Å
Åsa EnkelV: [citat] Hej, vi har köpt en begagnad och kommit så långt att den ber om lösenord, den vägrar dock acceptera utan tjatar om fel pinkod. Har ingen manual och begriper inte hur man ska fabriksåterställa, kan du berätta hur man ska göra? [/QUOTE]
3 svar · 16,8k läst
K
Kjell Lewin: Jag har problem med Lyfco 1500 när jag startar går den runt runt begränsningskabeln men börjar inte klippa. + att emellanåt så backar den ut och börjar snurra runt. Men sitter inte igång att klippa.
0 svar · 1,2k läst
U
Urban Jansson2: Hur får jag tag i enSpräng skiss till works landroid wr142e ?
0 svar · 889 läst
J
jorwal: [citat] Den lät så från början Jag kommunicerade med Robotgarden som sköter service mm för Biltema. De trodde först att det skulle räcka att byta tallriken. Åkte förbi Tranås (Robotgardens verkstad) när vi körde norrut, superbemötande. Det var inte tallriken, slutade i att jag fick med en utbytesmaskin hem. Nu har maskinen gått perfekt två veckor :)
5 svar · 3,5k läst
S
sepani: Jag har nu kollat ”allt” och inget verkar vara fel…nu (!) går även klipparen som den ska. Det kan alltså ha varit det fuktiga klimatet…nu har jag köpt ett extra batteri som antagligen kommer väl till pass när det blir dags…inte lönt skicka tillbaka det.
38 svar · 4,0k läst
·
F
Favek: Hej Hur har ni gjort för att få den uppkopplad till appen i telefonen? På roboten indikerar den inte till vare sig nätverk eller bluetooth, båda ikonerna är inte upplysta. Fast den står inom nätverksområdet
2 svar · 2,3k läst
·
M
Mikael_280: [citat] Testade dina tips men det hjälper tyvärr inte. Fixade också en liten ’testbana’ fmrn samma problem klipparen hittar inte laddstationen. Troligen är det ändå laddstationens kretskort som är delvis sönder då laddningen fungerar men ’antennfunktionen’ är sönder. Får kolla runt om det finns något tips ännu före jag beställer ett nytt kort
3 svar · 3,3k läst
·
A
Anders Schröder: [citat] Har bytt det så det är nytt Men verkar som det var skit bakom spakarna verkar som om man haft den programmerad tidigare den dagen så nollställer den sig inte trots att man bryter strömmen När jag programmerar den en gång per dag jobbar den som den skall lite dumt då det hade varit bra om man kunde köra klippa kant linjerna gång på gång och även hem tills man rättat till
3 svar · 1,7k läst
R
RichardAlm: [citat] Har skickat pm till dig
11 svar · 14,8k läst
·
crilleolsen
crilleolsen: [citat] Hej. Ursäkta Sent svar, jag har haft exakt samma problem som dig, plus att den nu å då inte tyckte om batteriet (okänt batteri eller nåt liknande) trots oem-grejor. Skickade på reparation, fick ut en ny. Passade på att flytta stationen till en mer optimal placering, nu klipper denna på samma områden, har en bättre frekvens på kantklippningen, men hittar istället inte hem,
1 svar · 5,4k läst
O
Ogglas: [citat] Pratade med Gardena idag. Det som skiljer en smart från icke smart är ett "smartkort". Detta går att köpa till en icke smart och om det installeras i klipparen blir den smart. Kostade runt 2000:- men det kostade även en slant att installera så mycket billigare att köpa en smart från början. Gick inte att köpa en smart utan gateway utan den ingår alltid. Flera andra som frågat
2 svar · 2,4k läst
·
J
Jockvonmock: Hej! Försöker skruva av bakre drivhjul på min Automower 430x. Problemet är att muttern sitter som berget och brickan tillsammans med motorns axel snurrar istället för att muttern lossnar. Jag håller emot i hjulet, men axeln snurrar ändå. Låter som en otrolig felkonstruktion, så jag antar det är något jag missat? Kollar man instruktionsvideos så är det bara att hålla i hjulet och
0 svar · 1,0k läst
E
etompau: [citat] [citat] Till Life och City-modellerna ska det gå att montera in ett tredjeparts-kort som ger kontroll över maskinen och det går att välja längre klipptider. Den påtvingande vilotiden försvinner då. Kostar ca 2000 kr. Kortet funkar ej till Minimo-modellen. Man kan utgå från att gardena har gjort vad dom kan för att undvika "hackande" av klippare. https://www.robonect-shop.de/
5 svar · 2,5k läst
S
spendera: Tack för tipset om var jag skulle börja felsöka. Här kommer en kort redogörelse som någon annan kanske kan ta hjälp av. Kollade som sagt kabeln, men den såg ok ut. Märkte när jag var där o skruvade att ena laddbläcket var varmt. Misstänkte glappkontakt så var lös med detta för rengöring. Väl tillbaka i laddaren så ville den fortfarande inte ladda ordentligt. Hör ett tyst
7 svar · 5,5k läst
·
Arvida
Arvida: Hej, hur gick det till slut med din laddstation? Hittade du någon lösning? Har mämii Li ngen exakt samma erfarenhet med svart och blinkande rött lampa på min laddstation.
3 svar · 4,2k läst
H
Henrikjosse: Har pustat upp blecken. Så troligtvis är det batteriet som är kasst. Tack för svaret
2 svar · 917 läst
·
L
Lundsan: C4h
5 svar · 8,3k läst
·
L
5 svar · 8,3k läst
·
K
krilju: [citat] Hej! Vad menar du med under skalet, vart sitter de skruvarna? Ser bara dem som är kopplade till stöt/beröringssensorerna. Menar du dem, för de framre komma man ju inte åt? 🤔😄
3 svar · 4,2k läst
Bowman
Bowman: Det har ju blivit lite av en nera/EPOS tråd :) Så jag tänkte kolla om nån vet hur man gör med en biyta? Jag gjorde ett arbetsområde som inte kan nås med en transportväg, sen körde jag maskinen i detta område med inställningen ”tills batteriet är tomt” men maskinen körde till 30% kvar och klagade på att den inte hittade ”hem” sen.. Hittar ingenstans att markera att utan är
25 svar · 2,5k läst
·
prototypen
prototypen: Det var så att ibland hittade den hem, ibland dog den någonstans långt bort. Sedan kom ett meddelande om att batteriet var tomt. Nu idag har vi bytt batteri så vi får se om den orkar tillbaka till laddningen. Klipparen är 7år och har inte gjorts något åt, garantiförseglingen var obruten. Protte
4 svar · 957 läst
G
GordonE: Hej, jag tror att Sileno saknar en av sllngorna I plattan mot 310/315. Så det blir ju inte klockrent tyvärr!
39 svar · 8,6k läst
·
Jollenh
Jollenh: [citat] De va motorn till hjulet! Enkelt att byta
3 svar · 3,3k läst
B
Bylow: Har en automower 230 från 2012 som beter sig lite konstigt, står och laddar i flera timmar och klipper sen i ca 40-60min. När den går in och laddar så visar displayen mellan 2-2.5a i laddström efter en stund visar den 0a men vill inte åka ut och klippa. Gick in i expert menyn och kolla realtidsdata på batterierna och antar att det är batteri b som är paj. Laddar den först batteri a
0 svar · 1,5k läst
·
N
Nicktim: [citat] Ja okej
19 svar · 3,1k läst
·
K
Kim12: Går som en klocka stark som en oxe,det var bumpsensorn.Tack för tippset
4 svar · 938 läst
M
Matssnick: [citat] Tack, det får jag kolla, men kabeln är helt ny. Kan avgränsnings kabeln fungera om guidekabel har ett brott.
5 svar · 3,1k läst
O
O: Det fungerar utmärkt att reparera slingbrott genom att löda ihop ändarna och skydda med limkrympslang. Så lödtenn och limkrympslang behövs. Plus div verktyg och kunskap att använda dem. Vid större skador kan man behöva ersätta med en bit extra kabel. Då krävs två skarvar.
13 svar · 23,4k läst
·
I
InsidersUnited: Den stannar på den del av huvudytan som är längst bort från laddstationen. Håller med dig, men när jag manuellt stoppat tillbaka den så är inte batteriet slut, 1100 mha kvar sista gången. Så jag killgissar bara , men det är sällan det händer så jag orkar inte lösa detta.
12 svar · 5,7k läst
Axbard_89
Axbard_89: Köp 3 mindre, billigare klippare. Fördel om en går sönder kan man flytta runt den.
4 svar · 1,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.