B
backhead: Ja nu såg jag... var tvungen kolla en gång till =) Snyggt med stora plattor som någon annan tidigare nämt!
15 svar · 8,2k läst
sam
sam: [citat] Prickmark = mark som ej får bebyggas Byggnad måste placeras i liv med förgårdsmark, används för att få alla hus att liva med varandra och placeras på samma avstånd från gatan. Det begränsar möjligheten att placera huset som man vill, men ger i gengäld en mer enhetlig utformnig av kvarteret. Gäller kvarter markerade med "p" i detaljplanens planbestämmelser. LÄNK
9 svar · 2,5k läst
E
EnilemmE: Här verkar det som att många har fått sina nybyggen färdiga, så jag slänger in en liten fråga. Vi är i startgroparna för att ev. bygga ett Eksjöhus, troligtvis ett Söderviken, men det är inte helt bestämt. Vi är väldigt ivriga just nu och det är mycket att sätta sig in i, men framförallt är vi nyfikna på vad slutnotan kommer att hamna på. Är det någon som har byggt helt
204 svar · 38,1k läst
·
O
overlake: Lite sent om sider så slänger jag ut en länk på vårat husbygge som pågått under året. www.oaktreehill.se (Klicka er till April för att se bygget ifrån början) Det började med rivning av befintligt hus på tomten i mars 2009 för att sedan vara inflyttningklart i slutet av oktober. Härnäst väntar carportbygge, altan och gräsmatta. Ska även lägga ut lite mer ingående guider på
0 svar · 874 läst
E
erdhage: Finns det nån som har tips på bra inbyggnads ugnar och hällar till kanonpris. har väldigt ont om pengar så denna gången får jag gå på prisklass. förövrigt så är bloggen uppdaterad
4 svar · 1,8k läst
P
P-G: [citat] Jag förstår och respekterar ditt/ert beslut till 100 procent, men däremot har jag mindre förståelse för (snudd på noll faktiskt) varför denna insikt kommer efter att man vunnit en budgivning?
29 svar · 2,9k läst
C
carinpeter: I veckan har de börjat med grunden och vi får se om gjutningen kommer i nästa vecka. Vet inte om de hinner med det innan julhelgen. Annars är det placering av spotar vi funderar på mest för tillfället. www.salstatosee.blogspot.com
13 svar · 1,9k läst
·
L
lord_meto: Vi ska bygga Fiskarhedens lommen i Västmanlands län. vi har inte kommit så långt än. bara fixat tomt och bestämt oss för vilket hus vi vill ha. Tänkte dra igång ordentligt så fort alla storhelgerna är över. Fler som är i start groparna?
0 svar · 1,3k läst
O
Odjuret: Ta reda på vad detaljplanen säger!
3 svar · 1,1k läst
·
P
patriklarsson: Hur går det här då?
18 svar · 4,2k läst
Linus_E
Linus_E: vad hände sen ??
78 svar · 25,9k läst
·
I
impossible: Hej Nyacks! Ditt inlägg har flyttats till "Socialt & projekt" där vi länkar. Under "Hemma hos" läggs bilderna direkt i inlägget. //Mvh Mod. Impossible
6 svar · 1,6k läst
M
mackan_kal: Så, då är ekhyllan över diskhon klar (ska oljas) och sovrummet är klart :D! Har även målat allt tror jag (lär hitta nåt litet skrymsle som man glömt...) så nu är det bara tappetsering kvar och spotlightsen över bänksskivan, men det är fördraget och klart! Här har jag iallafall märkt upp hålen till beslagen som ska hålla upp hyllan, och när jag skulle borra märkte jag
11 svar · 7,0k läst
F
Florin: Här kommer Bilder I noveber ska de vara Klart Hoppas vi nu !!! Lite surt att inte få gå in i huset nu så man kan börja måla å sont Kul som vill göra :confused:
15 svar · 8,4k läst
·
T
Tessan100: Fler som ska bygga på Vikingavägen i Bollstanäs? Vi har precis bestämt oss för tomt 17 och ska imorgon till Myresjöhus för en första "riktig" sittning. Vi kommer att bygga ett Åhus, 1-planshus
0 svar · 957 läst
G
Gr3fweN: Hej, nån som bygger/ska bygga på Hubbo-Kvistberga, Tillberga utanför Västerås? Vi har reserverat en tomt men inte bestämt hus ännu. Gr3fweN
0 svar · 1,7k läst
Niteowl
Niteowl: Såg nu ikväll att ni har börjat gräva...kul. Är ni där någon kväll eller i helgen?
41 svar · 5,9k läst
Gorex88
Gorex88: Här kommer vad vi har gjort med köket än sålänge. Har tyvärr inga före bilder men jag kan säga att det var vanligt standard vitt kakel och en riktigt ful och tråkig fläkt. [bild] [bild] [bild] [bild] Nästa steg i utvecklingen blir förmodligen att måla om köksluckorna.
1 svar · 955 läst
·
M
mattiasbr: Hej! Tänkte att det var dags för en ny tråd. Vi flyttar in på Steningehöjden den sista oktober. Senaste bostad en lägenhet i Solna. Det har varit lite stiltje på bokningar och köp ett tag men nu verkar det vara fler en vi som upptäckt idyllen! Varifrån kommer ni andra?
0 svar · 884 läst
M
mattiasbr: Kanske dags för lite nya inlägg? Det har varit lite stiltje med bokningar och köp på Steningehöjden under våren o sommaren men nu verkar det vara fler än vi som upptäckt hur trevligt området blir" :-) En riktig idyll Vi räknar ner till den sista oktober då vi flyttar in i ett F-hus.
32 svar · 9,9k läst
K
Kyosahenke: Hej Finns det någon här i detta forum som tecknat sig på tomterna som Myresjö förfogar över i Käglinge ? Vi kommer inom kort vara med om vårt andra nybygge och denna gången blir det ett Myresjöhus - Tångudden
0 svar · 911 läst
Linus_E
Linus_E: riktigt jäkla fint blev de. bra jobbat (Y)
1 svar · 1,8k läst
FredrikR
FredrikR: Blir fint det där! Kul med bilder oxo, jag hade tänkt skapa en garagetråd när vårt bygge körde igång, men jag får väl skylla på att byggandet och jobbadet och småbarn och ja allt tog för mycket tid. Ska dock försöka få till en tråd när slutet närmar sig, åtminstone på allt yttre - övervåningen kan nog få vänta 'en stund' - men vem vet, kanske andan faller på i vinter. :)
30 svar · 12,4k läst
·
J
Jan-Å: Det ordnar sej alltid :p Budgeten håller sällan när man river i gamla hus, inte i vårt alla fall för vad jag än rivit bort har jag hittat dåliga/konstiga lösningar det enda som överraskat positivt var dessbättre grunden som var i klart bättre skick än förväntat. Pengar över? det brukar inte vara nåt problem vid totalrenoveringar :D Jag skulle också har gjort grunden ordentligt
4 svar · 2,3k läst
L
Lambomannen: Hej, vi är på gång att finplanera vår tomt (gräsmatta och häck). Undrar om ni har några grävare som ni rekommenderar?
301 svar · 40,1k läst
·
L
Lambomannen: Hej, vi är på gång att finplanera vår tomt (gräsmatta och häck). Undrar om ni har några grävare som ni rekommenderar?
543 svar · 82,9k läst
·
E
Elmattes: Hej vi har köpt en tomt utanför Kalmar på Mörenäs i Ekenäs ca 3 mil söder om Kalmar. :D 350 meter till Kalmar sund nära till skogen.. Undrar om det är nån mer som har tittat på detta område Mvh Matte
0 svar · 1,5k läst
Hobbit
Hobbit: Fördelen med detta bygge är också att byggherren verkar inte vara allt för kräsens när det gäller önskemål. Det är visst en maskinhall men av modell standard. Dvs inga avancerade lösningar som vi planerar med övervåning / gästrum takkupor mm mm. Kör dock samma princip som han. Fönstren hittade jag på en höloge för 300 spänn. Dörren hittade jag på tradera. Portarna kommer nog
4 svar · 4,8k läst
·
F
Familjen Malm: Hej på er alla nya grannar. Vi ska också bygga hus på fäbrovägen. Vi är familjen Malm med två döttrar, en på sju år och en som snart fyller fem. Väl mött!
3 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.