Robotgräsklippare
Per Eskilsson: Ok, var ute och "provdrog" lite, jag gör öar runt äppelträden också. Jag var rädd för att det skulle bli lite för många kluriga fickor som roboten eventuellt skulle fastna i men om det blir heltokigt antar jag att jag kan justera det efteråt. Jag gör också passagen mellan gräsmattorna över stenbeläggningen så bred som möjligt så den kommer bli ca 4 meter bred.
mannen74: Hej har en 312 RC o den funkar kanon. Inga slänter finns o ganska så enkel gräsmatta. Har trimmat in gränstråden så den klipper allt som jag vill o är möjligt.
Flygare60: Gör som jag Köp en Sileno den fixar det lätt. Jag köpte en och delade med grannen så nu klipper den hos båda. Jag kopplade in ett tidur och ett relä så var annan dag så den hos mig och varannan hos grannen. Funkar perfekt den har klippt perfekt ifrån dag 1 och har aldrig haft nått stopp.
Mysman: Hylte Husqvarna original knivblad (Long life) inkl. skruv till Automower och Gardena robotgräsklippare. 36 st 399:- (Ordinare pris 760:) 108 st 995:- (Ordinare pris 2280:) https://www.hylte-lantman.com/tradgard-grasklippare/knivsats-husqvarna-original-till-automower-lo Frakt 49:- tillkommer
legion: Nu börjar det väl bli ot i denna tråden men nej, Worx kantklipper inte öar.
erraboy: Finns det en inställning i appen som gör att den klarar av smala passager lättare? Den fastnade i en av mina och kunde inte lirka sig ut. Fick fel meddelande i stil med krock baktill eller något.
Harald Blåtumme: Jag är rätt övertygad om att det är robotens slumpmässiga rörelser & ljud/vibrationer inom slingans begränsning som gör att de gärna avstår från husera i dessa marker. Men det är ju enkelt att testa, bara att låta slingan vara på en månad efter att man plockat in roboten eller före den aktiveras för säsongen så ser man.
qsecofr: Hej, Är det någon som VET om det är ok med en 230 laddare till en 220? Har googlat och inte fått något entydigt svar. tack.
Stefan Severin: Bara för att förtydliga,bara för att du sätter in connect så får du inte gps navigation till klippningen utan gps om den blir stulen
quick: Det ska din närmsta åf kunna fixa fram. Robomow är uppköpt av Mtd koncernen nu så det ska gå att få fram hos en Mtd handlare oxå. Även Wolfgarten och cubcadet går under mtd. Så någon lämplig som marknadsför något av åvan nämnda borde kunna fixa fram det. Om det nu är det som är problemet.
Mr Coffee: Köpt för ganska exakt 1 år sedan en Stiga 228S och fick problem med glapp i klippmotorn för 2 veckor sedan. Lämnade in den och fick motorn utbytt på garantin och har nu använt den i 1 vecka och nu har jag fått samma problem med med nya motorn. Då till min fråga. Hela 200-serien hos Stiga använder sig av samma typ av motor och har även bara ett framhjul. Då bevisligen inte motorn
Janne52: Hittade felet efter att ha plockat isär roboten och mätt upp "alla" kablage och anslutningar. Felet visade sig vara ett kabelbrott i en av kablarna som går från stora kretskortet till givarna i fronten (som känner av gränstråden och även att roboten är på rätt sida av slingan). Kabeln var av inne i isoleringen beroende på att den och övriga kablar till givarna rör sig (p.g.a. att
DrMussla: [citat] Det kan vara tillfälligt men ibland om den typ kört ner i ett hål och hoppat upp kan man få fenomenet att den blivit lyft.
Martin Birgersson: Kan man påverka antalet "spiraler"? Klipparen skiter typ i trianglar och "infångare" vid kurvbana.. trianglar alltid typ..
fsn: [citat] Kan du dela med dig av pris och ÅF. Kan ta ett PM. För den säljarn jag snackade med hos min lokala handlare hade en riktig skitattityd.
mg765: Jag tycker hörnen ser fina ut och inte borde orsaka några problem. Har du problem med att den åker av någon annanstans? En klassiker med Worx är att den får spatt som om man korsat slingan någonstans, eller rullat ihop en liten slinga bakom stationen.
Harald Blåtumme: Jag har aldrig varit med om det problemet men hade jag det så vore det nog den enklaste lösningen att skapa en barriär för att hindra påkörning från fel vinklar. Kolla även så att laddstationen står någorlunda vågrätt och att den har någon meter raksträcka innan dockning. Bifoga gärna något foto eller skiss på installationen så är det enklare att råda.
Bjorneh: Hej äger en begagnad robot. Förra sommaren gick den felfritt och fram till för en vecka sen var allt ok. Därefter har den vid flera tillfällen stannat vid områdestråden med felmaddelande "utanför gräns" på övre raden och "out01" på nedre raden. Läste en del på denna tråd och beslutade mig för att kolla kolen på drivmotorerna. Halvslitna uppskattningsvis, men en av kolhållarna
Totte lille: Kass laddstation återförsäljaren kom och bara bytade hela maskinen ingen diskussion Har nu gått ett par dagar är sjukt nöjd Tycker om när återförsäljare tar sitt ansvar
Mysman: http://robotnyheter.se/2017/06/14/7-robotgrasklippare-i-test-av-aftonbladet-3/
prototypen: Min erfarenhet av robot är att den kommer att klippa allt utan att du behöver lägga dig i, så prova först att bara låta den sköta sig själv. Nackdelen att låta den följa guideslinga ut är att det körs på samma ställe om den behöver guideslinga in också. Guideslinga in är nog viktigare på din tomt. Protte
etompau: Skulle säga att det har ingen betydelse på denna tomt. Det lilla området uppe till vänster blir kanske i minsta laget för att klipparen ska kunna göra ett bra klippresultat.
RalleB: Ni som har bytt till celler till mer kapacitet i orginal batteriet w3225, vad har ni bytt till? Vill ha ha märkesceller som leverade utlovad kapacitet. Har ett extra dåligt batteri liggandes och tänkte jag skulle testa att byta i den. Är helt nollad när det gäller batterier så skulle vilja hitta några man kan byta rakt av till men med högre kapacitet än orginal packen på 1500 mAh.
hazze77: Hej. Har likadan klippare och liknande tomtplanering. Skulle nog säga att din dragning är lite overkill. Jag skulle nog bara dra den lite snett bakåt mot "50%" i bilden och sedan bara rakt mot den högra begränsningsslingan. Min klippare hittar alltif hem då du som jag har relativt små ytor på sidorna om huset som den relativt snabbt hittar ut från iallafall. EDIT: Festar till på en
fredda: Kan det inte vara så att det är MTD's uppköp av Robomow som spökar? http://www.prnewswire.com/news-releases/subsidiary-of-mtd-to-merge-with-makers-of-robomow-creating-more-opportunity-for-robotic-lawn-mowing-300460857.html
Robert-san01: På min var det en förlängning som jag lät bli att montera bara. Har också typ 50cm till uttaget.