J
Jonas Hedberg: Kika i Landroid tråden ang hjulvikter, det löser nog dina problem :-)
1 svar · 2,1k läst
H
HemmaDan: Nej det är inte normalt, och det försöker vi påtala både till leverantören och den vilseledda grannen.
15 svar · 5,5k läst
fahlis
fahlis: Gräsklippartjuvar har härjat i kvarteret, så den här har blivit rustad för självförsvar … [bild]
26 svar · 26,1k läst
·
V
vilpi: Jag hade lite strul med Eco läget innan när jag använde båda tidsperioderna. Körde schema ungefär varannan dag. period 1: 20:00-23:59 Period 2: 00:00-08:00 Första körningen ut från laddaren i period 2 gav felet ingen slingsignal ett antal gånger. Nu kör jag bara i period 1 och då fungerar Eco läget bra. (felfritt sedan jag ändrade) Mailade lite med supporten när jag hade problem
7 svar · 11,8k läst
M
McFlurry: [citat] Kan det vara så att slingans ändar är omkastade. Prova att skifta dem i laddaren.
15 svar · 21,6k läst
S
Soldyrkaren: Hej, Jag lyfter denna tråd igen och undrar om t.ex. en Robomow RC306 klarar en smal passage med ca. 30cm mellan trådarna ut till nästa zon? Kan inte läsa mej till detta i manualen så någon kanske har praktiska erfarenheter? Passagen är ca. 3 m lång
54 svar · 12,1k läst
·
peternicklas
peternicklas: [citat] Kolla så att kablen går rätt in i laddstationen. Verkar som du har skiftat kablarna åt. Använd denna tråden istället så får du många fler svar. http://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/208892-worx-landroid-2-0-a-213.html
1 svar · 1,1k läst
S
Stingray468: [citat] Kolla var klipparen vänder?! Kanske kan funka med en sån här också: http://www.gplshop.se/automower-tillbehor/kabeltestare.php
15 svar · 47,5k läst
N
Nonkan: Börja med att utesluta kretskortet i laddstationen som felkälla. Troligaste felet och enklare/mindre frustrerande att börja med det istället för att felsöka slingor och grejer. Ta en diskussion med din ÅF, vi brukar iaf göra så att byter man kretskortet och det inte blir nån skillnad så är det inga problem att göra återköp på kortet, kravet är dock att vi gör jobbet (esd-armband
1 svar · 5,4k läst
B
Bockstensmannen: Jag hade skippat de där skotrobotarna dom hade där och köpt mig antigen en liten Gardena (40Li bör räcka), eller en worx 2.0 för dom pengarna och den lilla gräsmattan.
1 svar · 2,5k läst
M
mortimer: Hej Skulle det gå att vinterförvara en Gardena R160 i ett isolerat garage (byggt 1976) ? Hur ofta byter ni knivar på Gardena / HQ ? /M
0 svar · 2,3k läst
W
wroopy: Hej, Var i kontakt med Tidab Ang att den drar åt höger. Fick då information om att gå in i service, test, drivmotor och lyfta maskinen när hjulen snurrar. Skulle upprepas 3 ggr. Efter det så drar maskinen svagt åt vänster. Tidab sa då att jag skulle göra klippmotortestet och nu tycker jag att den uppför sig riktigt bra.
5 svar · 4,4k läst
peternicklas
peternicklas: [citat] Är nog som du skriver, den är för stor. Normalt sett så ska den lämna ön efter c:a 1,5 varv. Har själv en ö som är c:a 6x1,5m. och det händer att den fastnar där ibland. Jag har inte brytt mig om att titta närmare på det då det i år hänt 1 gång. Du kanske kan prova med att lägga en skarp vinkel på 0,5 m. vinkelrätt ut i från ön. Det gäller att få den till att tappa
1 svar · 2,3k läst
M
mortimer: [citat] Okej, förklarar saken. Då har du ingen garanti med tanke på att den åtminstone är 4 år gammal, så då är det ingen fara att skruva i den.
10 svar · 1,8k läst
LEO74
LEO74: Finns det någon som har eller vet var man kan få tag i technical manual på engelska eller svenska? //Leo
0 svar · 1,4k läst
M
mortimer: Står mycket bra förklarat i installationshandledningen om hur sökning av laddstation/guidekabel och begr. kabel fungerar och även hur korridorbredd fungerar. Likaså även utfartsvinklarna m.m.. I alla fall till min Gardena R160 som är en ren kopia av HQ AM220ac när det gäller meny och inställningarna.
5 svar · 6,3k läst
H
Husqvarna220Ac: Frågan är vad som är nytt? Är säkert inte så revolutionerande..
1 svar · 2,4k läst
F
fredda: [bild] [bild] Ser ut som det går att göra på lite olika sätt, den är inte så kinkig. Hittat infon här!
5 svar · 6,0k läst
·
M
Mr_Smurf: Den du hade från 2010 och den nya har olika konstruktion så det är nog därför du inte haft det problemet tidigare. Du sätter tiden innan den ska börja söka slinga till 0, men risken är att problemet kvarstår för även om den ska följa slinga så om den kommer i närheten av laddstationen medan den söker slingan så kommer den gå direkt mot den istället för att söka slingan. Så
4 svar · 1,8k läst
peternicklas
peternicklas: Jag har en HQ 220 som granne.På en sträcka av 15m. är det c:a 70 cm. mellan slingorna, funkar utan problem.
25 svar · 10,6k läst
M
Mr_Smurf: Du har ju glömt silvertejpen... ;) Men det var ju en smart lösning med sargen mot foten, det borde ju jag tänkt på... Jag låter gräset växa under studsmattan.
1 svar · 1,2k läst
·
S
SpiderTheSwede: [citat] Tack, det hjälpte! Nu har den slutat att göra pirutter :-)
2 svar · 1,0k läst
VJT
VJT: Kräver dock nytt huvudkort, displaykort och UL kort. Första tester visade buggar, fick en upptatering 140719 för main pcb och display. Håller på att testa.
0 svar · 797 läst
A
Ajson: Haft min 2.0 a på reparation.. Det stora kretskortet byttes ut... detta pga hjulmotor block.. klipparen gick i cirklar runt runt osv.. Nu efter reparationen har den börjat tappa datum och tidsinställlningarna.. Någon annan som varit med om det eller åtgärdat detta på något enkelt vis.? eller vet vad det beror på att den gör så/tappar inställningarna..
0 svar · 1,6k läst
S
Stingray468: Jag skulle lätt köpa 330x för det priset om jag vore du. Du får en mycket tyst robot som är mycket driftsäker. Samt bör ha bra tillgång på reservdelar lång tid framöver. Lite overkill när det gäller arean, men jag har 950-1000 kvm gräs och skulle inte välja någon annan. Lite vinklad video, men dock rätt beskrivande: https://www.youtube.com/watch?v=5rpVnU0J1_M
5 svar · 1,9k läst
S
Super12: ggg
0 svar · 949 läst
·
S
0 svar · 949 läst
·
P
psv79: Jag kom till slut på att det hela orsakades av att laddstationen ej stod 100% rakt i sidled vilket gjorde att bakhjulet halkade åt ena hållet och därmed orsakade urspårning. Böjde också ut blecken, sedan ändringarna är det felfritt till 99,5%. Lycka till!
5 svar · 6,1k läst
P
perkalainen: Det är en Husqvarna 230.
1 svar · 1,7k läst
johnjensen
johnjensen: Stämmer. Ska rätta mitt inlägg. skene ska det vara.
27 svar · 31,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.