3 695 läst · 8 svar
4k läst
8 svar
Unikt hus
Lägger ut min bloggsida. Där kan ni följa vårat byggprojekt. Vi bygger norsk stavlaft hus med gedigna timmerstockar. Huset kommer målas vitt invändigt. Är lite inredningstokig för tiden, kommer inreda i lantligt vitt. Utsidan på huset kommer målas med tjära och på taket blir det torv. Min blogg : http://linosen.blogg.se
Välkommen in för att titta
Lin
Välkommen in för att titta
Lin
En kåk helt i min smak, mycket naturmaterial och stora ytor, lite vikingahövdingsstil över det med dom stora träpelarna!
Antar att det är sökt bygglov som permanentboende, hur har det gått med dom nya energieffektivitetskraven?
Var får man tag på så grova pelare?
Antar att det är sökt bygglov som permanentboende, hur har det gått med dom nya energieffektivitetskraven?
Var får man tag på så grova pelare?
Redigerat:
Hej!
Ja vi har sökt bygglov, permanentboende. Var inga konstigheter gällande energi. Efter uträkning var värdene mycket bra. Var orolig för detta innan men oroade oss tydligen i onödan... Vi har ju inte timmer i 1.etg. Enbart i 2.etg och den dele är bara 60 kvm.
Lin Osen
Ja vi har sökt bygglov, permanentboende. Var inga konstigheter gällande energi. Efter uträkning var värdene mycket bra. Var orolig för detta innan men oroade oss tydligen i onödan... Vi har ju inte timmer i 1.etg. Enbart i 2.etg och den dele är bara 60 kvm.
Lin Osen
GoEk: Pelarna är du det som gör huset så fint... Ingår i beställningen. Huset är köpt från Estland. Jag har kompis i Norge som bygger/säljer denna typ av hus. Om vi skulle ta huset från Norge skulle det kosta dubbelt. Han har arbetat med det företag i Estland som vi nu har beställt i från, vilket gör att jag kan känna mig trygg i mitt val av husleverantör.....
Tokyboy: Tackar... Ett spennande projekt som tagit lång tid.. Men du blir drömmen verklig. Vi bygger på en liten ord, endast grusväg förbi huset. Men lovar att trafiken är som på E4 där under dagarna. Många som vill titta! Roligt tycker jag...
Tokyboy: Tackar... Ett spennande projekt som tagit lång tid.. Men du blir drömmen verklig. Vi bygger på en liten ord, endast grusväg förbi huset. Men lovar att trafiken är som på E4 där under dagarna. Många som vill titta! Roligt tycker jag...