N
nikke: jag gjorde i stort följande: 1. grävde till frostfritt, ca 1.5m och gjorde "botten" något rak eller i våg, samt ett spår där dräneringen skulle vara. ( längst ut i gropen) 2. lade ner fiber duk 3. lade in dräneringsrör, kopplade ihop det med det befintliga i huset 4. öste på med 8-32 makadam upp till den höjd där jag ville ha sulans bottern 5. paddade ner makadamet 6. tilverkade en
4 svar · 8,9k läst
I
impossible: Hej Husse & Matte! I forumet "Hemma hos" lägger vi bilder på färdiga hus, efter inflyttning. //Mvh Mod. Impossible
2 svar · 1,6k läst
I
impossible: Hej Frenger! I forumet "Hemma hos" lägger vi bilder direkt i forumet. Länkar till andra sidor gör vi under "Socialt & projekt". //Mvh Mod. Impossible
2 svar · 1,9k läst
R
Rotorp: Ja det är en del jobb. Vet ej om jag klarar av det heller. Jag tror det men jag får se när huset är klart :)
8 svar · 1,4k läst
M
momin: Mycket fin hus ni fick till slut. :) Blev full i skrat när jag läste igenom bloggen där det på ett ställe stog att det var en "liten" sommarstuga på 12km2 :D med på tomten. Men det var inte därför jag skriver i denna tråden. Skulle vilja fråga hur ni uppfattar bemötandet ni fick från försäljaren på fiskarheden ? Var han/hon kunnig o var det några av era önskemål som de
8 svar · 18,2k läst
·
M
monster: Verandan ska bli på långsidan av huset, inte på gaveln. Så det blir liksom ett nytt tak till glasverandan och om det är så högt att nocken på det går ihop med det vanliga taket så kommer det att bli så högt i tak övenför glasverandan att det inte blir snedtak. Har funderat på att glasverandan skall vara 4x3 eller 4x4 meter stor. Vet bara inte om det finns risk för att det ser för
4 svar · 1,7k läst
S
stinawall: Hej! Ngg månader sedan sista inlägget i detta forum. Vi var inne på att bygga med Hjältevashus men när vi bestämt oss var de två tomter vi var mest intresserade av redan sålda. Nu flyttar vi in i ett av bo klokhusen bredvd istället. Hur går det för er? /Kristina
3 svar · 1,8k läst
J
jarre: Hej ! Tänkte kolla om någon av er funderat på att installera larm samt vad ni i så fall valt. Vi har tidigare haft Trygga Hem, de fungerade bra. Antar vi måste ha GSM modul efterom vi ej har fast telefon eller funkar det med vanligt uppringt larm fast vi har IP telefoni från Teila. MVH Jari
163 svar · 22,3k läst
I
impossible: Regler för "Hemma hos" //Mvh Impossible Mod.
2 svar · 1,3k läst
P
pärzon: Japp! Precis vad vi tänker också. I slutänden har man kanske ändå bytt ut varenda bräda. Återstår att se om den preliminära budgeten på 12 tusen per kvm håller. Drar budgivningen iväg från nuvarande nivå så skiter det sig redan innan vi börjat bygga. :P
3 svar · 836 läst
C
crailman: Hej! Behöver tips på personer som kan hjälpa. Är en småbarns familj som skall bygga nytt på vår tomt. har planlösning klar samt förhandsbesked tomten äger vi. Problemet är tiden. Båda jag och min fru jobbar mycket och har två små. Nuvarande hus alldeles för litet. Var hittar vi personen som kan driva vårt projekt. Allt från upphandling - offertprocessen för at hitta bästa pris
0 svar · 639 läst
L
Lilla jag: Någon som byggt eller är på G att bygga i Hallerna i Stenungsund?
0 svar · 1,1k läst
A
Anna_O: Vi bor i området vid Gurkvägen. Vi har inte valt någon husmodell som A-hus har i sitt standardsortiment. Det är ett 1-planshus på ca 170 kvm. Det finns en del spindlar här men jag vet inte om det är extremt. Vi bodde tidigare i en villa i Norrköping och det var lika mycket spindlar där. Jag har dock hört att det finns grannar som anlitat något företag som sprayat hela huset med något
8 svar · 6,4k läst
M
Marrex: Hej! Vi har nu råkat ut för när vi har varit ute på vårt bygge att snickarna tog gipsplattor från vårt bygge till ett annat bygge. De såg oss och skämtade att "nu ser ni när vi snor lite gipsplattor". Häromdagen var vi ute för att leverera material, då upptäckte vi att målaren tog en gipsplatta och använde den som arbetsbord...för ett arbete han gjorde till en kompis, dvs. inte
0 svar · 1,3k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Trädgårdsarbetet går vidare. Sedan sist har vi planterat träd och grävt rabatter, så snart växtleveransen kommer så ska den stora planteringen påbörjas. Altanbygget förbereds och snart är det även dags för stenläggning av uppfarten. Vår blogg har också blivit framröstad som den bästa bloggen i april av ViiVillas läsare.
140 svar · 33,5k läst
·
R
Raft: Bygget som har dragit ut på tiden pga av väder och vind fortsätter. Vi har nu fått en liten andhämtning. Invändigt är även etapp 2 dvs vardagsrum, övervåning med 2 sovrum samt badrum och en klädkammare klara sånär som på några socklar. Vi räknar med att påbörja utomhusarbetet med putsning, altan och balkong under Maj månad. Jag kommer uppdatera granback.se med bilder och
7 svar · 10,9k läst
T
ThaSaint: Det var synd att bloggen inte verkar fungera.. är lite sugen på Duett själv :) mvh Erik
13 svar · 5,3k läst
·
H
HåkanG: Tack, det stämmer. Det är ett av de tre husen, den som ligger 'högst' upp (till vänster från erat hus). Vi kommer att bli nära grannar. Ni kommer att få ett stort hus, hur många kvm boyta blir det? Angående det ni skrev i januari ... Just nu är huset helt tomt. Inga vitvaror eller något liknande. Inga möbler heller. Ett av de andra Myresjöhusen har haft inbrott vid tre tillfällen
30 svar · 7,0k läst
Anna-Panna
Anna-Panna: Jag gör ett försök att samla ihop oss som tänker bygga i Klågerup med Alfa Stenhus. När jag sist pratade med entreprenören var inte många tomter sålda eller reserverade - projektet är ju så nytt. Men några är vi väl där ute? Hoppas att ni hittar hit i så fall och välkomna säger jag till blivande grannar. /Anna
0 svar · 1,4k läst
·
M
magentis: [citat] Kan det verkligen vara möjligt!? Tänk om grannen får för sig att montera upp nåt riktigt jobbigt staket, som kräver underhåll stup i ett, ska jag då kunna krävas på underhåll!? Nää, det bara måste vara fe.. Var å en får väl hålla ordning å reda på sina prylar, aldrig skulle då jag bekosta nåt staket åt grannen, ifall han vill ha ett. Vi hade staket i
12 svar · 4,2k läst
R
Römme: Det blev ju riktigt tjusigt det där! Vad är det för marksten du lagt? Och vad är det för mursten? Får man fråga vad kalaset kostade?
17 svar · 42,1k läst
·
F
Fridus: Hej! Vi är en familj på 2 vuxna o 2 barn som skall bygga Onsalavillan 155 T med förlängt allrum i Alingsås. Efterlyser någon som bygger samma hus och kanske t.o.m. bloggar om det. Vore kul att få lite inspiration med bilder och utbyte av erfarenheter... Just nu väntar vi på bygglov så vi är bara i startgroparna, men desto större chans att påverka ;). Glad Påsk!
0 svar · 3,7k läst
M
Mickelina: Ni som byggt Västervik eller något annat hus från smålandsvillan, har någon av er gjort om verandan på framsidan till en inbyggd farstu?? Vi går här i funderingar om att göra det nämligen och skulle vara väldigt trevligt att få se ev bilder eller höra med någon annan som gjort det. Eftersom groventren inte direkt kan användas hos oss eftersom den ligger på baksidan av huset skulle
0 svar · 2,2k läst
K
kattiiz: Hej! Vi är mitt uppe i planeringen av nybygge. Tomt har vi och nu saknas det bara ett hus! :) Vi har fastnat för planlösningar liknande de i Lyckan funkis (Eksjö) och Tenor (Myresjö). Vi har sett Lyckan i verkligheten och skulle gärna vilja få en uppfattning om Tenor också. Är det någon som bygger detta i Blekinge som kan tänka sig att visa detta för oss?? MVH K & J, Karlskrona
0 svar · 1,7k läst
T
tajana: hej! finns det någon som bygger i strövelstorp???????
0 svar · 1,1k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: [citat] Jag har One.com för min hemsida. One har även bloggfunktionallitet men jag använder Blogger istället. Jag kan verkligen rekommendera One.com, en smidig och billig tjänst.
6 svar · 1,5k läst
S
solbadaren: Läste i smp att någon blivit av med sitt kök dagen innan inflyttning... Hur gör man för att hålla tjuvarna borta ?
55 svar · 12,8k läst
P
pilla: Hej Någon som har erfarenhet av Myresjöhus i Kristianstad? Vi har tänkt bygga Villa växa 2 med dem, men vill gärna veta mer om Myresjöhus och deras kvalitet,standard, säljaren m.m. Någon som vill dela med sig????? Tacksam för all hjälp!!!! Mvh Pernilla:):D
0 svar · 1,7k läst
B
bozman: Aha, vi är nog inne på att ha värmepumpen i garaget med kulvert i mellan, får se vad det landar på i pris bara... Men det lutar mycket åt mästergården... Tack för tipsen och en mycket bra tråd..
47 svar · 32,6k läst
·
Linus_E
Linus_E: jaha... server krach :( så ny server har upprätats och alla länkade bilder borta. nya bilder kommer upp på www.linuse.se så fort de går. /Linus
110 svar · 62,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.