T
Troberg: Utan att veta om det är så i det här fallet så vill jag ändå påpeka att 100% CPU inte nödvändigtvis är ett problem. Det kan ha varit något som hängt sig, men det kan också vara en "snäll" last. Vad menar jag då med "snäll" last? Jo, en vanlig teknik om man vill göra något som är krävande, men inte bråttom, är att ta så mycket processortid man får, men att ideligen (flera
5 svar · 1,8k läst
B
Belaruz: [citat] Logo Contact 230V kräver 230 spolspänning, Contact 24V kräver 24V, ingendera kan du få från en dator. Så med sådana så måste du ha en krets med egna utgångar imellan som du styr med datorn. Om du ska driva ett relä så mäste du nog ha ett halvledarerelä, om det nu ens går med ett sådant, annars orkar nog inte datorn driva det. Hos Elfa hittar jag inga halvledarreläer med
25 svar · 15,8k läst
mexitegel
mexitegel: En MAP inhandlad i staterna har inte svenskt språkstöd.
5 svar · 1,5k läst
M
Mats: Någonting motsvarande moelvens limträ sida men för stålbalk vorde ju kanon. Många frågor om stålbalkar på forumet
1 svar · 877 läst
A
Avemo: Det brukar finnas en flottör med en mikrobrytare som känner an om det är vatten på bottenplåten. Torkar du upp allt borde maskinen gå sedan. Erik
5 svar · 2,3k läst
fubar
fubar: Det var just LGn jag såg och det jag reagerade på var just att det ändå rör sig om ett stort märke. Har slötittat på prisjakt och D måste vara rätt dåligt för en ny TV. Finns det nån förklaring till detta, som att 3D drar mycket ström eller något liknande?
7 svar · 6,0k läst
frallan74
frallan74: TAC 90...den e gammal den.. ska kolla om den finns att få tag på..
2 svar · 2,5k läst
mycke_nu
mycke_nu: Någon som vet var man hittar överspänningsskydd för nätverk, fast helst för 3-10 kablar?
0 svar · 1,0k läst
·
M
mstrand: Är medveten om att golvvärmen i plattan troligen är för trög för att det ska vara någon poäng med termostater. Men på övervåningen så kommer slingor ligga i golvspånet, där kanske det finns anledning till att ha termostater?
18 svar · 6,1k läst
T
Troberg: Det kan vara svårt att hitta, så jag skulle rekommendera en helt annan approach. Köp svart Paracord (fallskärmslina). Finns tex till bra pris här http://www.paracordshop.se/ eller här http://www.knivbutik.se/19-paracord-fallskarmslina Dra ur de sju mittrådarna (bara ta tag i dem med en tång och dra). Trä genom en lagom tunn signalkabel. Vips så har du en näst intill outslitlig och
1 svar · 907 läst
·
Glenn K
Glenn K: [citat] +1 för Nexa Här, då kan man ju enkelt ändra inställningar utifall man behöver barnTV sena festkvällar;) http://www.jula.se/digital-fjarrkontroll-408006 och en sån här i dosan till TVn, antingen ström eller antenndosan då..... http://www.jula.se/infalld-mottagare-408045 sen är det bara låsas att det regnar:rolleyes:
16 svar · 2,4k läst
mycke_nu
mycke_nu: Sån't där kan vara ett mindre h-lv-te att reda ut. Prova att ladda ner Bonjour för Windows från Apple, det löser många skrivarproblem. Funkar inte det så är mitt råd att lämna tillbaka burken och köpa en nätverksskrivare.
29 svar · 3,1k läst
P
Patrik1234: Skum konversation, telekabeln går in i källaren om du har en sådan, annars på bottenvåningen( förmodligen i hallen eller köket) det bör inte vara svårt att hitta vilket genom att testa med telefonen. Bor du på landet kan det vara luftlina men det ser du och i så fall är det förmodligen vinden du ska leta på. Vill du kolla om dina problem ligger internt i huset så är det bara att
19 svar · 6,0k läst
bonnier
bonnier: Finns på Clas O och Jula bl.a.
1 svar · 5,6k läst
A
AndersS: [citat] Nej , det gör jag inte och inte för någon annan operatör. Där emot så har jag god insyn och är väl insatt i branschen. Har väl även ganska goda kunskaper om hur man tekniskt realiserar denna typen av infrastruktur, utifrån både möjligheter och begränsningar. Att jag inte tar ställning utan försöker hålla mig till fakta är av den orsak att det oftast blir många
19 svar · 4,0k läst
F
frohike: En husdjursdetektor kan inte se skillnad på en katt/hund eller damsugare. Utan antingen detekterar den inte en rörande värmemassa under en viss storlek eller så tittar den en bit ovan golv. Så ja en husdjursdetektor löser dina problem. Dock med reservation till hur utblåset sitter på damsugaren och hurvida den blåser ut varm luft. Eftersom du har ett larm som är trådbundet kan du
2 svar · 5,1k läst
M
momin: Precis den sladden jag var ute efter eftersom det inte finns några converters att få tag i. Märkligt att jag inte hittade den själv bara, tycker jag finkammat alla kjells sidor. :P /momin
7 svar · 974 läst
M
momin: Det blev riktigt snyggt må jag säga. Fast jag var skeptisk till patchpanelen. :P Tack för bilderna... mvh momin
24 svar · 27,6k läst
jackt
jackt: Kolla in TimeLog. Finns även i en version för datorn (Mac)..
5 svar · 1,3k läst
stefancrs
stefancrs: QR code kallas de där fyrkantiga mönstren.
3 svar · 726 läst
M
Mats: En zon är det samma som en sektion Dock finns det två larmlägen. Hemma och bortrest. man kan välja att man bara vill ha vissa sensorer aktiva i hemmaläget. Tex dörrar och fönstersensorer medans rörelsedekckarna är avstängda. Sektionstypen är en klassning på hur man vill att larmet ska hantera en sektion. Det är här man tex avgör om en zon ska vara aktiv i borta läge och avstängd
10 svar · 2,4k läst
P
probeb: Har ni provat gprs över BGSM120? Funkar bra? GS3100 var ju ingen höjdare...
4 svar · 4,8k läst
M
Mats: [citat] Inget fel på det förståndet inte :) Funkar exakt som du skriver
6 svar · 1,1k läst
Fotografen
Fotografen: Gammal bandkabel finns/fanns i 300 och 240 ohm, men det har jag inte sett någonstans på 20 år.
4 svar · 1,7k läst
sir_daniel
sir_daniel: enda jag skulle önska (utöver att mer saker följde med i baspaketet) är att det var uppkopplat via gsm och internet så man även har någon form av larm även om "buset" bryter strömmen vid vägen (vilket är väldigt lätt att göra och då intetgöra alla möjligheter för larmet att larma, samt ha en kortare batteri backup för att kunna skicka sms/larm)
2 svar · 1,1k läst
M
mr_look2: Precis, det var så det fungerade... man skall trycka precis så som det står vid s Men jag får ändå inte till det. Frågan är om jag gjort fel någon annanstanns. Jag får larmet att prata en del med panelen iallafall. JAg knappar in allt som det skall vara, väljer att jag skall göra ett test, för att se att kommunikationen fungerar. Trycker för att aktivera brandvarnaren, men får
5 svar · 1,9k läst
lego
lego: Nu har jag ringt och återigen blivit lovad att det ska skickas ut retur, dom hade inte möjlighet att plocka upp dem personligen. Man är tydligen inte så intressant som icke-kund :D Fick även veta att jag äger fjärrkontrollen som jag köpt till extra, men inte detektorn som jag köpt till som extra tillbehör. Undra varför det är skillnad, användbarheten är väl för hög för deckaren
34 svar · 9,2k läst
J
johan5588: ok, ska testa o Ohm-mäta på batteriet
28 svar · 6,4k läst
·
P
Patrik_N: Nu har jag bytt kanal med exakt samma resultat :( Sitter, och har alltid gjort, hyfsat regnskyddat. Kanske har åldern tagit ut sin rätt, den är ju några år, tre kanske.
11 svar · 5,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.