När jag kopplar in magnetkontakt (mk440) på p/z i knappsatsen (pk5500), visst är det väl zon och b-skruven som kopplas till knappsatsen då? Och motstånd i kontakten, som vanligt!?

Ovanstående har löst sig och MAP, dörrmagnet, trådad IR-deckare och två trådlösa dörrmagneter verkar funkar som de ska. Jippie :D
De zoner som inte används är urkopplade och jag skulle prova koppla till larmet. Men först skulle jag programmera handhavarkoder, då sket det sig :|

Jag behöver en Masterkod, vart hittar jag den? I manualen står att den normalt inte används, hur får man in koderna då? Tacksam för hjälp.

frohike skrev:
rätt kopplat på bilden, men det har ingen betydelse om "com" liggef på nc istället. det blir bättre och enklare att få till det med motstånden utan att du riskerar att de kortsluter varandra
Då måste väl samtidigt motståndet mellan NC och Tamper flyttas så att det sitter mellan COM-plinten och Tamper?

Edit: ändrade plintnamn

Redigerat:
Helt rätt anmärkt. skadar inte att förtydliga den biten

lego skrev:
Ovanstående har löst sig och MAP, dörrmagnet, trådad IR-deckare och två trådlösa dörrmagneter verkar funkar som de ska. Jippie :D
De zoner som inte används är urkopplade och jag skulle prova koppla till larmet. Men först skulle jag programmera handhavarkoder, då sket det sig :|

Jag behöver en Masterkod, vart hittar jag den? I manualen står att den normalt inte används, hur får man in koderna då? Tacksam för hjälp.
Har du provat 1234?

Tack för förtydligandet, misstänkte att det var så när ändringen föreslogs, att de följer med alltså. Har kopplat på "mitt" sätt. Om någon av er vet och har tid, svara gärna på frågeställningen nedan nu medan det är paus i hockeyn! :)

lego skrev:

Jag behöver en Masterkod säger systemet, vart hittar jag den? I manualen står att den normalt inte används, hur får man in koderna utan? Tacksam för hjälp.
EDIT: såg svar efter post, ska prova det!

Redigerat:
Prosit skrev:
Har du provat 1234?
Så svårt var det :blushing: Jag provade '0000' och '5555' innan men gick bet.

2 koder inne, nu måste jag bara ändra master'n :)

Tack!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.