Nästan ny maskin.Får inte igång den igen,displayen visar "krocksensor aktiv, OK"
Har plockat isär maskin,inget verkar vara trasigt förutom en magnet som lossnat vid en krocksensor,men den är ditsatt och det funkar inte ändå,Har gått igenom ALLA kretskort och kontakter.

Troligtvis har väl krocksensorn pajat och "ligger på" förjämnan?

Testa och lämna in den på garantin.

mr_bygg skrev:
Testa och lämna in den på garantin.
Om den kör utför en slänt beror det på att begränsningskabeln är lagd för nära kanten, inte ett fabrikationsfel som Husqvarna ska betala.

Är maskinen köpt inklusive installation är det en annan sak, men då ska ÅF stå för det.

För övrigt lär garantiförseglingen vara bruten om man gått igenom alla kretskort och sensorer. Däremot kan man ta det på hemförsäkringen eller utnyttja tvåmånadersförsäkringen genom Solid som ingår i alla Husqvarnaproduktr (förutsatt att ÅF skött papperajobbet vid försäljningen)

Redigerat:
Nonkan skrev:
Om den kör utför en slänt beror det på att begränsningskabeln är lagd för nära kanten, inte ett fabrikationsfel som Husqvarna ska betala.

Är maskinen köpt inklusive installation är det en annan sak, men då ska ÅF stå för det.

För övrigt lär garantiförseglingen vara bruten om man gått igenom alla kretskort och sensorer. Däremot kan man ta det på hemförsäkringen eller utnyttja tvåmånadersförsäkringen genom Solid som ingår i alla Husqvarnaproduktr (förutsatt att ÅF skött papperajobbet vid försäljningen)
Jo det är ju sant,jag var lite oförsiktig när jag körde på ett nytt område på tomten,så hade inte räknat med att få det på garanti.men trodde faktiskt jag skulle hitta felet själv.Men icke än.

• Gilla
Nonkan
  • Laddar…
Dåså, uppfriskande med någon som inte skyller ifrån sig, så då får du lite mektips trots att jag egentligen lagt ner det här forumet :)

Har du provat att vända magneten som lossnat, den måste sitta åt rätt håll då magneterna har nord- och sydpol.

Har du öppnat chassit måste du byta packning! Den kostar nästan inget och det är inte värt fuktskaderisken med återanvänd packning. Garantin är ju förbrukad iom att du öppnat den (sitter förseglingsdekal på chassit), så då är det bäst att göra reparationerna på rätt sätt..

Dra inte chassiskruvarna för hårt heller, momentet ska vara 1,5 Nm

Redigerat:
Husqvarnadoktorn har undersökt maskinen och bytt bakre krocksensor,och det funkade.Jag undersökte innan honom just den bakre krockpelaren,magnet och kretskort och kunde inte se en skråma.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.