3 620 läst ·
27 svar
4k läst
27 svar
Ny tv till stugan?
Sida 1 av 2
Hej.
Vi är i behov av en ny tv till stugan då befintlig tjockis-tv inte är speciellt kul att titta på.
Vi har nu en hd-box som vi tar med oss ut till stugan när vi ska vara där.
Storleksmässigt är 42'' idealiskt, prismässigt ptja ska vi säga runt 4k.
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=6661786
Hittade denna som jag tycker verka vara hygglig för sitt pris.
Som sagt det ska vara en stug-tv så kraven är inte skyhöga men man vill ju ändå ha hygglig bild
Vi är i behov av en ny tv till stugan då befintlig tjockis-tv inte är speciellt kul att titta på.
Vi har nu en hd-box som vi tar med oss ut till stugan när vi ska vara där.
Storleksmässigt är 42'' idealiskt, prismässigt ptja ska vi säga runt 4k.
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=6661786
Hittade denna som jag tycker verka vara hygglig för sitt pris.
Som sagt det ska vara en stug-tv så kraven är inte skyhöga men man vill ju ändå ha hygglig bild
LCD i sommarstuga är nog ett korrekt val till skillnad från hemmamiljö.
Notera att den är lysrörsbelyst och inte LED belyst, har sina för och nackdelar.
När du skriver att du har en HD box antar jag det handlar om marksänt.
Du kan ju annars leta efter en TV med T2 mottagare så slipper du släpa på boxen.
Notera att den är lysrörsbelyst och inte LED belyst, har sina för och nackdelar.
När du skriver att du har en HD box antar jag det handlar om marksänt.
Du kan ju annars leta efter en TV med T2 mottagare så slipper du släpa på boxen.
Om du tänker budget skulle jag nog råda dig till att ta ett steg upp ändå. Philips 42pfl4606 är lite dyrare men en betydligt bättre apparat.
A
Amarace
Medlem
· Dorotea (Lapplands Sydport)
· 405 inlägg
Amarace
Medlem
- Dorotea (Lapplands Sydport)
- 405 inlägg
Jag har precis köpt en sån Phillips för 3695 på elgiganten. GIllar inte färghanteringen, går inte att få till bra, då jag kör datorn på den så blir bilder m.m. konstiga i färgen jämfört med mina datorskärmar obh bärbara dator samt min gamla Samsung 32" tv. I övrigt verkar den vara helt ok, lite slö i menyhantering.
(och färghanteringen går kanske att få till om man experimenterar mer).
Ok, använder du datorn som huvudsaklig bildvisare?Amarace skrev:Jag har precis köpt en sån Phillips för 3695 på elgiganten. GIllar inte färghanteringen, går inte att få till bra, då jag kör datorn på den så blir bilder m.m. konstiga i färgen jämfört med mina datorskärmar obh bärbara dator samt min gamla Samsung 32" tv. I övrigt verkar den vara helt ok, lite slö i menyhantering.