Hej,
Vi har precis köpt en bostadsrätt i Stockholm där vi främst vill göra om köket och badrummet. Eventuellt lägga nya golv och riva ett par väggar. Därför vore det skönt att anlita någon som har ett totalansvar. Har någon tips på någon som ni tycker är bra? Tydlighet och bra kommunikation uppskattas utöver det rent yrkesskickliga. Vi får tillträde i mitten/slutet av april.
Mvh Mattias Sjöstedt

BirgitS
Vi anlitade Dådermans Kök och Badrum när vi renoverade badrummet för 2 år sen. Inte billiga men mycket bra när det gäller att vara tydliga och att kommunicera, allt ska vara exakt bestämt innan arbetet påbörjas. Duktiga också förstås.

2019 fick jag en rekommendation om Palma Bygg av en annan medlem. KM Living fick jag mycket gott intryck av när de var här inför badrumsrenoveringen och kunde lika väl ha valt dem.

• Gilla
klimt
  • Laddar…
Tack Birgit!
Ska kolla tipsen. Vet du om de åtar sig totalansvar, att projektleda renoveringen för de olika kompetenserna?

BirgitS
M Mattajjen skrev:
Tack Birgit!
Ska kolla tipsen. Vet du om de åtar sig totalansvar, att projektleda renoveringen för de olika kompetenserna?
De tar totalansvar så du har bara ett avtal och en projektledare/kontaktperson som du behöver prata med. Dådermans har elektriker och rörmokare anställda så de brukar inte ta in någon från någon annan firma.

Det låter ju precis som det vi letar efter. Toppen, tack igen!

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Dådermanns dyker upp med bra omdömen ofta. Men jag har uppfattat att de är extremt dyra. Iofs. bättre med en dyr firma som gör bra jobb än en dyr firma som gör dåliga jobb.

BirgitS
H hempularen skrev:
Dådermanns dyker upp med bra omdömen ofta. Men jag har uppfattat att de är extremt dyra. Iofs. bättre med en dyr firma som gör bra jobb än en dyr firma som gör dåliga jobb.
Jag jämförde dem och en annan firma, som en kontakt hade rekommenderat, inför vår badrumsrenovering. Dådermans var 10 % dyrare (20 000) men å andra sidan så erbjöd de rabatter på 10-20 % på kakel och inredning från välkända bra märken så för oss gick det ungefär på ett ut. Ungefärliga siffror. Dessutom eftersom de skötte alla inköp så blev det också deras garantier/reklamationer på kakel och inredning.

• Gilla
Mattajjen och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Dådermans var 10 % dyrare (20 000) men å
Då skulle iallafall inte jag tveka, såvida jag inte har tillgång till en annan firma som jag personligen VET är bra, typ någon jag anlitat tidigare. Jag har uppfattat de är lite av Rolls Royce både kvalitetsmässigt och prismässigt.

• Gilla
Mattajjen och 1 till
  • Laddar…
Hej,
Vi fick offerter från KM Living, Dåderman och Palma Bygg. Dåderman slutade svara så de föll bort.
Vi ställde KM Living mot Palma och jämförde deras offerter vilket var svårt. Valet föll till slut på Palma som tveklöst var tydligast och snabbast i sin kommunikation. Det var viktigt för oss och kommer att bli under renoveringen.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.