Referenser Hantverkare & Entreprenörer
Masse 59: [citat] Absolut men som du kan läsa här så finns det nästan alltid två sidor av myntet vilket också bör belysas, vi har som sagt bar god erfarenhet av dom. Vi hade däremot en annan firma tidigare till vårt andra badrum och det var verkligen KATASTROF.
ylven: Hos mig handlar det om att det hänger ner någon cm. Det gör då absolut ingen skada om man skruvar upp en regel genom det. Hur långt ner det är i nyare hus om man har spänt på ram har jag ingen aning om.
peoeng: Nej, det kan väl vara lite olika fokus, men i grunden bygger det ju på att besiktaren har kompetens att utvärdera byggnader så ändå värt att undersöka. Stort tack för svar i alla fall! :)
Byggertill123: [citat] Flera olika delar i ett hus, snickeri, el, vvs mm-så nån som kan helheten.
Claes Sörmland: Sån hjälp kan man få från en bra besiktningsman. Jag sålde hus för några år sedan och köparen ville besiktiga och kom med en riktigt engagerad besiktningsman så köpare och besiktningsman förde en rätt detaljerad diskussion under ett par timmar om just vad som var viktigt att prioritera och inte vad gäller dessa frågor. Jag försökte att inte dras med, ville ju inte som säljare
Bart: [citat] Skälet till varför du skriver om en person är avgörande för om det är förtal eller inte, inte om det du skriver är sant eller inte. Om du t ex skriver att en person köpt sex för att försöka skada personens rykte för att utkräva hämnd eller helt enkelt svartmåla personen är det förtal. Om det istället handlar om att ett finns ett allmänintresse att beskriva en persons
fusion: 2 försändelser som fortfarande ligger halvvägs och därmed inte förgyllde julen i form av julklappar til 2 av sönerna. 16 respektive 17 december hämtades dessa upp hos webbutiker. Enda positiva är att man kan hämta i lokala Coop butiken, annars 1,5 mil till Postnord. Suger minst sagt bäverpung🦫
Ali Karandish: [citat] Tack Claes för tipset. Jag har ett par ritningar men där syns inte ventilationskanalerna tyvärr.
hempularen: Det jag menar är att om det inte hade kommit 15 gubbar, så hade ju de två avtalade behövt komma mer än en dag. Det skulle alltså blivit restid och annan overhead för dem mer än en dag. Sedan är det en annan femma att man nog kan ifrågasätta om 15 gubbar kan arbeta effektivt.
Danternas: Ja, ibland undrar man om företagen vill ens ha kunder? Men det ligger nog något i det. Trots allt tjafs om lågkonjunktur så verkar våra hantverkare ha gott om jobb. Kan vara att de inte vågar anställa när alla pratar om lågkonjunktur men samtidigt rullar jobben in. Mitt förstaval av hantverkare har inte tid att sätta upp en innervägg förrän februari. Har ringt runt efter andra
yonna: Kul att du lyckades återskapa den mycket speciella balkongen. Grattis till fyndet av byggproffs!🙏
Linda Wiik1: Ibland behövs det lite lekterapi för att bearbeta husbygget som aldrig tar slut. Nytt år, nya tag.
TeGa: Hej vi ska total renovera 70 tals hus. O önskar hjälp o vägledning med hur vi ska hitta rätt o seriöst totalentreprenad/ byggföretag o hantverkare Hur o vad vi ska tänka på? Tar gärna emot hjälp, tips o förslag
Ny husägare88: Tack för svar. [citat] Tack för svar. Som svar kan jag säga att offert-tjänsterna har ett blandat utbud, sen handlar det nog om vilken av dem man använder. Kan absolut föreställa mig att vissa av dem är oseriösa, jag slutade använda den första jag hittade för att den var slarvigt upplagd och hade dåligt rykte bland hantverkare. Vi har fått jobb utfört av riktigt bra hantverkare
Counterintelligence: Hej! Har precis köpt ett hus som saknar vatten och kommer behöva anlita en brunnsborrare i Haninge trakten. Någon som har några tips? /Per
domskr: Hej Zeppan och alla medlemmar, Vi ska flytta i vår lägenhet på Malmgårdsvägen 28 i Stockholm och ska riva en vägg för en köksrenovering. Vi tror att väggen inte ska vara bärande eftersom lägenheten över med samma planlösning rivit sin (våning 3 och 4, vår lgh är på våning 2). Jag var inne på stadskontorets hemsida men kunde inte hitta rinitngar. Skulle du kunna hjälpa mig att
_Funderaren_: Som rubriken lyder: har ni anlitat åke eriksson och son? Isåfall vill ni lämna en recension, samt eventuellt bifoga en bild på slutresultatet?
MagHam: Jag känner inte till firmor, men kolla om ståndskivor och liknande detaljer på fasaden behöver dimensioneras upp. Har hört att tillverkare av prefabricerade hus ofta underskattar effekten av vind och vågrätt regn om det är kustnära.
Jack T: Skall byta cylinder, alternativt cylindrar i ett hajom-skjutdörrsparti. Men hur demonterar man själva behöret/handtaget? Och vad för sorts cylinder sitter där? Ser precis likadant ut på insidan som på utsidan.
Harald Blåtumme: Vill minnas att man kör in en skruvmejsel på sidan och vrider ett kvarts varv. Kryss-spåret närmast fronten.
Anne G: [citat] tack för svar men kommer att använda kulturkalkfärg så slipper jag fundera över hur varmt det kommer bli efter att vi putsat allt
F Rafiei: [citat] Tap [citat] [citat] Tapen är borta och ny filter är beställd . 🙏🏻🙏🏻
Solvide: [citat] Då har du kommit helt rätt nu och har bara att hålla tummarna att de hittar nåt snart. Om de hittar bevis för hälsofarliga saker i din hemmiljö så kommer de att ge föreläggande om åtgärd till din hyresvärd 😊👍
Kristofferjönsson: Någon som anlitat dessa killar vid takbyte/plåtjobb ? https://www.proffsbygg.com/ Nyfiken på hur ert arbete blev. Mitt tak ska bytas , och då har jag sökt efter företag som har egen plåtslagare för att göra allt smidigare i processen. Detta företag jag nämner har egen plåtslagare och verkstad och det var detta som gjorde att jag boka träff för offert. Jag skrev mina önskemål och
F Rafiei: [citat] Jag det har jag och även försökte med sandpapper och trä olja ( behandling) , men det blev inte så bra med det heller.