Robotgräsklippare
torben5247: Pdf files that describes the features in ver. 0.61.
genes: Hej! Jag har en automower 330x som jag skulle vilja beställa lite roliga saker till och även bra grejer. Någon som vet någon bra sida var man kan köpa grejor och "pimpa" sitt monster? Jag undrar också om var man kan få tag i en utförlig beskrivning på hur man plockar sönder klipparen. Ska nämligen serva den och tänkte rengöra och smörja allt.
Stenolofanders: Kan finnas ideologiska skäl också: http://home.swipnet.se/befrielsefronten/info.htm Kampen går vidare?
OpiMaza: Då m71 verkar ha fått en lösning på sitt problem så låser vi den här tråden.
peternicklas: Kolla efter reapriser på 220, den ska utgå så då kan du göra ett klipp. Har sett priset på 14999:- kommer säkert att sjunka mer.
MBygga: [citat] Ja, de är grymma :thumbup:
prototypen: Klipparen känner av där det går tung = mycket gräs = gör en fyrkant Torrfläckarna jag har efter sommaren kör den bara förbi. Laddstationen står på norra sidan där är en smal passage ut sedan breder 1600 m2 ut sig. Det finns en passage över infarten bara 3 meter bred som går till en U formad del på ca 500 m2 Allt är välklippt. Tar du dig tid att peka var den ska klippa har du
KarlH: Ja, kanske en Husqarna. Det viktiga är att den passar min tomt. Jag postade ett inlägg nyligen. "Vilken klippare", där finns tomtbeskrivning. Tack/ Karl
bultis: Riktigt intressant fråga. Jag lever på förhoppningen att det en dag ska ha lönat sig men i dagsläget har jag lagt sjukt mycket tid på installation sen inköpet förra året. Jag har väldigt komplexa gräsmattor som omringar huset med diverse passager och olika "öar", sluttningar etc. Bara att få ner sladden har varit väldigt svårt pga denna komplexitet och inte minst att jag måste
turu: Jo, jag jobbar själv på Volvo och har mängder med kinesiska kollegor och vänner. Självklart kineser och andra tillväxtländer vill lära sig mer och tar reda på saker hos oss. De vill utveckla produkter och tjänster precis som vi, produkter som säljer och fungerar.
marlin 45-70: Hej jag har dom senaste veckorna hört ett högre vinande ljud från min rs 622. jag tycker mej höra att det kommer från klipparmotorerna. kan det hjälpa med en kalibrering eller är det centrum på knivarna som börjar bli slitet? för motorerna ska väl hålla mer än en säsong så hör gärna av er om ni tror vad det kan vara
JMS77: Hej Har precis fått min första robotgräsklippare installerad, en Robomow rs612. Tänkte höra om det finns någon som vet om det finns en logg att komma åt i dem på något sätt? Glömde fråga installatören/ÅF om detta. Borde väl finnas en servicelogg iaf som loggar fel men även när den laddar, klipper osv ifall det blir fel på den så att reparatören kan se hur den beter sig. Skulle
tompathepilot: Den mattan klarar ju vilken klippare som helst, du kan ju dela in mattan i två zoner så kommer den ju klippa en zon i taget och inte smita över. Så har jag med plattgång mellan. Jag har dock en Robomow.
legion: Hörni, två års garanti innefattar väl två somrar hur man än vrider och vänder på det:p
turu: Ja, den är senaste, men tänker även en stabil funktion på ultrasensorer. Men nytt program och ändrat kort kommer
lazy rick: Jag har en yta som inte klipparen tar Till den köpte jag en vanlig gul stiga handklippare. Alltså cylinderklippare :-) Rätt inställd och med slipad kniv är den fröjd att använda! Fast man får räkna med att klippa två gånger i veckan för att det inte ska bli för tungt :-)
legion: Förra året körde jag med orginalknivar och bytte alldeles för ofta typ var tredje vecka. I år har jag använt två uppsättningar vändbara.
johnjensen: Tack här också rotfaste. Som jag skrev har jag stängt av de krångligaste passagen med att ta upp och föra ihop begräsninglinan. Klipparen bör alltid hitta hem genom begränsningskabeln. Men det har hänt att en lång begränsning runt en häck har blivit klipparens nya Mery Go Round tills batteriet tagit slut. Helknäppt!
monkeyman: Har haft min automower sedan början av 2011, så nu är det 4.e säsongen den kör. Har inte haft inne den på service ännu, den har gått 2564h och 2326 laddningar. Hade problem med att den hängde sig på "ange pin kod", beställde ny packning till karosshalvorna och lite annat för att få igång den och har löst det problemet nu. När jag öppnade den var den torr och fin inuti, inga
MBygga: Du behöver fylla ut för annars kommer knivtallriken att ta i reglarna och klipparen blir hängande och i värsta fall bryts knivarna av.
pacman42: GPL shop. Kontaktar man dem så kan de leverera reservdelar enligt katalog. Betalning går att göra på webben genom att beställa många av en "specialvara" som kostar 1kr/st och lämna referens till den mail-konversation man haft om reservdelar. Mycket smidigt, varorna dyker upp ett par dagar senare i brevlådan...
brainstorm: Har lämnat in den till återförsäljaren å fick tillbaka den idag. Tog en vecka. Frågade vad de hade gjort, men ingen visste då han som kollade på den har semester. Men det verkar som den får kontakt nu allafall och laddar, men bara provat 3-4 ggr. Spelat in en film så ni får se hur den dockar. Ska den verkligen gå så snett, eller dockar era rakt?
MrMad: Du får nog skriva vilken klippare du har om du vill ha hjälp :)