Ja, vi bygger ett Lindö i Mantorp, närmare bestämt Varmblodsvägen 9 Olofstorp.
Jag skickar ett meddelande så får du min mailaddress.

Vi kommer att bygga ett LB hus classic 135 på kallblodet 1.
Är det fler med småbarn som kommer att bygga på gatan?

Dean o Cissi

Ja, vi bygger ett A-hus Lindö på Varmblodsvägen 9.
Vi har en 3-åring och det kommer säkert fler :)

Vi ska bygga på Varmblodsvägen 10 och har en 7-årig dotter. Förhoppningsvis kommer det fler även här!! :)

Linda & Mattias

Hej

Tänkte bara informera att VA anslutingskostnaden har ökat till 115000 kr för i år. I vårat fall är det en ökning på 37%, men kommunen vill få det som en ökning på 6%. Nästa år kommer avgiften för VA att öka med 6% året därpå med 10%.
Det här var ganska nytt för mig, vet inte vad ni andra har för info.

Hej!
Nu bygger inte vi i Olofstorp men jag blev själv chockad över den kraftiga ökning av va priset som vi fick i samband med byggmötet. Har tidigare fått informationen om att det skulle kosta ca 90k för oss, men med den nya pris sättningen så hamnade vi dryga 120k istället och ingentligen ingen vettig förklaring till den kraftiga höjningen!

Hur kom man fram till att det var en 6% ökning?

Fick också den höjningen på byggstartmötet ringde upp VA chefen och undrade vad f.. de sysslade med men enligt va nämden kunnde man tydligen höja med upp till 75%. Så det var inget man kunnde göra något åt utan det var bara att betala:@

Hej! Vi borde kanske starta en ny tråd för detta. Men iallafall, jag får det inte att gå ihop! Läste igenom dokumenten vataxa.pdf (2009) och taxa2010.pdf. Man har för det första gjort en hel del förändringar i 2010 versionen. Sedan synkar inte det dokumentent alls mot underlagsberäkningen som man fått av Mjölby kommun.
Det som står i båda är att huvudman ges rätt att höja avgifter mot KPI/E83 serie 322. Har tagit kontakt med tekniska kontoret och fört upp min frågeställning runt detta, återkommer med info när jag fått svar. Troligen då med PM så inte den ursprungliga tråden ändrar karraktär.

Läst igenom detaljplanen för Östra Olofstorp och jag har väl lässvårigheter, men det står att garage får kopplas till huvudbyggnad, men räknas garaget då som del av huvudbyggnades byggarera? Jag antar det, men någon här får gärna svara...

Vi tittar på tomterna som Rörvikshus har tjing på och de är tyvärr väldigt små och vi vill egentligen bygga ett hus som skulle ha byggarea (hus+kopplat garage) på ca 220kvm.

Annars, hur stort garage får man bygga? Står inget om det heller i detaljplanen vad jag kan se. Det står bara underordna huvudbyggnaden... så inte större än huvudbyggnaden, samt max 3 meter högt, vilket är lite lite i höjd måste jag säga. Låt säga jag vill ha 2,6 takhöjd i garaget, så är det tufft att få till taklutning och isolering på totalt 40 cm.

Hej.
Ni som har flyttat in på etapp 2 hur har ni gjort med TV,bredband o telefon har ni anslutit er till stadsnätet eller har ni tagit något annat?

Vi har valt inkoppling av fiber. Ifall det blir flera som väljer fiber kan man starta en förening för att få billigare avgifter framöver.

Har inte sätt så många andra alternativ.

Ni som har fixat tomten vilka har ni anlitat eller har ni gjort det själva??

Idag har de äntligen gjutit vår grund!! Är det någon annan på Varmblodsvägen som kommer att flytta in vid årsskiftet???

Hej
Vi ska flytta in i mitten av november om allt går bra.

Hejsan,

Vi bygger på Varmblodsvägen 6, ett Myresjöhus Tenor med dubbelgarage.
Flyttar in i mitten utav Januari.

/Mikael, Grace & lilla Alice

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.