, men vi får fundera på det. Såg på larmtorget att en kontrollpanel kostade hela 2995:- och det är ju ganska saftigt även om man tar hänsyn till att det är inbyggd RFID-läsare.
Eventuellt skulle det kanske gå att lösa med en trådad installation med en separat GSM-modul, men jag får fundera lite på det. Såg också att det finns ett speciellt larm abonnemang man kan teckna hos telia som inte hade så värst hög månadsavgift.
Vi vill helt enkelt få lite status på ett hus utan att behöva åka och titta till det mer än en gång i veckan. Någon har varit och kikat runt i ett förråd, stulit en klotgrill och vi är rädda för att det skulle kunna eskalera till något mer, i så fall vill veta veta om det så att vi kan kolla så att det inte står öppet för väder och vind.
Börjar nog med att förbättra utomhusbelysning med lite rörelsedäckare och några slumptimers.
Fler förslag på enkla larm som skulle kunna passa vårt användningsområde (och som kostar mindre än 8000)?
Eventuellt skulle det kanske gå att lösa med en trådad installation med en separat GSM-modul, men jag får fundera lite på det. Såg också att det finns ett speciellt larm abonnemang man kan teckna hos telia som inte hade så värst hög månadsavgift.
Vi vill helt enkelt få lite status på ett hus utan att behöva åka och titta till det mer än en gång i veckan. Någon har varit och kikat runt i ett förråd, stulit en klotgrill och vi är rädda för att det skulle kunna eskalera till något mer, i så fall vill veta veta om det så att vi kan kolla så att det inte står öppet för väder och vind.
Börjar nog med att förbättra utomhusbelysning med lite rörelsedäckare och några slumptimers.
Fler förslag på enkla larm som skulle kunna passa vårt användningsområde (och som kostar mindre än 8000)?
Uppdaterar tråden med att det blev ett Ontech 9030 i slutändan. Köpte till trådade sensorer som jag kör som N.C. Jag måste säga att jag är imponerad över funktionaliteten och för just det här ändamålet med fjärravläsning av temperatur och ingångdetektering så jag mycket nöjd. Väntar bara på ett restnoterat backup-batteri för att kunna få meddelande vid långvarigt strömavbrott.
Klicka här för att svara