T
trophey: Hej, jag har en stiga 520 från 2014 som fungerar jättebra. Min fråga är om det går att ändra riktning när roboten skall gå till laddstationen, nu går den medsols men jag vill att den skall gå motsols? Mvh Gunnar
0 svar · 1,3k läst
C
Curre99: [citat] Hej jag har inte bytt än
3 svar · 9,7k läst
·
Percy78
Percy78: Mitt 3 kort gick sönder ikväll på mindre än en månad. alltså denna är helt skit. Den klipper bra och så men till slut går den emot något så slirar den istället för att backa. Och 3 gånger nu har den slirat så att ena hjulet inte driver längre. Fått 2 kort skickade av Outl1 efter ha skällt ut dom till notor. Nu fick jag mina kort till 2 st jag köpte en till mina föräldrar
2 svar · 3,1k läst
Soc
Soc: Hej Jag letar med blåslampa efter batteri till klipparen. De jag undrar är om de finns någon ersättare eller billigare att få tag på än denna som jag länkar till https://www.batterinet.se/shop/robomow-city-mc150-4965p.html
0 svar · 1,2k läst
HasseTeknik
HasseTeknik: Som de ovan har sagt, så ska de vara lösa. Det händer dock ibland att det sätter sig gräs runt fästskruven, så att bladet sitter fast. Om detta händer, så ta bort gräset, för annars riskerar du obalans i tallriken och sliter då onödigt mycket på lagren.
4 svar · 3,7k läst
·
Skiven78
Skiven78: Löste du detta? Har samma symtom på en 8 år gammal 420.
3 svar · 3,2k läst
·
T
Trevlig: Du har ju garanti? Vänd dig till säljaren?
1 svar · 1,7k läst
Sonesson99
Sonesson99: [citat]
81 svar · 32,5k läst
·
B
Bolian: [citat] Var det batteriet eller hur gick det för er?
7 svar · 13,7k läst
pacman42
pacman42: Jag bytte för två år sedan på min 220AC för tredje gången. Piratbatteriet jag har nu är mycket bättre än originalet, men jag har också fått ett dåligt piratbatteri en gång tidigare. Tätningen på kåpan är egentligen inte så noga, fetta in den gamla packningen och stäng till. Jag har dränkt en 220AC inifrån, den torkade inte ut då den fick vila under en veckas kraftigt regn en
6 svar · 6,6k läst
E
etompau: Beskriv lite närmare vilken symbol som visades. Hur gammal är klipparen? I vissa fall kan fukt och smuts påverka tangentbordet så att knapparna konstant ligger slutna och aktiverade, vilket kan göra att klipparen går in i ett uppgraderingsläge, en kvadrat med en nedåtriktad pil visas då på displayen.
7 svar · 7,1k läst
colten1860
colten1860: [citat] [citat] Problemet löst hittade menyn om man håller in 0 på knappsatsen så kom man in och såg att det va vänstra lyftsensorn tog ur kontakten och satte tillbaka så gick det så nu går den ,,, hade ingen aning att det fanns en sådan meny ,,,,tack youtube
7 svar · 9,8k läst
·
L
LasseTh: Aha, det har jag missat. Då är det ju inte så konstigt att den inte fungerar när jag kopplat bygel för begkabel. Blir väl till att lägga ut ny begkabel och guide kabel eftersom jag inte hittar något avbrott utan endast mäter högt motstånd.
4 svar · 3,6k läst
J
jonaslatt: Och du är söker att du har hel slinga? Lyser grönt vid stationen och du har inte råkat skifta kablarna vid laddatationen
13 svar · 13,3k läst
·
B
beaver3: [citat] Peppar peppar vår har fungerat 1 1/2 år, men nu var det klippt! Den bara snurrade runt och stannade. Laddstationens gröna lampa lyste med fast sken, vilket indikerar att slingkabeln är hel. Jag uppdaterade, samma fel kvarstod, nu tittade jag lite mer på appen i nallen, och på en av funktionerna visade den slingfel, men den gröna lampan lyste fortsatt med fast sken. Jag gick och
17 svar · 22,3k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Om knappsatsen krånglar är det oftast när den har blivit varm i solen och en knapp som fastnat i intryckt läge. Problemet försvinner när den har svalnat, vilket också medför att serviceverkstaden inte kan återskapa problemet. När nollan fastnar tvingas klipparen in i servicemenyn efter inkoppling
20 svar · 17,8k läst
·
J
j1gekd: Hej! Har tyvärr inget bra svar till dig mer än att jag också har kollat på denna klippare. Svårt att hitta information om den och hur bra den är. Hur gick det för dig? Blev det ett köp?
1 svar · 3,4k läst
K
Kjell_G: Efter att ha fastnat ville inte displayen svara på knapptryck. Pinkod gick bra och den var redo för start. Inga knappar svarade. Provade att stänga av och sätta på utan framgång. Tog av höljet och överdel till kretskorten. Inga synliga avbrott eller ärgningar. Satte tillbaka allt, samma sak. Läste gammal tråd om kontakter mellan moderkort och display, drog ut, blåste försiktigt och
0 svar · 1,7k läst
J
jonaserik: Stod den i garaget när åskan gick så kan det vara mer, men kan inte säga något då jag inte har en sådan.
5 svar · 2,4k läst
K
Karoline Hallen1: [citat] Hej! Så gör vår, fick du rött på din? Hur isåfall?
4 svar · 2,9k läst
E
etompau: [citat] Antar att du har någon beröringsfri mätpenna när du kolla grejorna? Du bör starta med att ohmmäta slingorna med ett enkel multimeter, då får du direkt besked om status för grejorna (R måste ligga under 20 ohm). Därefter kan du påbörja felsökning. Hur länge har grejorna varit i drift? Har du gjort lagningar på slingan? För att utesluta ev. fel på laddstation kan du göra
3 svar · 1,2k läst
husägaren TS
husägaren TS: [citat] Har en 430x, samma knivar får gå hela sommaren! Aldrig hänt att nån kniv gått av! 3000 m2 tomt....
44 svar · 10,6k läst
·
Y
YuGi: [citat] Gjort nu. Kanon, tack för tipset!
7 svar · 1,0k läst
·
H
Harald Blåtumme: Bara att prova. Annars kanske den mest kompetenta roboten av de två kan klippa hela rasket om nu kopplar ihop till en enda slinga?
1 svar · 822 läst
B
bjozac: Batteri är enkelt att byta och går att köpa på worx hemsida. Hittar du inte kan du Maila dem och be om en direktlänk. Min blev som ny med nytt batteri och en ny roterande motor :)
4 svar · 3,7k läst
S
sblixten: Min åkte också in i laddstationen, men fortsatte vidare. Efter att jag justerat laddstationen så den är i våg samt sträckan precis innan m.h.a. ett vattenpass och toppdress, så har mina problem försvunnit.
4 svar · 5,1k läst
T
Tomasgrävare: [citat] Ja det är bara att byta batteriet i klipparen. Då försvann felet för mig i alla fall👍🏻
5 svar · 6,4k läst
H
hfrid: Inlämnad på service igen, återkopplar när jag vet vad som var fel.
3 svar · 2,4k läst
V
venom: [citat] Ja det är ett solklart designfel. Det nya chassit har en fix med förstärkningar där. Men nästan 2000kr för det så köper jag hellre en ny maskin av annat märke. Ringde och skällde på deras sopiga konstruktörer och kundbemötande. Avskyr den typ av produktfel och sen tar man ett jäkla överpris för det.
5 svar · 3,6k läst
·
rampante
rampante: En utan tråd... Lite dyrare, men klart bättre i längden... Tro mig - jag har lagat för många kabelbrott [MEDIA=youtube]SXte_HfMbog[/MEDIA]
8 svar · 2,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.