Ademco är tämligen okänt på svenska marknaden. Varvid hjälp är mer eller mindre obefintlig.
Flexen har ju fördelen att den är som vilken Galaxy du än vill i programmering, vilket innebär lätt till hjälp.
Flexen har ju fördelen att den är som vilken Galaxy du än vill i programmering, vilket innebär lätt till hjälp.
bosch easyserien då???
Ytterligare några frågor har dykt upp efterhand:
C1: Vi har katter, braskamin, solkatter levererade av stora soliga fönster, fladdriga gardiner och spegeldörrar som ligger i siktlinjen vid en optimal placering av IR-detektorerna, samt tilluftsventiler som ligger precis intill önskad placering. Klarar dual-decare av sådana situationer? Eller måste jag kompromissa vid placeringen? Kollade hos grannen som har ett likadant hus och deras larmfirma hade kompromissat väl friskt. (Är dock ganska säker på att de inte fick dual-decare monterade.)
C2: Jag kommer att montera kablarna under taklisterna. Hur gör man för att borra så nära taket som möjligt? Den ordinarie borrchucken gör ju att man inte kan komma ända intill.
C1: Vi har katter, braskamin, solkatter levererade av stora soliga fönster, fladdriga gardiner och spegeldörrar som ligger i siktlinjen vid en optimal placering av IR-detektorerna, samt tilluftsventiler som ligger precis intill önskad placering. Klarar dual-decare av sådana situationer? Eller måste jag kompromissa vid placeringen? Kollade hos grannen som har ett likadant hus och deras larmfirma hade kompromissat väl friskt. (Är dock ganska säker på att de inte fick dual-decare monterade.)
C2: Jag kommer att montera kablarna under taklisterna. Hur gör man för att borra så nära taket som möjligt? Den ordinarie borrchucken gör ju att man inte kan komma ända intill.
Nu hadde jag just ingen bråska när jag satte upp mitt larm så jag satte upp detektorerna och körde sen utan siren för att se att larmet inte falsklarmade med detektorerna där jag ville ha dem.
Jag vet itne om det är tillämpligt för dig men vill dela med mig av tipset i alla fall
Jag vet itne om det är tillämpligt för dig men vill dela med mig av tipset i alla fall
C1: Sol,luft, gardiner, katter :Ja.ajon skrev:Ytterligare några frågor har dykt upp efterhand:
C1: Vi har katter, braskamin, solkatter levererade av stora soliga fönster, fladdriga gardiner och spegeldörrar som ligger i siktlinjen vid en optimal placering av IR-detektorerna, samt tilluftsventiler som ligger precis intill önskad placering. Klarar dual-decare av sådana situationer? Eller måste jag kompromissa vid placeringen? Kollade hos grannen som har ett likadant hus och deras larmfirma hade kompromissat väl friskt. (Är dock ganska säker på att de inte fick dual-decare monterade.)
C2: Jag kommer att montera kablarna under taklisterna. Hur gör man för att borra så nära taket som möjligt? Den ordinarie borrchucken gör ju att man inte kan komma ända intill.
Jag har aldrig haft problem med kombidetektorer ur Bosch Blueline serie som även finns för husdjur upp till 45kg.
C2: Längre borr samt en bit wellpapp mellan chuck och vägg så det inte blir märken.
Börjar så smått komma till skott på detta.
D1: Finns det något fiffigt sätt att tända belysningen (eller delar av den) i huset när larmet går?
D2: Funderar på att sätta centralen i garderoben i master bedroom för att få en så smidig sladdragning som möjligt. Rummet skulle då täckas av en IR-deckare. Larmet hinner ju gå men jag misstänker att detta är ett av de ställen som tjuvarna främst siktar in sig på. Bör jag tänka om och hitta något annat ställe? När jag kollar hos bekanta med hyrlarm verkar många ha centralerna fullt synliga, men täckta av deckare, i hall eller vardagsrum.
D1: Finns det något fiffigt sätt att tända belysningen (eller delar av den) i huset när larmet går?
D2: Funderar på att sätta centralen i garderoben i master bedroom för att få en så smidig sladdragning som möjligt. Rummet skulle då täckas av en IR-deckare. Larmet hinner ju gå men jag misstänker att detta är ett av de ställen som tjuvarna främst siktar in sig på. Bör jag tänka om och hitta något annat ställe? När jag kollar hos bekanta med hyrlarm verkar många ha centralerna fullt synliga, men täckta av deckare, i hall eller vardagsrum.
Hyrlarm monteras för att det ska vara billigt för montören. Inte för att det ska vara optimalt för kunden 
Ska du ha larmcentralskoppling så bör det räcka med 15-30 sek för att det ska få iväg larmet.
Ska du ha larmcentralskoppling så bör det räcka med 15-30 sek för att det ska få iväg larmet.
Klicka här för att svara