M
Mats: Konstigt att inte securitas har det. Tittade på det till ett infinite larm och de hadde en klart vettig lösning. AC driven med 12V batteri som backup och iom att det underhållsladdas så lär det funka fint vintertid
2 svar · 6,5k läst
F
frohike: Jag har dock några små frågor: Är det fortfarande en bra och pålitlig produkt? -- Svar Ja, robust och pålitligt Är det värt mer än tusen kronor extra att köpa ett paket med LCD-display istället för LED? -- Ja programmeringen går mycket lättare alla gånger Går det att koppla så att larmet blir aktivt genom befintliga tillhållarlås? -- Ja det är absolut inga problem Går det att
1 svar · 2,1k läst
D
djesko: Hittade vart Gripen larm kommer ifrån .... :) http://pesecurity.en.alibaba.com/ Fick en pris lista om någon vill ha , skicka PM /esko
25 svar · 13,8k läst
F
frohike: Japp det är ett eltryckelås..
3 svar · 2,9k läst
Glufsglufs
Glufsglufs: [citat] Fast i mitt fall när jag börjar spåna om reklam så har det motsatt effekt, jag blir anti. det finns en massa (säkert bra) grejer som jag vägrar beblanda mig med för att jag inte gillade reklamen.....
17 svar · 3,9k läst
·
O
orobe: [citat] Hej! :) Tack för ditt svar. :) Som jag skrivit tidigare så har jag varit inne på den lösningen. Jag har nu beställt en reservtermostat och börjat fundera på var jag kan få tag på ett lämpligt relä. Så kom jag på att jag har några gamla ASEA-kontaktorer, typ EG10, i ett skåp nere i källaren. Den borde vara utmärkt. Skruvade upp locket på tvättmaskinen för att ta fram
4 svar · 5,7k läst
C
Cabrera: Jag har inte pet-modellen så där kan jag inte uttala mig. Däremot har jag en 580 sedan 2½ år och är kanonnöjd. Hos oss ersätter den helt den vanliga dammsugaren. Nu är den dessvärre trasig och ska skickas på service så den gamla dammsugaren har kommit fram.
2 svar · 2,2k läst
C
Cabrera: http://www.projectorcentral.com/projection-calculator-pro.cfm Här kan du kolla kastavstånd på din projektor vilket bör underlätta dina förberedelser.
8 svar · 2,8k läst
E
el_richard: dom skiter i vilket larm du har, du får endå betala för alla fel larm... Desto sämre kvalitet, ger mer pengar till dom... Bosch Easy, röstar jag på...
4 svar · 1,0k läst
B
Bambi: Hej, läst på lite nu. Mellanbarn, Rent praktiskt, jag använder mig av pott, så får 199 för gamla och 199 på nya abonnemanget att ringa för om jag kan använda båda. Nu under sommaren är jag i stugan, har båda lurarna liggande på köksbänken, annars tar jag med mig båda, inte hela världen, de närmaste jag pratar med mest känner givetvis till båda nummerna efter en dag. När ena
4 svar · 1,4k läst
E
eviljava: Tackar!
6 svar · 3,0k läst
R
R_Strandberg: Du måste väga fördelarna mot priset, du kommer behöva någon mer form av styrning än bara den från VP pga att du har olika tröga system. Däremot om du kör shunt, vanliga termostater rakt igenom eller KNX är en bekvämlighetsfaktor/kostnadsfråga. Fördelarna med att lägga med värmen till KNX-systemet är att du kan lägga in scenarion som dagssänkning/nattsänkning i de "snabba"
1 svar · 3,9k läst
Nyfniken
Nyfniken: [citat] Jag tror att standard är ca 1,8 m
3 svar · 1,1k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: ok, tack för svar
4 svar · 2,2k läst
fgo
fgo: 2 st f-hane och 1st dubbelhona behöver du. Lycka till!
9 svar · 4,5k läst
B
brevik: Tack för svaren. Gissningsvis är det som ni skriver. Nu har detta dock tagit en annan vändning. Vi kör CD på båda våningsplanen istället. Det blir mycket billigare så.
3 svar · 5,8k läst
D09
D09: Tackar =) Då ska man bara lista ut hur =) Förmodar att det har med den där skruven att göra ändå
2 svar · 1,4k läst
TLovskog
TLovskog: Behövs och behövs. Jag kör alla mina utan. Både i hemmabion och köket, toaletten, etc. Fungerar utmärkt. Det finns säkert vissa som hävdar att det är helt omöjligt utan låda och det blir skitdåligt ljud. Dock jag är väldigt nöjd. Nu är jag iofs ganska pragmatisk och målet är funktion, inte någon form av ljud nirvana. Även om jag för den delen inte accepterar vad som helst.
11 svar · 3,5k läst
R
Rena: Hej, Skall så småningom installera utanpåliggande volymkontroller som är gjorda för att passa i en amerikansk kopplingsdosa, J-box. Har hittat infällda sådana, men vet någon var man kan hitta utanpåliggande sådana, dvs ramar??? TACK!
0 svar · 952 läst
B
BigGitt: Tur du skriver ni får kompensation. Annars hade Telia verkligen fått fin reklam tack vare erat inlägg,
9 svar · 2,1k läst
M
Mats: Just det där med stöldbergärligheten på larmutrustningen är något man måste tänka på. Fick mig ett gott skratt för en tid sen. Ett sånt här trådlöst all-in-one larm sålt och monterat av dörrknackare. Det enda tjuven tog var larmet. Satt ju bekvämt innanför dörren så det tog han med sig. Ir detektorn satt ju bara med dubbelhäftande någon meter bort så den fick ju följa med
29 svar · 5,8k läst
S
sventable: vi fick betala 28500 kr för vår fiber och detta va enda valet då telia ville ha över 60 000kr.. detta va i blekinge
5 svar · 7,8k läst
M
Mats: Att kopiera upphovsrättsskydddat matrial är utanför det här forumets diskussionsregler och därmed stänger jag detta
22 svar · 2,1k läst
·
B
BR125: Jag tror dina uttag tillhör det systemet som Kathrein har, kollade i deras nätkatalog och då verkar det som dessa uttag har en intelligens inbyggd. Att du får 1 MOhm i mätvärde mellan kabelanslutning och mittstift i uttaget tyder på att det finns elektronik som skall drivas av den anslutna mottagaren, tydligen en UFO microsystem kompatibel mottagare. Finns nog ingen annan lösning än att
1 svar · 1,6k läst
·
Ola78
Ola78: Jodå, vi har satt dit den som var med och det hjälpte inte heller. Men vi testade med en grannes tv och då funkade det så vi har lämnat tillbaka den gamla då vi hade garanti kvar så nu har vi bild igen:) Tack för alla svar.
7 svar · 7,7k läst
M
micsor: Tack för tipsen tomlan. Jag har dragit stjärnnät men hade egentligen ingen aning om hur jag skulle koppla ihop nätet - nu har jag bra info.
6 svar · 2,1k läst
gadeberg
gadeberg: Aha tackar. Sätter upp ett uttag vid tvn nu då så finns det ju ett där
5 svar · 1,3k läst
F
frohike: Mapper är normalt anpassade för att dölja vanliga dosor.. så slänger du ut röret CC Map så kommer du klara större delen av marknaden. Sen när det gäller höjden, sätt Mapen på den höjd du finner lämplig, om barn skall hantera den är 1500 ej lämpligt eller om du är kort eller lång så kan 1500 vara olämpligt.. Känn efter så sätter du den på din höjd
2 svar · 1,7k läst
B
bjomape: Min känsla är att du nog behöver ta reda på och ange lite tydligare hur det fungerar idag, framför allt hur strömbrytarna är kopplade. Är det två strömbrytare som matas av samma fas (alltså 230V) och därmed ger ifrån sig varsin bruten fas? Vad för strömstyrka går igenom strömbrytarna? Och vad du tänker göra själv - ska du bygga om kopplingarna i strömbrytarna, eller vill du
1 svar · 2,2k läst
M
Manhunter: TH Nyman i Malmö .Har inte dom det så finns det inte.Dom har nästan allt.
1 svar · 2,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.