Nuläge:

3 st iPhone - dotterns 3G, frugans 4iOS4 och min 4iOS5
1 st iPad2 iOS5

Vi använder oss alla av WeekCal (http://www.utilitap.com/weekcalendar/index.php).

Önskat resultat:

- Alla ska kunna se varandras kalenderposter
- Automatisk och i det närmaste omedelbar synkronisering
- Påminnelser ska bara låta för ens egna aktiviteter
- Varje person ska ha en egen färg på aktiviteterna

Har även en dator med Win7 där det skulle vara bra om man skulle kunna mata in kalenderposter.

Vart börjar jag nysta upp detta???:x

Om du har Microsoft outlock i datorn kan du synka kalendrarna via det programmet.

Börja med Google Calender som ingår i Gmail. Kräver ett (gratis) per person. Skapa sedan en grupp och dela ut kalendrarna i gruppen.
Till sist lägger du till dem som generellt Google-konto i iOS-enheterna.

+1 på johans tips (google cal). vi kör det både internt i familjen + i firman. allt dyker upp i olikfärgade kalendrar och funkar på det hela väldigt bra.

Vi gör också som Johan i vår familj. Funkar över Android telefoner, iPads och iPhones, samt naturligtvis via webben och även på jobbet kan jag se andras kalendrar i Outlook.

Som kalender app använder jag informant. För to-do's använder jag toodledo, eftersom task/to-do funktionen suger i googles lösning. Informant hanterar dock även toodledo.

Jag har fått det att fungera nu. Uppgraderade frugans telefon till iOS5 och kan då köra iCloud. Dottern får läsa på datorn när vi jobbar och det är hennes tur att laga mat/hämta på dagis.

Kanske jag kör igång Google.lösningen för henne vid ett senare tillfälle.

Tack för hjälpen i alla fall.

vojma skrev:
Jag har fått det att fungera nu. Uppgraderade frugans telefon till iOS5 och kan då köra iCloud. Dottern får läsa på datorn när vi jobbar och det är hennes tur att laga mat/hämta på dagis.

Kanske jag kör igång Google.lösningen för henne vid ett senare tillfälle.

Tack för hjälpen i alla fall.
Problemet med detta är att om en av er slår på t.ex. kalendernotifiering, så drabbar det alla med samma konto. ICloud-konto bör/skall vara personligt i och med att det är en datasynkningstjänst. Det går i och för sig att publicera sin kalender så att andra kan läsa, men det är en passiv funktion utan delegering (jag kan inte skriva i någon annans kalender). Google löser detta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.