Hej.

Vi är i behov av en ny tv till stugan då befintlig tjockis-tv inte är speciellt kul att titta på.
Vi har nu en hd-box som vi tar med oss ut till stugan när vi ska vara där.

Storleksmässigt är 42'' idealiskt, prismässigt ptja ska vi säga runt 4k.

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=6661786

Hittade denna som jag tycker verka vara hygglig för sitt pris.

Som sagt det ska vara en stug-tv så kraven är inte skyhöga men man vill ju ändå ha hygglig bild:)

LCD i sommarstuga är nog ett korrekt val till skillnad från hemmamiljö.
Notera att den är lysrörsbelyst och inte LED belyst, har sina för och nackdelar.

När du skriver att du har en HD box antar jag det handlar om marksänt.
Du kan ju annars leta efter en TV med T2 mottagare så slipper du släpa på boxen.

Boxen vi släpar med oss är en sattelitbox.

Har varit riktigt drygt att kolla på den gamla tjockisen där ute när man vet hur mycket bättre det kan vara.

Om du tänker budget skulle jag nog råda dig till att ta ett steg upp ändå. Philips 42pfl4606 är lite dyrare men en betydligt bättre apparat.

Lägg pengarna på något annat. Tv:n i stugan är väl inte det första man tänker på. Vill man sitta framför tv:n hela sommaren kan man ju lika gärna stanna hemma.

Sist jag kollade var det fotbolls EM och OS i sommar........:)

Vad är det för något??

raveper skrev:
Lägg pengarna på något annat. Tv:n i stugan är väl inte det första man tänker på. Vill man sitta framför tv:n hela sommaren kan man ju lika gärna stanna hemma.
Huset nyttjas till och från året runt, och med det blir det några timmar ändå vid tv:n där ute.

A
Jag har precis köpt en sån Phillips för 3695 på elgiganten. GIllar inte färghanteringen, går inte att få till bra, då jag kör datorn på den så blir bilder m.m. konstiga i färgen jämfört med mina datorskärmar obh bärbara dator samt min gamla Samsung 32" tv. I övrigt verkar den vara helt ok, lite slö i menyhantering.

(och färghanteringen går kanske att få till om man experimenterar mer).

Amarace skrev:
Jag har precis köpt en sån Phillips för 3695 på elgiganten. GIllar inte färghanteringen, går inte att få till bra, då jag kör datorn på den så blir bilder m.m. konstiga i färgen jämfört med mina datorskärmar obh bärbara dator samt min gamla Samsung 32" tv. I övrigt verkar den vara helt ok, lite slö i menyhantering.

(och färghanteringen går kanske att få till om man experimenterar mer).
Ok, använder du datorn som huvudsaklig bildvisare?

Tror han snarare använder TVn som bildvisare för datorn. ;)

Haha jo det är ju det jag menade:-)

Den här var ju tusenlappen billigare. Dessutom kan du köra de fria kanalerna (om ej i HD) ifall du inte orkar släpa med boxen.

pelpet skrev:
Den här var ju tusenlappen billigare. Dessutom kan du köra de fria kanalerna (om ej i HD) ifall du inte orkar släpa med boxen.
Den har väl ingen sat tuner så boxen lär ju följa med i vilket fall som helst.
Alternativet är j för TS att skaffa ett tvillingabo inkl box.

Man kan ju köra de fria kanalerna i marknätet om man av någon anledning inte orkar släpa med satellitboxen till stugan. Då räcker det med att komplettera med en vanlig bordsantenn.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.