P
Anonymiserad 618974: [citat] Armerad betong. Känsligt under betongen så viss varsamhet behövs.
2 svar · 523 läst
L
Lars Eriksson6393: [citat] Hej! Jag har det, har bara gott att säga om dem, Mvh
1 svar · 1,2k läst
B
BerraM: [citat] Vet ej om det är trä insprängt, men ska kolla imorgon då jag är på plats.
3 svar · 1,1k läst
·
O
O: Jag tycker det funkar alldeles utmärkt med Hikoki. Att det är japanska grejor känns pålitligt. Nu är jag kanske inte riktigt en allvetare. För jag har inte testa exakt alla Hikoki. Bara alla jag har och så några till kanske. Mina batterimaskiner är alla Hikoki. Jag kommer inte riktigt ihåg varför valet föll på dem till att börja med. Men när man har en batterimaskin är det ju
1 svar · 675 läst
J
Johansson 68: [citat] Du får också ett PM.
12 svar · 1,9k läst
B
Bannerb: Aljo är duktiga men säkert uppbokade ett halvår
1 svar · 693 läst
A
ArvidUrsa: [citat] Entrepenörens namn?
2 svar · 1,1k läst
W
Wolfgang Cöllen: Bottenplattan samt vänstra sidans rost i gjutjärn har kroknad och måste bytas. Spisen är tillverkad ca 1924 av Sundvalls förenade verkstäder och fanns här i huset sedan dess! (Såg ett tidigare inlägg här med samma spis men med andra frågor) Min fråga är: Finns dessa delar eller någon som helst hjälp och information att få hur jag kan få spisen att fungera igen? Tacksam för all
0 svar · 652 läst
·
GregerRil
GregerRil: Ska installera en Nibe F370 i ett radhus vi har köpt, kommer konvertera från direktverkande el. Förutom installation av värmepumpen så behövs en del jobb göra med ventilationen, installation och koppling av golvvärmefördelare, provtrycka golvvärmeslingor osv. Har letat runt en massa och sökt offerter. Många levererar värmepumpar men vill ha någon som iallafall kan ta på sig
0 svar · 484 läst
O
Olof Yassin: [citat] Hej letar också efter en konstruktör! Du får gärna PMa om du ser detta:)
5 svar · 2,1k läst
Paul-Urban
Paul-Urban: Vill varna andra som funderar på att göra en trapprenovering. Anlitade Hela Trappan (Swedish Glass & Railing-System AB) som drivs av Magnus Sadde Tilstam. Eftersom det är ett lokalt företag (Nässjö), så stöttar jag gärna det lokala. Nu blev inte arbetet slutfört, saknar fortfarande det första steget. Lovat mycket men håller tunt. Får tydligen slutföra arbetet själv. Det är ju lite
0 svar · 1,4k läst
Vrana
Vrana: Hej! Vi vill sätta in ett ftx i vårt nya hus. Nytt för oss huset är från 67. Svårt att veta hur pålitliga recensionerna på reco och dylikt är, man får väl göra en samlad bedömning. Tips?
0 svar · 821 läst
S
SueCia: [citat] Du har ju redan accepterat offerten, då har du ingenting med att göra hur många timmar det gick åt längre. Hade du blivit lika grinig om det blev en massa extrajobb som dom inte debiterade för?
283 svar · 67,2k läst
·
GbgFamiljen
GbgFamiljen: [citat] Jag har inte marknadsfört mig här. 😉 Jag har betydligt mer än vad jag kan hantera.😅 Aldrig sagt att jag är grym på att tvätta tak, bara att jag är noga med vad som är rätt och fel. Mest för att jag har hög yrkesstolthet eller normala krav på hur saker ska göras på rätt sätt. Målare i grunden och som målare är det viktigt att underlaget är rent över allt och inte
15 svar · 4,0k läst
·
M
Maja82: Sonderar terrängen efter duktig snickare inför kommande renovering i Helsingborg.🛠 Nån som kan rekommendera eller vet vem man ska akta sig för att välja? 🫣
0 svar · 558 läst
S
sinuslinus: Vad är det för trappa du ska byta ut? Trappor bygger man på ett snickeri eller trappfabrik och sen monteras den ihop på plats. Är det en större trapptillverkare så har de egna montörer eller kan rekommendera någon. Vill du ha en prisvärd trappa kan du kolla Olssons trappor.
1 svar · 820 läst
Padde Kvist
Padde Kvist: Hur har det gått? Var ärliga att ni vill ha besiktningsman, inte bara för er skulle men också för att era vänner kan lära sig ifall de har byggt fel. Även de vill nog ha gott samvete att de har byggt ordentligt och riskfritt. Vill ni slippa diskussioner som kan leda till besvär så bör ni vara väldigt noga i er planering om vad ni vill ha och vart. Gör en ritning. Beställ hem
2 svar · 1,1k läst
E
Eskilon: [citat] Tack! Ska kolla detta 🙏
5 svar · 2,0k läst
joho68
joho68: [citat] Efter en viss fördröjning (vilket innebar att jag stötte på), så krediterade de två lampor som de inte längre hade i lager och skickade fem ersättningslampor för de som de hade i lager. Så jag kan inte klaga på den handläggningen, eller resultatet.
40 svar · 14,0k läst
·
Nefo
Nefo: [citat] Hej vi bor i skeda i Linköping detta skit företag går inte rekommendera till någon !! Vi gjorde utbyggnad dom sa att dom hade en kvalitets ansvarig som inte fans dök upp mm hade ungdomar som jobbade åt dom och en som börjar på P…. Som bor i skeda som trodde han var ansvarig han var knappt här överhuvudtaget!! Och taket vart inte i linje med andra byggnaden! Lika så golvet
6 svar · 9,6k läst
J
Josth: Jag tror det är lättare att fråga om en viss yrkeskategori i den lokala facebook-gruppen som t.ex. kan vara Facebook "Intressant i Bromma" eller liknande. Bara för att man hittar en ledig elektriker i Västerhaninge är det knappast vettigt om man bor i Upplands Väsby. Kan bli en fasligt massa resande som tar mycket lång tid i trafikköerna.
21 svar · 6,0k läst
·
MCPalle
MCPalle: Tack för snabbt svar! Vi har faktiskt använt honom i vår brf i Malmö och aldrig haft några problem. Ska testa! Någon annan med erfarenheter eller tips?
2 svar · 1,5k läst
F
frdd: Dessa gjorde ett bra jobb 2015, var mycket seriösa då iaf. https://ge-ab.se/ Garantientreprenad AB
1 svar · 1,4k läst
B
Bästerortarn: Nu vet jag att det var egna erfarenheter du var ute efter men om man scrollar genom omdömen på nätet verkar dom bara vara (en o-organiserad) mellanhand som tar betalt för att förmedla jobb. Tycker det är lite Foodora-vibbar ...... Dessutom är det en synnerligen klantig ledning som ser till att hamna på Råd & Röns svarta lista över en skitsumma på 749 kr. Verkar vara lite lotteri när
2 svar · 2,0k läst
B
burger: [citat] Ahaa... Jag beställde ett 10 kWh batteri i veckan.
5 svar · 1,5k läst
Daniel_N
Daniel_N: Hej! Ska göra en utbyggnad av en industrihall och behöver en kontrollansvarig. Någon som har tips om någon i trakten? Tack på förhand//Daniel
0 svar · 738 läst
W
William76: Hej, Huset står på ett berg. Berget finns i källaren och vi har bett en hantverkare att bygga en vägg och isolera utrymmet. Som ni ser på bilden så är inte hela utrymmet isolerat utan enbart ena väggen. Tack Mvh
5 svar · 1,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.