2 694 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Robomow MS1800 stannar & byter håll mitt på gräsmattan
Hej,
Jag har en Robomow MS1800 som nu är fem år gammal. Den har strulat en del och jag har haft problem med att den stannar en bit in på gräsmattan och sedan vänder håll och åker en bit stanna där och vänder hålloch åker en bit och stanna där.
det visade sig att klippmotorerna störde ut signalen ifrån avgränsningskabeln så gräsklipparen trodde att den var vid kabeln. Dom bytte klippmotorerna för två år sedan och därefter har den fungerat. Nu när jag skulle ställa undan den så började den göra så igen.
Jag pratade med en servicekille om detta och han menade att motorerna nog är slut, vilket jag tyckte lät väldigt konstigt att de nya morotens nu är slut efter två säsonger.
Jag har googlat en del och hittat att robomow har andra modeller som beter sig såhär när bfront wheel sensorn är trasig och börjar därför misstänka min front wheel sensor.
Är det någon som känner igen detta och har någon idé vad det kan vara?
Jag fick en servicekod ifrån servicekillen där man kommer in i massa menyer men jag vet inte riktigt hur jag ska kolla funktionen.
Jag har en Robomow MS1800 som nu är fem år gammal. Den har strulat en del och jag har haft problem med att den stannar en bit in på gräsmattan och sedan vänder håll och åker en bit stanna där och vänder hålloch åker en bit och stanna där.
det visade sig att klippmotorerna störde ut signalen ifrån avgränsningskabeln så gräsklipparen trodde att den var vid kabeln. Dom bytte klippmotorerna för två år sedan och därefter har den fungerat. Nu när jag skulle ställa undan den så började den göra så igen.
Jag pratade med en servicekille om detta och han menade att motorerna nog är slut, vilket jag tyckte lät väldigt konstigt att de nya morotens nu är slut efter två säsonger.
Jag har googlat en del och hittat att robomow har andra modeller som beter sig såhär när bfront wheel sensorn är trasig och börjar därför misstänka min front wheel sensor.
Är det någon som känner igen detta och har någon idé vad det kan vara?
Jag fick en servicekod ifrån servicekillen där man kommer in i massa menyer men jag vet inte riktigt hur jag ska kolla funktionen.
Tja,R RobertML skrev:Hej,
Jag har en Robomow MS1800 som nu är fem år gammal. Den har strulat en del och jag har haft problem med att den stannar en bit in på gräsmattan och sedan vänder håll och åker en bit stanna där och vänder hålloch åker en bit och stanna där.
det visade sig att klippmotorerna störde ut signalen ifrån avgränsningskabeln så gräsklipparen trodde att den var vid kabeln. Dom bytte klippmotorerna för två år sedan och därefter har den fungerat. Nu när jag skulle ställa undan den så började den göra så igen.
Jag pratade med en servicekille om detta och han menade att motorerna nog är slut, vilket jag tyckte lät väldigt konstigt att de nya morotens nu är slut efter två säsonger.
Jag har googlat en del och hittat att robomow har andra modeller som beter sig såhär när bfront wheel sensorn är trasig och börjar därför misstänka min front wheel sensor.
Är det någon som känner igen detta och har någon idé vad det kan vara?
Jag fick en servicekod ifrån servicekillen där man kommer in i massa menyer men jag vet inte riktigt hur jag ska kolla funktionen.
Fick du någon lösning på detta? Min gjorde så förra sommaren så jag ställde undan den och tänkte jaja
får väl köpa ny nästa säsong. Drog igång den nu men den verkar fungera bättre nu.
Men jag är rädd att den kommer börja göra likadant snart igen.
/AC
Har haft samma fel på min Robomow RS2200 med att den stannar var som helst och byter riktning.
Efter byte av framhjul går den bra igen.
Det sitter någon elektronik som är känslig om det blir för mycket glapp i framhjulets lodräta axel.
Efter byte av framhjul går den bra igen.
Det sitter någon elektronik som är känslig om det blir för mycket glapp i framhjulets lodräta axel.
Hej.B Bengt_j skrev:
Har en RC306 med samma fel nu när den testade inför säsongen. Hade du någon felkod? Min visa inget.
Klicka här för att svara