Socialt & Projekt
Linus_E: då min server krachat så har en ny upprätats och alla länkade bilder är borta :/ allt kommer komma upp på www.linuse.se så fort de går.
lastkaj: Ja om just toaletten ligger där takkupan är kan det blir problem, just toaletter är lite luriga att flytta runt i och med en massa rördragning. Fast det är säkert inte olösligt.
felix080306: Ok! tack så mycket! Vi har precis vunnit budgivningen på detta hus. Vi var in i det i helgen och det var ingen källarlukt i källaren. Men det känns som att fasaden var i behov av en renovering och frågan är ju vad det kan kosta?
impossible: Hej Carro121! Kul att du visar upp ditt hem! Har flyttat din tråd till "Socialt och Projekt" då fotona ligger i en länkad blogg. //Mvh Impossible
MB77: [citat] Tackar :D Köket är ca 18-20m2 Vi saknar inte överskåpen, det finns ändå gott om förvaring, samt att det inte passar i vårt hus med endast 223cm i takhöjd. Köket känns mycket större utan överskåp. Köksön är lika stor som ett matsalsbord med 6 stolar, 187X93.
Dreamhouse: Hej Vi byggde köket tillsmmans med Noblessa. Köksön med spis är inte standard så man får själv dra om elen till köksön och dra om fläktröret genom att bryta upp golvet på övervåningen. Är sjukt nöjda trots allt extra jobb så vi har inte ångrat oss en sekund.
Mixar´n: Låter kanon !!! Jättekul att läsa sånt här, fortsätt på den inslagna vägen och låt ingen tala om för dej hur saker & ting kommer att bli innan de är gjorda.(helst på ditt eget sätt :D ) Lycka till och följ gärna upp dina fortlöpande rapporter med bilder! Mvh // Mixar´n
impossible: Hej Miss_tessan82! I forumet "Hemma hos" lägger vi bilden direkt i forumet. Länkar till hemsidor gör vi under "Socialt & projekt". //Mvh Impossible
johgus61: smokehead, kan ni inte uppdatera er hemsida med lite bilder av hur allt blev när det blev klart. Snälla....
fsn: Vårat nybyggda hus. Köpte tomten 1 Mars -08, började med markarbete i Maj och flyttade in i Januari -09. Nu skall vi bara bygga färdigt. Bilder finns på http://axeale114.blogspot.com
tomas1111: Hej. Jag tänkte höra mig för om någon vet ifall det finns någon bra sida, tex examensjobb där man kan se en upphandling om en rondell, med allmännaföreskrifter ? Eler bara en upphandligt, vad som skall finnas med etc. Sedan tänkte jag höra ifall någon vet någon bra sida där man kan hitta en CAD ritning på en rondell ?
doppsko: Ringde precis de ansvariga för mässan och de har tydligen bara 1 hus klart på mässan i Botkyrka. Hemsidan är ju minst sagt dålig.
norge_jonas: hej har du lust och skicka bygg ritningarna o skisser till mej.. har tänkt bygga till sommaren. skulle va snällt om du gjorde det. opel_calibra_fans@hotmail.com mvh jonas
stefan77: Äntligen har detaljplanen för Saxnäs golfby vunnit laga kraft och de första husen är planerade att byggas maj/juni. Är det fler besökare som har planerat att bygga i detta område? Eller i närheten. Vi ska bygga med smålandsvillan, villa Kalmar och väntar nu bara på att säljaren ska ge oss en inflyttningsvecka.
aggen: Hej, fint. Vi funderade på ett sådant hus då det verkade prisvärt. Hur trivs ni. Vad blev produktionskostnaden exkl tomtinköp?
Mäster: Jag tycker nog du kan känna dig rätt nöjd med Telia iallafall, jag fick fiber, och tog 100mb uppkoppling, funkar kanon,inget krångel någonstans, Gnället på telia verkar mest vara på kundtjänst, och jag tycker mig nog höra en del gnäll på övriga leverantörer också. Och helt rätt tänkt, sitta i en ny kåk utan fiber, om möjligheten fanns hade du nog ångrat, Och kostnaden var en
Hemmakatten: Hur går det? Det var länge sedan du uppdaterade. Har följt ditt spännande projekt ända sedan du blev medlem här på byggahus. Men först nu har det blivit av att jag skriver några rader om hur trevligt jag tycker att ditt projekt och din hemsida är. Roligt att också få läsa om historien bakom kvarnen och om bygden. Lycka till!
TorparJanne: Tjena alla. Jag införskaffade mej ett eget torp -00. Har det som ett livprojekt så konstant en smula småstökigt där :D. Vet ej exakt ålder men byggt innan 1900. Det finns 2 kakelungar, järnspis i köket samt en och annan råttfälla där. Själv jobbar jag som målare men sysslar mycket med fönsterrenovering. Dock ingen puritan inom klassiska material då de ständigt är i förändring
Fridus: Hej! Vi är en familj på 2 vuxna och 2 barn som fått tillfälle att köpa en av de 21 kommunala tomterna på Klinten i Alingsås. Besked skall lämnas till kommunen senast 2 februari så nu är det fullt upp med alla kontakter som skall tas när helgledigheterna är över. Finns det någon mer på forumet som fått erbjudande? Skulle vara skoj att följa andras byggen i området...
Lars Åkerlund: Hejsan , det var ett bra tag sedan . Det har inte hänt så mycket med övervåningen på sista tiden , så det har inte varit så värst mycket att skriva om . Det har varit en massa jobb , barnen har varit sjuka till höger och vänster , mest hela tiden känns det som . Sen kom ju julen och då fick man lägga tiden på familjen förstås . Men nu har jag påbörjat med ovanvåningen igen ,
Baron: Nu har det hänt grejer. Har lagt ut bilder på kök toa och sovrum på bloggen
danielr112: Update. Sovrummet har fått gipstak och målats i taket. Kommer mer bilder ikbäll. Vi ska börja städa ur resten av huset. Dock är sista grejerna från lantmäteriet nu satt till 15 jan så väntar fortsfarande på det =(
TRIXXY: Hej, Ni måste ta fram olika offerter samt kontrollera referenser på de entreprenad bolagen. Helst ska de speca i process form vad de ska göra för typ av arbete. Får kontakta om ni behöver mer info. Mvh, Peter
jon_h: Jag har inte sett svaren i den här tråden förrän nu, har inte varit så aktiv i forumet i höst. Tack, konichiwa girl och torparnorpan, jag älskar det. Det finns en bra potential känns det som, även om det kommer ta sin tid. Jag jobbar som byggare, vilket gör att jag inte alltid känner för att bygga på torpet när jag är ledig. Och jag vill inte alls att det ska kännas som en