Bufle
Bufle: [citat] Hej vi vill bygga i Stockholmsområdet och har just nu kontakt med rörvikshus då vi älskar det de har ritat upp. Men har läst ganska många skräckhistorier ang rörvik, vore kul och höra hur det gått för er?! Är ni nöjda med dem?
5 svar · 2,2k läst
13th Marine
13th Marine: Hej forumet! Vi har en förening som siktar på att bygga fasta badbryggor här på sydkusten. Tänkt byggmetod är stålpålar med fodring av plaströr, men vi är öppna för bättre lösningar så länge de håller för de skånska höststormarna 😊 Har ni några tips på firmor det kan vara värt att kontakta? [bild]
0 svar · 369 läst
·
S
Smartahemmet: [citat] Vi har köpt ett hus som Dinda totalrenoverade typ 2017-2018
11 svar · 2,7k läst
·
F
fönsterpåven: Arnige lack, har lackat flera kök åt mig, och gjort ett bra jobb, men jag tror att du själv måste plocka ner luckorna och åka dit med dom
1 svar · 871 läst
J
Josth: En hund som är tränad på mögelspårning kostar kanske inte lika mycket och jobbar väldigt snabbt och effektivt?
1 svar · 535 läst
Klarspråk
Klarspråk: [citat] Jag har också haft kontakt med Isolerab. Trevliga, men lite "luddiga" i sina svar o har höft tempo, vilket kan leda till felaktiga o ogrundade beslut. Offerten jag fick var ingen egentlig offert, utan ett sms. Varningstecken! Däremot snygga foldrar o annat bling, som ger proffsigt intryck! Har samma behov av renovering av min kallvind, därför läst på en hel del för att förstå o
4 svar · 4,5k läst
M
Msarps: [citat] Hej, Inte lokal, blev Tyresö betong av olika anledningar till slut.
2 svar · 2,2k läst
V
växelventil: [citat] Kan du inte bara gräva efter reglarna och lägga avloppsrör och sluta där trallen slutar.Du behöver ju inte gräva ner till Kina.Stupröret kommer det mycket vatten eller?
1 svar · 734 läst
·
R
Rada: I Ekängen? Ja kanske. Vårt bygge startade 2018 han låste huset i typ november. Då lämnade han oss. Vi tog tillgång till det igen i början 2019. Då fanns där vissa fuktfläckar runt ventilationsrör då ventilationen inte varit på. Läckte kondensaten från taket som var felfritt mm mm. Vi kunde iaf själva bygga klart + att vi hade kontakt med entreprenörer som varit där och de kunde
9 svar · 7,2k läst
I
Anonymiserad 23608: [citat] Han slog nog rekord i kortlivat medlemsskap också. Hann det bli 7 minuter?
3 svar · 2,1k läst
S
Staffan-N: Densia var toppen när vi köpte hus för fyra år sedan. Anledningen till att man plockar in en egen besiktningsman istället för att bara titta på säljarens är för att få en genomgång på plats där man får reda på vad man håller på att köpa och tips på hur man tar hand om kåken.
2 svar · 1,3k läst
K
kakpirat: Hej, Vi bor i ett radhus från 80-talet med ganska dålig ljudisolering mot huset vi sitter ihop med på ena sidan. Framförallt är det stomljud och ljud som fortplantar sig i grunden som är ett problem, men vi skulle även vilja höja nivån på avskiljande väggar också. Vi har letat efter en hantverkare/byggbolag som har erfarenhet av just ljudisolering och som förstår (och kanske även
0 svar · 621 läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Jag har bra erfarenhet av Pia Engman på Europabesiktning. Annars kan du söka fram en här i ditt omrde: https://sbr.se/sok_entreprenadbesiktningsman/
2 svar · 627 läst
Dowser4711
Dowser4711: Om du redan har impregnerat/målat pannorna håller de ett bra tag till (Jag gjorde det själv och de var u utmärkt skick 7 år senare och jag tvivlar inte på den 10-åriga garantin jag fick. Jag bytte däremot till ett tak med integrerade solpaneler innan dess.) Jag har gått från direktverkande el utan solpaneler till bergvärme med solpaneler i mitt hus från -74 Steg 1 för din del är att
23 svar · 1,6k läst
·
joakim_j
joakim_j: Han skall komma och jobba hos mig om två veckor, så inte direkt än. Men det är min granne, så jag har sett det han har gjort på sitt eget hus och pratat mycket med honom och så.
3 svar · 554 läst
Ingemar20
Ingemar20: [citat] Det har du helt rätt i!
7 svar · 472 läst
I
Idyll: Någon med bra tips om tvätt av betongplattor m sticketak. Finns det firma som utför tvätt/målning med bra referenser. Dela gärna med er om erfarenheter; bra och dåliga.
0 svar · 434 läst
T
Tjalve_85: Hej. Då jag själv känner att jag har rätt dålig koll så skulle jag vilja ha tips på bra takfirmor i norra Stockholm. Någon som nyligen lagt om taket och kan rekomendera någon? Jag har en två plansvilla med betongpannor som är 34 år gamla. Inget större fel på dem men de börjar bli slitna och det kommer in lite vatten på några ställen. Taket saknar också råspont och papp och har
0 svar · 649 läst
A
Alexander von Zeipel: [citat] Göta tak gjorde en jätte uppryckning och med allt klart är jag nöjd med deras attityd och vilja!
15 svar · 7,5k läst
N
Nils-olsson: Tja, Vi var i en liknande situation då vi hade hade förlorat våra ritningar efter en översvämning. Vi fick ta fram allt igen pga att vi skulle bygga på huset och tog hjälp av elf bygglovsritningar. De var ganska bra att ha att göra med. Snabba på att svara och gav löpande uppdateringar. Bygglovet blev godkänt på första försöket och priset var klart bäst av de offerter vi hade
1 svar · 983 läst
K
kniv: Du får nog bättre svar i rätt forumdel och inte i referenser för hantverkare..
1 svar · 577 läst
·
M
Många idéer lite pengar: [citat] Tyvärr inte torrt i grunden, borrade hål i golven rummen där det inte är gjutet och det var inte direkt positivt. Allt verkar ligga direkt mot marken och de rum med gjutning är det typ 2cm och sen jord🤨🤔😂 Men man ska väl jobba sig uppåt så vet att jag behöver ta upp golven, men osäker på vilken ände och börja på, uppe, nere eller bara riva🫤
10 svar · 627 läst
B
Björn Billtoft1: [citat] Tack för ditt svar. Ser ut att vara ett bra förslag. Ska mäta lite på diametern på kulventilen.
2 svar · 547 läst
·
Dr Nurburg
Dr Nurburg: [citat] Bra tips. Ska göra det.
2 svar · 593 läst
Manganbangan
Manganbangan: Att fylla i en sån bred ränna med något blir nog svårt. Trät kommer röra sig med årstiderna och en lista är nog det bästa
2 svar · 423 läst
M
Mari Joh: Vill dela med oss av vår minst sagt dåliga erfarenhet med shbygg uppsala, vi anlitade dem för markarbete och gjutning av vårt husgrund. Tyvärr blev resultatet en total katastrof plattan var så pass dåligt gjuten att det inte gick att använda. Trots det vi tyckte var tydliga fel vägrade dem ta ansvar och försökte få oss att backa genom att skicka brev från deras jurister. Historien
0 svar · 590 läst
A
Agneta Sundgren: [citat] Vill tacka för alla svar som. Gav god hjälp. Fick bra hjälp av Södermalms lås i Stockholm. Kista och lås är nu hela igen.
9 svar · 3,6k läst
·
Albin Martinsson
Albin Martinsson: Hej på er! Vi har tagit över ett hus från 1919 som står på en naturstensgrund i sluttning. Över tid så har ena hörnet råkat ut för ett sättningskada och har skjutit ut några centimeter. Detta tillsammans med en del frostsprängningar har lett till sprickor i muren som lagats i omgångar. Min fråga är om någon anlitat hantverkare för något liknande i Göteborgstrakten. Vi har haft
0 svar · 639 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.