B
Bamsenalle: [MEDIA=youtube]RHCUgRrSUcs[/MEDIA] Är så himla nöjd med min klippare.
0 svar · 2,7k läst
M
MrSmith: Vad fick du för erfarenheter av ditt batteribyte? Behöver man göra några förändringar i ”mjukvaran” eller är det bara att byta batteri och köra på igen?
1 svar · 18,8k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Ja, precis. Man anger hur många meter den ska köra ut längs guidekabeln efter laddning innan den börjar klippa, och sen hur många procent av gångerna den ska köra ut just så långt. Jag tror man kan programmera in en handfull olika startpunkter på det viset, men det låter ju som att två är vad du behöver, en bortom och en hemom gången. Man programmerar alltså inte vilken yta den
11 svar · 7,1k läst
E
etompau: Den vill ha min. 30 cm mellan guide och begränsningskabel. Klipparen går alltid på vänstersidan om guidekable vid in/utgång. Gissar på att det kommer att funka med din installation.
3 svar · 6,0k läst
A
AndersS: En 14-50mm slang PEM, fiberslang, etc, fungerar utmärkt och har hårdare yta än vattenslang. Du bör kunna hitta dem för ca 5-6:-/m så det blir ju inga större pengar. Är det någon i närheten som gräver fiber så brukar de ha stumpar liggande som ingen vill nyttja om de skulle vara för korta.
5 svar · 5,8k läst
E
etompau: Det finns en tråd om Bosch Indego-klippare på forumet, läs lite i den. Exakt vilka problem kommer jag inte ihåg, men som sagt, det slutade med att dom kastade in handduken och drog tillbaka maskinen. En ny modellserie är nu ute.
4 svar · 5,6k läst
E
Ernfrid: Jag hade naturligtvis läst fel, ja den har dubbla guide kablar :) Beställde härifrån https://www.hylte-lantman.com/tradgard-grasklippare/grasklippare/robotgrasklippare/husqvarna-automower-420
8 svar · 5,9k läst
·
D
DrMussla: [citat] Beror på hur stor tomt och om du behöver guideslingor vilket jag tycker det verkar som när du ska igenom en häck. 420:in borde funka men som sagt det beror på hur stor tomt.
1 svar · 1,8k läst
AndreasLundgren
AndreasLundgren: Hej! Fick med en gräsklippare när vi köpte huset för 2 år sedan. Installation verkar ha varit sisådär men har justerat slingan ganska ordentligt.. Saknade uppfångningar/trianglar osv men fick till det ganska bra till slut. Förra sensommaren började den dock strula rejält och dö mitt på gräsmattan. Orkade ingenting helt enkelt. Släppte det och klippte för hand till slut. Plockade
0 svar · 3,5k läst
Nyfniken
Nyfniken: Grusgångar behöver du väl egentigen inte avgränsa. Är det hyfsat plant och stumt så kan klipparen köra rakt över. Edit: Missade att ni parkerar bil på grusgången. Då ska det inte "klippas" där.
2 svar · 7,1k läst
·
E
etompau: Tips: https://www.byggahus.se/forum/threads/robonect-hx.283951/
1 svar · 7,7k läst
J
joth73: [citat] Tack för input. 60 cm var inte mycket, då känns 2.20 helt plötsligt brett.
12 svar · 3,3k läst
R
Roger i Halmstad: Ok,,och guiden i mitten såklart?
2 svar · 1,1k läst
Tokslut
Tokslut: [citat] Föredrar ett snötäcke framför gräsmattan ;)
9 svar · 7,6k läst
·
Anders243
Anders243: Sorry för OT: Jag skulle tro att differentiell GPS med en mottagare i laddaren samt en i roboten kan ge centimeternoggrannhet i alla fall. Och oftast finns det redan radiokommunikation mellan laddstationen och roboten, så det borde inte vara speciellt dyrt/svårt att implementera det (om inte t.ex. HQ redan gjort det)
10 svar · 4,5k läst
mexitegel
mexitegel: Först och främst ska du nog inte jämföra en automower med något annat betydligt billigare märke. Det är nog inget farligt pris, men var beredd på att hjulmotorerna kan ge upp om de inte är bytta tidigare och ta med det i din kalkyl. Hur tillgången till reservdelar ser ut vet jag inte?
1 svar · 2,5k läst
M
Mad_Man: Hej, Jag har en Automower 420 och en biyta dit jag bär roboten när det behövs klippas där. Vanligtvis så krävs det 3-4 klippningar för att klippa av det området. För att slippa bära roboten fram och tillbaka så är jag ute efter en enklare lösning för enbart laddning. Någon som har byggt/köpt en lösning för det?
0 svar · 1,2k läst
B
Bergling: [citat] Exakt en sådan har jag redan. :) Använde den i två år innan jag tröttnade. Används dock fortfarande på en mindre gräsmatta som ligger uppe till vänster utanför bilden. Dock blev gräsmattan mycket finare med en robot. Men det lutar allt mer mot en Gardena R40.
11 svar · 11,8k läst
·
B
Berget: [citat] Välj en robot där man kan byta kanal på, Stigas 530 har 8 olika kanaler
105 svar · 35,3k läst
·
prototypen
prototypen: Verkar ha tappat bort det mesta av texten i inlägget också.... Protte
1 svar · 759 läst
K
kurre_kul: Nä, inte riktigt samma fel. Har inte tänkt på om lampan blinkar, tror inte det. Sedan står det "regn" i displayen, den går inte tillbaka till "inväntar schematid". Sedan tjuter den antingen konstant eller oregelbundet. Din verkar pipa ganska regelbundet. Köpte min för ett par månader sedan, så tror (hoppas) att min redan är åtgärdad mot rostfelet. Har bara varit i drift nån dryg
3 svar · 3,8k läst
Bosen
Bosen: Jag har skapat en grupp på Facebook som jag hoppas kan samla oss Supoman-ägare och vi kan diskutera lösningar för denna klippare: https://m.facebook.com/groups/2005100376434224
40 svar · 9,0k läst
·
Corpes
Corpes: Med den typen av tomt borde roboten klara av att klippa utan zondelning. I mitt fall har jag en trång passage mellan baksida och framsida och då använder jag mig av zondelning. I övrigt ser min tomt ut som ett "L" och där hittar roboten utan zondelning.
3 svar · 2,7k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Jag har inte provat för egen del, men tycker mig ha läst att andra har gjort det utan problem. Om frågan var utifrån mitt förslag att koppla på guiden på slingan med så kort returväg som möjligt till laddstationen så blir det ju egentligen inte att du korsar den dubbla kabeln, utan ansluter mot den.
16 svar · 3,0k läst
·
I
Ingper: Kan konstatera att det verkar vara fel på laddstationen. Vid minsta belastning (=klippare in för laddning) går spänningen mellan laddstiften numera oftast ner till 0V men grön lyser fortfarande. Något intermittent småavbrott internt i elektroniken (hög inre resistans i en transistor kanske ?) på sin väg ut till stiften m.a.o. Ibland vaknar den dock och börjar ladda klipparen, men
1 svar · 9,6k läst
Mysman
Mysman: [citat] Flera verkar uppge att det fungerar, även om manualen inte kan garantera detta. Misstänker att det kan vara avgörande att det är vinkelrätt mellan guide och dubbeltråden? Så på egen risk, ja.
1 svar · 4,0k läst
·
F
fredrikru: Hej Jag har beställt "Folksam skyddet". Får hoppas att det blir något billigare för mig vid nästa åsksmäll. [citat] Hej Har beställt skyddet nu. Har inget att förlora då jag i genomsnitt så har åskan slått sönder detta vartannat år. // Fredrik
2 svar · 4,4k läst
dof
dof: Du får nog fler svar om du postar under verktygsdelen i forumet.
1 svar · 1,6k läst
B
BooBooBeGone: Hei, Vi har en HQ 310 på jobb. Fant den utenfor ladestasjonen med tomt batteri. Lampen blinket rødt. Tok ut strømmen fra ladestasjon og plugget den inn igjen, lampen lyser nå grønn. Klipperen finner fremdeles ikke ladestasjon. Går på instillinger og test ladestasjon. der står det intet signal F og N. Guide OK Er det noe jeg kan feilsøke mer på selv, eller er det bare å levere inn til
0 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.