Byggahus.se

Honda Miimo 2015

1. P
    Medlem Nivå 1
    "glimglam, Någon som har koll på hur det fungerar med mjukvaruuppdateringar för Miimo? Har googlat men hittar inget."

300 och 500 heter senaste uppdateringen 2.1, där har bara kommit 1 uppdatering sen dom släpptes 2013
    310 och 520 finns där en uppdatering, den uppdateras till K1 versionen ( om man har problem med miimo kan man få den uppdaterad till K1 annars ingen obligatorisk uppdatering )
    310K1 och 520 K1 ingen uppdatering
    HRM 3000 Inte släppt på marknaden än men kommer väl nu i April/Maj ( kan tvättas med slang och har en mobil app 4000m2 )
    källa Honda.se och miimo supporten

• Laddar…
  2. K
    Medlem Nivå 2
  3. W
    Medlem Nivå 1
    Hej. Jag har precis köpt en miimo 310 och installerat allt. Nu är frågan när det väl är dags för service var ska jag lämna in den? Gärna i trakterna runt örebro. Någon kanske vet vilka som servar dessa maskiner.

• Laddar…
  4. M
    Medlem Nivå 8
    Där du köpte den? Alternativt kolla Honda.se var den säljs i ditt närområde.

Viktigt att serva den då de byter ut slitagesaker som ökar livslängden på klipparen. Jag har gjort misstaget att inte serva. Haft den inne en gång på 5 säsonger och det får jag sota för i efterhand. Min är ganska sliten. Servicefirma gjorde ett lysande jobb och fixade till den så gott det gick till ett humant pris. Igår trodde jag att jag dock att jag skulle få köpa nu. Råkade snubbla över slingan som var lite omdragen och laddstationen började lysa rött. Skruvade sönder stationen och en spole hade lossnat lite. Fixade den och nu tuffar bobbot på som vanligt igen.