Byggahus.se

Worx 790E

507 läst  21 svar

1. 4
    Medlem Nivå 1
    Jag har en Worx 790E klipparen går ca en timma felfritt, men när den skall gå till laddstation går den över begränsningslinjen.
    Har någon varit med om detta, och har en lösning?
    Tacksam för ett svar av någon Worx ägare eller expert

2. J
    Medlem Nivå 3
    Den följer ju begränsningslinjen hem till stationen men du menar att den går utanför området eller?

Provat att uppdaterat mjukvaran?

3. Z
    Medlem Nivå 1
    Det KAN bero på att det är en skada på begränsningskabeln där ström läcker ut i marken oftast bekymmer vid regnigt väder, det bör vara i närheten där din worx kilar över kabeln.
    Peder

4. 4
    Medlem Nivå 1
    Ja just det, när den skall hem går den över till grannen, fast att den har hållit sig innanför under hela klipptiden.

Hur gör jag en uppdatering ?

5. 4
    Medlem Nivå 1
    Men problemet är ju bara när den skall gå tillbaka till lladdstationen, som den kilar över til grannen. Typ ” Söker laddstation ” står det i displayen

6. J
    Medlem Nivå 3
    Följ denna guide
    https://www.dropbox.com/s/uxen51wzs0tu8fk/Uppdatering instruktioner 2016.pdf?dl=0

Är du första ägaren? Registrera den på worx hemsida för att få tillgång till senaste mjukvaran. Annars har jag version
    db504 v2.71 22-01-2018 jag kan lägga ut

7. S
    Medlem Nivå 7
    v2.71? För min WG790E är v0.94 (23-06-15) senaste (och sannolikt sista) versionen.

8. 4
    Medlem Nivå 1
    Hej jokke88! Nå jag är inte första ägaren, köpte den begagnad, men den har ju funkat för mig, så vill du skicka din uppdatering. Är det en zippad fil?
    Stig

9. 4
    Medlem Nivå 1
    Har du råkat ut för samma problem att den har gått till grannen när den söker laddstation
    Stig

10. 4
    Medlem Nivå 1
    Det trorjag inte på, för klipparen håller sig ju innanför begränsningen under klippningen
    Stig

11. S
    Medlem Nivå 7
    Nej

12. J
    Medlem Nivå 3
    Ser nu att min heter 790E.1 vet ej vad eller om det är någon skillnad?

Här är mjukvaran jag fick av worx när jag var i kontakt med dem under slutet av 2018.
    https://www.dropbox.com/s/8gpi3ctga7zf5jl/db504 v2.71 22-01-2018.pck?dl=0

13. 4
    Medlem Nivå 1
    Tack skall du ha. Har du använt denna fil? Är detta en zippad fil?
    Stig

14. J
    Medlem Nivå 3
    Japp den har jag använt. Kopiera bara in filen till ett USB minne. (FAT32) o så är de bara uppdatera roboten. Följ guiden jag skickade förut.

15. 4
    Medlem Nivå 1
    En dum fråga! Du menar att den redan är uppackad??
    Jag har skickat över den till ett USB minne som den var, PCK fil 1004kb är det rätt?
    Stig