S
Stig Autoklipp: Efter att vi grävde upp runt huset förra året så är gräsmatta något ojämn. vilket får till följd att klipparen sällan går mer än max någon meter innan den vänder håll. Kan man på något sätt stänga av denna funktion så att klipparen går hela längder eller är det bara att jämna till gräsmattan?
0 svar · 2,3k läst
L
långtradare: köpte julas meec förra sommaren på kampanj 5499 kr. funkar kanon. lyfter du på skalet så e julas ,rustas o g-force samma maskin. worx vet ja många som har,som är väldigt nöjda. dom e oragesvarta,brukar ligga på 7-9 tusen för en liten o 10-12 för en stor. men kolla om du hittar förra årets modell ,har för mej ja såg de nån stans,som dom säkt priset på ett par tre tusen. köp
3 svar · 7,5k läst
P
perkalainen: Ägnade sju timmar igår åt detta. Fick låna nån slags detektor men lyckades inte lokalisera något brott. Ryckte därefter upp ca 100 meter begränsningsslinga och gjorde om ett par silikonskarvar. Nu funkar det!
4 svar · 2,7k läst
Peter2400
Peter2400: Risk finns dock att försäkringbolaget tycker att du väntat onödigt länge på att anmäla skadan, därav har följdskador uppstått. Kan vara värt att tänka till när skadan egentligen uppstod.
3 svar · 3,7k läst
C
Credde: Hej! Fick precis mail från Jula, att man som Jula Club medlem kan köpa en Bosch Indego för 9999:- (inklusive vinterservice på köpet) http://www.jula.se/catalog/tradgard/tradgardsmaskiner/grasklippare/robotgrasklippare/robotgrasklippare-721166/ Det framgår inte precist vilken modell det är men erbjudandet verkar prisvärd. Bara ett tips till er. :wow:
0 svar · 2,2k läst
OpiMaza
OpiMaza: [citat] Det kan ju vara så, bara o prova man har ju inget att förlora.
5 svar · 2,7k läst
F
freddeifk: Köpte en tianchen s 510 förra hösten , Hann ej installera den då , men nu har jag installerat gränstråd och provkört den, Nu har jag även delat upp gräsmattan i 3 st areor. Programmerade den bara för att testa att köra 30 min i varje area, På inställd tid gick han ut och körde area 1 i 30 min, när han hade kört 30 min pep han till i area 1 När han till och gick in för laddning,
0 svar · 837 läst
peternicklas
peternicklas: [citat] Ja, det här den. Upp till 4 olika zoner klarar den. Dessutom så kantklipper den automatiskt en gång per vecka.
7 svar · 3,3k läst
A
automov_308: Någon som har tips på passande hjul borstar för AM305/308 eller "gör det själv lösning"? :)
0 svar · 1,6k läst
M
Max R70: [citat] Det stämde, tackar! 😀
2 svar · 1,8k läst
S
SpiderTheSwede: Skulle varit i tråden Worx. Kan någon flytta??
1 svar · 1,1k läst
G
Gramen: Jag jordar genom att sätta den ena krokodilklämman i "jordflärpen" (som naturligtvis har något riktigt namn som någon som kan något om el säkert har koll på) i en vsnlig jordad elsladd. Kopppla in sladden i ett uttag och vips så är du jordad. Jag har även testat att sätta klämman i ett järnspett som jag tryckt ner i marken. Men min upplevelse, rätt elle fel, är att det inte funkar
4 svar · 10,8k läst
G
Gramen: Den här använde jag http://www.gplshop.se/automower-tillbehor/kabeltestare.php Fungerar utmärkt om man bara jordar ordentligt. Jag brukar använda jordningen i en elkabel, dvs koppla den ena av klämmorna dit, istället för att tex använda ett spett som sitter i marken. Funkar klart bättre då. Här finns lite mer info och en manual
4 svar · 13,1k läst
teed
teed: [citat] ok får försöka att rannsaka mitt minne lite till annars så får jag åka iväg och fixa det. Men tack
2 svar · 2,8k läst
lilytwig
lilytwig: WRR1kan användas. Eller ta vilken plugg eller puck som helst och kombinera med relä Kjell o Co 36179.
18 svar · 14,1k läst
·
M
Mr_Smurf: [citat] Nej, det är helt riskfritt. Den kommer inte störa klipparen.
11 svar · 5,7k läst
M
mortimer: Det är egentligen inte enbart valet av robotklippare som avgör om den blir strulfri alla ggr. Installationen och förberedande av tomten är mycket avgörande.
22 svar · 4,7k läst
S
sethha1: Hittade felet. Ett näst intill osynligt snitt på kabeln som höll ihop så pass att slingan var helt enligt landstingen men ej enligt "Grejs".
2 svar · 5,3k läst
J
JNordman: Köpte en Robomow MS1000 för ett par veckor sedan på Trettio.se outlet i Jordbro. Jag fick 70% rabatt då det var en kundretur och kartongen var "skadad". Givetvis med full garanti, och den var dessutom felsökt och provkörd UA av serviceverkstad. Det ska bli spännande att se hur den fungerar på vår tomt till våren.
74 svar · 26,8k läst
·
F
fundersam63: hej, Jag var troligtvis lite för oaktsam när jag rengjorde min automover inför vintern och fick in vatten i den. Efter helrengöring så fungerar den fortfarande inte. Det hade ärgat lite på moderkortet men nu syns inget onormalt på kortet men maskinen går inte igång som den skall. Det enda som händer när den får en trigger (oavsett om strömbrytaren är i on eller off) är att
0 svar · 3,8k läst
J
Jrpropo: Hei... og takk for info. Jeg brukte bare vanlig multimeter, men kunne hatt behov for et oscilloskop. Jeg skal se på forumet du linket til etter tips. Men har du en enkel oppskrift på hvordan bygge denne frekvens lytteren? Skal prøve å ta bilder innimellom som jeg legger ut her:)
2 svar · 4,3k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: Jätteenkelt egentligen. Om det som finns på gräsmattan har en lodrät kant på 15 cm eller högre behöver man inte göra en ö av den. T ex ett träd eller en stor sten. Guidekabeln kan du dra innanför den grå cirkeln. Resten gör du som du redan planerat, bra!
3 svar · 2,4k läst
·
K
Kire_78: Sent svar men kanske hjälper det någon. Ringde fram och tillbaka med supporten och till slut byttes den ut mot en ny. På nått vis kröp det in fukt när det regnade eller daggen kom varefter den ballade ur och körde av banan!
4 svar · 6,9k läst
Thomas59
Thomas59: Bästa klipparen till branta backar: [bild]
29 svar · 31,5k läst
·
C
chrisse: Tack för svaret. Det var hur enkelt som helst att lossa den bara man vet hur man gör.
2 svar · 2,5k läst
A
arrowsmith: Är det någon som har en komplett manual till Robomow's RS serie? ( kanske delvis även MS/TS modellerna då? ) Jag söker en komplett manual inkl. servicemenyn och mer avancerad felsökning mm. Det borde finnas någon .pdf eller så tillgänglig nu efter att den funnits på marknaden i ett par år. Sitter någon på info så vore det fint att få ta del av den. "Sharing is caring" :D
0 svar · 9,1k läst
F
Frank X: Tja, hur gör ni med era bilar? Hoppas att HQ har elektronik i station och klippare som klarar fukt och kyla. Har man dessutom en carport till stationen så står ju grejorna "inomhus" om än kallt. Klipparen vill man kanske ha inlåst av andra orsaker... Min station är lite bökig att koppla bort, åtminstone om man vill ha med kablaget för att kunna underhållsladda i vinter. Jag kör nog på
20 svar · 13,0k läst
F
Fishermansfriend: Husqvarnadoktorn har undersökt maskinen och bytt bakre krocksensor,och det funkade.Jag undersökte innan honom just den bakre krockpelaren,magnet och kretskort och kunde inte se en skråma.
6 svar · 3,9k läst
T
tomaslundh: [citat] Var hittar jag nya kol till vettigt pris? Har hittat en som säljer till knivmotorn för knappt 500:- och till hjulmotorer för 200:-/motor. Bör finnas betydligt billigare?
8 svar · 6,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.