9 476 läst ·
48 svar
9k läst
48 svar
Bankeberg/Vikingstad/Östergötland
Sida 1 av 4
Hej Grannen!
Våra tomter gränsar ju till varandra om än väldigt lite. Just nu är ni vår enda granne för ingen av de intilliggande tomterna är köpta. Vi håller också på med tillval osv. Därför har vi inte fått något leveransdatum på huset än. Hoppas verkligen att vi ska få resa det innan semestern så vi kan få måla det när vi är lediga. Tror det kommer bli lite aktivitet i Vikingstad i sommar Eksjöhus hade sålt 7 hus dit
. Kommer ni inreda er övervåning själva eller köper ni det färdigt? Vi har totalentreprenad och kommer endast måla huset själva (och självklart fixa tomten sen).. Ingen av oss är så händiga eller har erfarenhet att bo i hus. Så det är ett stort steg för oss men ska bli så kul.
// Sara (& Anders)
Våra tomter gränsar ju till varandra om än väldigt lite. Just nu är ni vår enda granne för ingen av de intilliggande tomterna är köpta. Vi håller också på med tillval osv. Därför har vi inte fått något leveransdatum på huset än. Hoppas verkligen att vi ska få resa det innan semestern så vi kan få måla det när vi är lediga. Tror det kommer bli lite aktivitet i Vikingstad i sommar Eksjöhus hade sålt 7 hus dit
// Sara (& Anders)
Hej! Vad roligt! Vilket fint hus ni har valt! Får man fråga vad ni har för budget? (Du behöver inte svara....;-)) Vi kommer också köra totalentreprenad och "bara" göra trädgård och altan själva. Eller det är väl eg. delad entreprenad men vår hussäljare förmedlar kontakt om vi vill. Vi har inte heller jättestor huserfarenhet så det är verkligen en stooor djungel allt detta. Men som sagt, det ska bli väääldigt kul! Vi bor idag i Malmslätt, i bostadsrättsradhus. Vi får hoppas att de får de andra tomterna sålda, så att vi inte vänjer oss vid att inte ha någon granne precis inpå! Vi kommer att lägga huset med kortsidan mot vägen och garaget bredvid, eftersom vår 1,5 plansvilla är med 45 graders taklutning. Vi får höras! lycka till med tillvalsväljandet! /Sara och Andreas (!)
Tack Henrik, du kommer ångra att du lovat detta....
I helgen ska vi nog "titta till" tomten för att se hur det ser ut i detta härliga vinterlandskap. Hehe man blir nog knäpp av att bygga hus
Trevlig helg allesammans!
I helgen ska vi nog "titta till" tomten för att se hur det ser ut i detta härliga vinterlandskap. Hehe man blir nog knäpp av att bygga hus
Trevlig helg allesammans!
Hej!
Vi funderar lite på tomt ai men har ej bestämt oss. Vet ni vad markarbetet kommer kosta, kommer det t.ex. behöva pålas?
// Moa&Mattias
Vi funderar lite på tomt ai men har ej bestämt oss. Vet ni vad markarbetet kommer kosta, kommer det t.ex. behöva pålas?
// Moa&Mattias
Hej Moa och Mattias!
Kommunen säger att det är "normal" byggmark och de tror inte det skall behövas. Mig veterligen har ingen som håller på med grunderna där ute nu behövt det.
Vad gäller prisuppgift på grunden beror det på vilken sorts grund ni ska bygga.
Cecilia & Dan: Välkomna till forumet!
Kommunen säger att det är "normal" byggmark och de tror inte det skall behövas. Mig veterligen har ingen som håller på med grunderna där ute nu behövt det.
Vad gäller prisuppgift på grunden beror det på vilken sorts grund ni ska bygga.
Cecilia & Dan: Välkomna till forumet!