Sonesson99 Sonesson99 skrev:
Hej! När man trycker på stoppknappen ska displayen tändas direkt, men det gör den inte. Jag får stänga av klipparen undertill och starta igen. Har just köpt roboyagi och har också detta problem. Fick du det löst? Eller hur har det gått för dig?
Det funkar från och till. Har fått för mig att det funkar bättre när man kör manuell klippning och sämre när den går schemalagd. Så tyvärr kvarstår problemet…
 
P P H skrev:
Det funkar från och till. Har fått för mig att det funkar bättre när man kör manuell klippning och sämre när den går schemalagd. Så tyvärr kvarstår problemet…
Samma hör men annars tycker jag det klipper väldigt bra för bra pris. Hoppas dom kommer med uppdatering igen snart. Har du haft några andra problem?
 
Hej
Köpte en RoboYagi förra året till vår sommarstuga & installerade den i juni i år.
Att den tappar kontakten med appen är ju bara förnamnet. Det är en gång på 50 som jag kan se vad den gör när jag inte är på plats.
Problemet med min är att den inte kör iväg efter att den laddat. Jag kan skicka iväg den manuellt, den återvänder & laddar utan problem men när den skall gå iväg igen så backar den bara 20-30cm, piper lite & går i standby. Jag måste hålla in startknappen (den stora runda) för att väcka den igen. Jag kan därför inte svara på om hur/om den fungerar i schemalagt eller manuellt läge då jag alltid kör min "en gång i taget".
Jag har stugan 10mil hemifrån så det är otroligt frustrerande att veta att den bara står där. Som tur är så är min gamla mor i livet & kan cykla ner & skicka iväg den en gång om dagen men det känns inte som ett hållbart alternativ.
Just nu är jag i stugan så nu kan jag skicka ut den 2-3ggr/dag för att hålla efter gräsmattan men när semestern är slut så börjar problemen.
Någon som haft liknande problem? Jag har varit väldigt noga med installationen så den har en rejär raksträcka att komma in på & jag har även vänt laddstationen och ändrat från medurs till moturs utan förändring.
Jag skall skicka in den på service så snart gräset slutat växa så får vi se om de kan få rätsida på den. Visst, den är billigare men den skall ju ändå klara det de säger tycker man.
 
F Fredrik Ingeman skrev:
Hej
Köpte en RoboYagi förra året till vår sommarstuga & installerade den i juni i år.
Att den tappar kontakten med appen är ju bara förnamnet. Det är en gång på 50 som jag kan se vad den gör när jag inte är på plats.
Problemet med min är att den inte kör iväg efter att den laddat. Jag kan skicka iväg den manuellt, den återvänder & laddar utan problem men när den skall gå iväg igen så backar den bara 20-30cm, piper lite & går i standby. Jag måste hålla in startknappen (den stora runda) för att väcka den igen. Jag kan därför inte svara på om hur/om den fungerar i schemalagt eller manuellt läge då jag alltid kör min "en gång i taget".
Jag har stugan 10mil hemifrån så det är otroligt frustrerande att veta att den bara står där. Som tur är så är min gamla mor i livet & kan cykla ner & skicka iväg den en gång om dagen men det känns inte som ett hållbart alternativ.
Just nu är jag i stugan så nu kan jag skicka ut den 2-3ggr/dag för att hålla efter gräsmattan men när semestern är slut så börjar problemen.
Någon som haft liknande problem? Jag har varit väldigt noga med installationen så den har en rejär raksträcka att komma in på & jag har även vänt laddstationen och ändrat från medurs till moturs utan förändring.
Jag skall skicka in den på service så snart gräset slutat växa så får vi se om de kan få rätsida på den. Visst, den är billigare men den skall ju ändå klara det de säger tycker man.
Trist,
jag hade turen att få lämna tillbaka min då det var galet mycket problem för mig. Bytte till en Stihl 632 med GPS och 4G så den var ständigt uppkopplad och alla problem bortblåsta. Tyvärr hjälper väl detta inte dig, men min klippare kunde inte docka, tappade sling kopplingen samt ibland bara okänt fel kontakta support. Supporten tog 2v att svara via mail och då bara med ett snömos svar. Dessutom hade den problem med vår lutning på tomten, som var inom intervallet men tilt sensorn slog in ändå ibland kanske ojämnhet tillsammans med lutning. Skilde 5000kr mellan maskinerna men som natt och dag.
 
F Fredrik Ingeman skrev:
Hej
Köpte en RoboYagi förra året till vår sommarstuga & installerade den i juni i år.
Att den tappar kontakten med appen är ju bara förnamnet. Det är en gång på 50 som jag kan se vad den gör när jag inte är på plats.
Problemet med min är att den inte kör iväg efter att den laddat. Jag kan skicka iväg den manuellt, den återvänder & laddar utan problem men när den skall gå iväg igen så backar den bara 20-30cm, piper lite & går i standby. Jag måste hålla in startknappen (den stora runda) för att väcka den igen. Jag kan därför inte svara på om hur/om den fungerar i schemalagt eller manuellt läge då jag alltid kör min "en gång i taget".
Jag har stugan 10mil hemifrån så det är otroligt frustrerande att veta att den bara står där. Som tur är så är min gamla mor i livet & kan cykla ner & skicka iväg den en gång om dagen men det känns inte som ett hållbart alternativ.
Just nu är jag i stugan så nu kan jag skicka ut den 2-3ggr/dag för att hålla efter gräsmattan men när semestern är slut så börjar problemen.
Någon som haft liknande problem? Jag har varit väldigt noga med installationen så den har en rejär raksträcka att komma in på & jag har även vänt laddstationen och ändrat från medurs till moturs utan förändring.
Jag skall skicka in den på service så snart gräset slutat växa så får vi se om de kan få rätsida på den. Visst, den är billigare men den skall ju ändå klara det de säger tycker man.
Jag gjorde så detta året att jag gjorde en återställning av maskinen. Jag hoppade helt över att ställa in Wi-Fi och gjorde alla inställningar via menyn i klipparen manuellt. Ett jäkla meck med skruvande på menyratten hit och dit, men resultatet är nu att när jag kör helt utan appen och uppkoppling, så har den inte strulat en enda gång. Kändes som en befrielse att inte behöva gå och reta sig på att man aldrig kom in i appen förra året, jag höll på att bli tokig. Och fortfarande måste jag försvara maskinen i sig. Vår tomt på ca 3000 m2 reder den ut galant och lämnar ett gott klippresultat. Det enda jag gjorde i vintras var att byta lagret till knivplattan då den började låta som en stucken gris framåt höstkanten. Hoppas den håller i åtminstone en säsong till…
 
  • Gilla
Fredrik Ingeman
  • Laddar…
P P H skrev:
Jag gjorde så detta året att jag gjorde en återställning av maskinen. Jag hoppade helt över att ställa in Wi-Fi och gjorde alla inställningar via menyn i klipparen manuellt. Ett jäkla meck med skruvande på menyratten hit och dit, men resultatet är nu att när jag kör helt utan appen och uppkoppling, så har den inte strulat en enda gång. Kändes som en befrielse att inte behöva gå och reta sig på att man aldrig kom in i appen förra året, jag höll på att bli tokig. Och fortfarande måste jag försvara maskinen i sig. Vår tomt på ca 3000 m2 reder den ut galant och lämnar ett gott klippresultat. Det enda jag gjorde i vintras var att byta lagret till knivplattan då den började låta som en stucken gris framåt höstkanten. Hoppas den håller i åtminstone en säsong till…
Jag testade att fabriksåterställa men hamnar i nån bootleg
P P H skrev:
Jag gjorde så detta året att jag gjorde en återställning av maskinen. Jag hoppade helt över att ställa in Wi-Fi och gjorde alla inställningar via menyn i klipparen manuellt. Ett jäkla meck med skruvande på menyratten hit och dit, men resultatet är nu att när jag kör helt utan appen och uppkoppling, så har den inte strulat en enda gång. Kändes som en befrielse att inte behöva gå och reta sig på att man aldrig kom in i appen förra året, jag höll på att bli tokig. Och fortfarande måste jag försvara maskinen i sig. Vår tomt på ca 3000 m2 reder den ut galant och lämnar ett gott klippresultat. Det enda jag gjorde i vintras var att byta lagret till knivplattan då den började låta som en stucken gris framåt höstkanten. Hoppas den håller i åtminstone en säsong till…
Det låter som en bra idé. Det enda jag har problem med äratt lägga in schema i roboten via displayen.
P P H skrev:
Jag gjorde så detta året att jag gjorde en återställning av maskinen. Jag hoppade helt över att ställa in Wi-Fi och gjorde alla inställningar via menyn i klipparen manuellt. Ett jäkla meck med skruvande på menyratten hit och dit, men resultatet är nu att när jag kör helt utan appen och uppkoppling, så har den inte strulat en enda gång. Kändes som en befrielse att inte behöva gå och reta sig på att man aldrig kom in i appen förra året, jag höll på att bli tokig. Och fortfarande måste jag försvara maskinen i sig. Vår tomt på ca 3000 m2 reder den ut galant och lämnar ett gott klippresultat. Det enda jag gjorde i vintras var att byta lagret till knivplattan då den började låta som en stucken gris framåt höstkanten. Hoppas den håller i åtminstone en säsong till…
Hej
Tack för svar. Skall testa det du gjorde.
Efter att maskinen stått still ett par veckor så klippte jag gräsmattan manuellt & när jag startade den igen så sa den att kabeln var av och mycket riktigt, den var avklippt. Problemet åtgärdat, då säger den att höjdjusteringen är blockerad. Har sanerat maskinen helt & hållet undertill men får inte bort felmeddelandet.
Nu ska jag försöka lösa det problemet innan jag kan testa ditt tips. Nån som vet något mer om problem med blockerad höjdjustering?
Mvh Fredrik
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.