Referenser Hantverkare & Entreprenörer
Albin Martinsson: Hej på er! Vi har tagit över ett hus från 1919 som står på en naturstensgrund i sluttning. Över tid så har ena hörnet råkat ut för ett sättningskada och har skjutit ut några centimeter. Detta tillsammans med en del frostsprängningar har lett till sprickor i muren som lagats i omgångar. Min fråga är om någon anlitat hantverkare för något liknande i Göteborgstrakten. Vi har haft
Lingonplan: Är det någon som kan rekommendera en firma som kan fixa en spolning av avloppet? Bor i Hässleholm. Fanns många firmor vid google sökning men önskar helst någon via referens.
lindsmik: Hej forumet, Är det någon som har erfarenhet av takbehandling via företaget Nanostone? Jag har fått en offert från dom och undrar mest om någon använt företaget och om resultatet blivit godtagbart? Offerten i sig är rimlig men jag är mer intresserad av hur pass bra det blir (eller dåligt). Tacksam för återkoppling.
Helle G.: [citat] Tack för det. Det är det jag misstänker eftersom det är en backe ner mot huset på baksidan, alltså att vattnet rinner ner mot huset. Men hur 17 få bort vatten under huset och hur se till att det inte samlas där? Vilken yrkesgrupp kan tänkas utföra sådana jobb🤔
FredrikaA: Hej! Efterlyser omdömen för Mälardalens fönsterrenovering då vi avser upphandla renovering av fönster för bostadsrättsförening.
linkanbygg: [citat] Jo, det är nog dags för lite medvind! Hoppas att vi kan komma fram till en smidig lösning så att MBN känner att de gör en bra, korrekt jobb och jag får mitt bygge godkänt. Det är en så fin liten knuttimrad loftstuga med vy över fjäll och sjöar, med en egen bäck som rinner genom tomten, tipp/topp med kommunalt vatten och avlopp och en braskamin som ska invigas nu till veckan!
Rox02: [citat] Hej! Vi är väldigt nöjda, de höll tidsplanen och var enkla och kommunikativa genom hela processen och allt känns väl genomfört! Vi köpte mycket av inredningen från Kakelspecialisten som vi dock inte är så imponerade av att ha göra med när några saker blev försenade, BOB däremot kom och satte upp de försenade sakerna när de ankom och var väldigt behjälpliga med att
Mattajjen: Hej, Vi fick offerter från KM Living, Dåderman och Palma Bygg. Dåderman slutade svara så de föll bort. Vi ställde KM Living mot Palma och jämförde deras offerter vilket var svårt. Valet föll till slut på Palma som tveklöst var tydligast och snabbast i sin kommunikation. Det var viktigt för oss och kommer att bli under renoveringen.
Wallawhoa: [citat] Hej! Har också kikat en del på detta, ca 700 är fortfarande standard höjden på frysdelen. Ikea har valt att sätta en distans för att kompensera upp till nya standard höjden på 800. Det borde gå alldeles utmärkt att bara ställa på botten i skåpet. Återkom gärna om du får annat svar, tror dom på ikea har dålig koll
Juv1234: Tjena, Testar här. Vi har problem i vår krypgrund, korrision i flertal tvär bälkar. Bild bifogat Har någon tips på firma i Skåne som genomför reperation av detta slag. // Zlatko
Mortsken: Vi använde oss av Golv och Microcement i Malmö. Freddie var riktigt bra från start till slut. Så, stor rekommendation! https://www.microcementmalmö.se/ Vårt golv: [MEDIA=instagram]DGxOCUfoDQ0[/MEDIA]
kafferasten: Vi behöver byta tak och fasad med allt vad det innebär. Söker tips på bra, seriös och pålitlig firma i närheten av Halmstad.
Kapten Hinke: Besiktningarna är till för att avgöra vems felet är. Samt hjälpa entreprenören att förstå vad felet beror på. Entreprenören motsätter sig att det är hans fel. Tror stenhårt på teori nr 2. Behöver nog inte förklara varför… ;) Men i min värld behöver teorin vara baserad på vetenskaplig fakta. Vilket teori två inte är. ( om man läser i detalj). Att trä krymper när det
Workingclasshero: Hej Mitt tips är att du gör det själv. En plåtskorsten är bara att montera enligt anvisningar och du kan förhoppningsvis dra den förbi solcellsanläggningen. Behöver du en byggnadsställning så köp en, du kan alltid sälja den efteråt. Pyssel med genomföringar förstås, men gör du det själv så vet du att det blir ordentligt gjort. Lycka till. /W
Babblas: Jag befinner mig i en tråkig situation gällande min fastighet. Jag har själv renoverat och byggt om i princip hela huset, utom el/ vvs, så jag vet i detalj vad som är gjort och vad som återstår, men huset är beboligt. Efter att min fru gick bort har ett särkullsbarn via jurist krävt att få ut sin laglott och sätter en summa som är orimlig, utifrån husets nuvarande skick. Jag har
LaszloToth: [citat] Ritningar? Vad har ni för budget?
Rootkit: [citat] På det hela taget gick det bra för oss får jag väl säga. Två problem vi upplevt har dock varit att det är väldigt frustrerande med kontakten emellanåt då det ofta dröjer lääänge innan man får svar på mejl, sms osv och att de anlitar utländska (polska? Baltiska? Osäker) personer som ska göra jobbet så man får prata på knagglig engelska samt att dessa inte är så noga
Zixten: [citat] Har du pratat med företaget? Vad säger dom? Att skicka två man för ett enmansjobb och ta betalt för att en gubbe står och tittar på är ju inte särskilt seriöst och bra, att kunden sen skall behöva betala för att dessa två åker och "köper" grejer är inte bra det heller.
MatsBengtsson89: [citat] Bara nyfiken med tanke på att det skulle gå till rättegång 😂
Penten: Hej vad bör det kosta att få ett nylagt tak besiktat i skåne-trakten?
Kimpaann: [citat] Nej men du svarar ju fortfarande inte på hur DU har lidit skada av det du skriver? Hur har DU blivit lurad av en entreprenör som har en underentreprenör med skulder till KFM och utreds av EKB? Kör på det Hempularen skriver så får du den hjälp du kan få 👍
bjorsi: Hur gick det?
sysmali: [citat] Tack för ett utförligt svar som bidrar till tråden. *ironi*
Sommarhuset74: [citat] snedtaket till höger är uttjänt och vi ska isolera där. Det behöver bytas utifrån. Min fråga är vad det kostar på två snedtak.
ToT15: Letar efter en seriös och duktig byggfirma med behörighet att göra VVS och el jobb och stabil ekonomi. Vi ska renovera övervåningen, dvs rivning till stommar/bjälklag och sen bygga upp igen. Tipsa mig gärna om ni har någon byggfirma i Stockholmsområdet.
IlTotoRiina: [citat] Har en krypgrund samt vind. Har en avfuktare i krypgrunden, hade även Anticimex på service här i somras och då kollade de fukthalten, såg bra ut. Misstänker att det är vinden/bristfällig ventilation.
DonWeasel: Tråkigt att höra, synd att behöva vara så oärlig för småsummor.
maria01: jag tolkar det att bästa är ju att den som gör jobbet först vet i framtiden vad som behöver göras