L
larsu: I min värld är det INTE att förnedra sig att ta 180kr/tim ex moms. Det är mera förnedrande att någon påstår detta. Var och en sätter ju de priser de vill ha. Börjar månne konkurrensen kännas av, av duktiga utländska hantverkare ;)
18 svar · 15,0k läst
F
frasse: Det är inget problem att fixa såna konsoller, och det är ju ett relativt litet tak så det kan inte vara några större laster heller. Det innebär givetvis lite mer jobb (och kostnad) än att bygga med raka, men det borde ju leverantören ha räknat in i huspriset kan man tycka. Självklart ska ni ha det ni har beställt, alternativt ett prisavdrag motsvarande vad det skulle kosta att
21 svar · 2,7k läst
A.Nygren
A.Nygren: ;D
1 svar · 4,0k läst
A.Nygren
1 svar · 4,0k läst
H
Halmstadtjej: Hej! Jag letar efter ett bra byggföretag för en nybyggnation i Halmstadtrakten. Finns det någon som har lite bra och dåliga referenser på någon? Tackar på förhand! /Kristina
0 svar · 2,2k läst
Snailman
Snailman: En del elbolag tillåter att man sätter elskåpet på ett par stolpar, med ett litet tak över om det är avsett för infällt montage, man sätter då ett trefas uttag bredvid skåpet, man har lite extra ledning så den kan ledas in innanför grunden och när väggen är uppe kan skåpet föras på plats och monterad, gör man på rätt sätt behöver inte kabeln demonteras och återmonteras.
7 svar · 1,7k läst
E
Erik_B: Vi har ett gammalt hus som det nu är dags att renovera och bygga ut. Renoveringen innebär dränering, byte av kök, tilläggsisolering+fasadbyte och takomläggning. Utbyggnaden innebär utbyggnad med ca 40 kvm byggyta + 1 nytt badrum. Bör man ta detta på totalentrepenad, löpande eller någon blandning? Har någon tips om någon byggfirma i Gbg-regionen som har goda referenser på denna typ
0 svar · 1,6k läst
G
GR_B: Ringde och for runt till en massa rörfirmor för ett pannbyte i Västmanland och många lovade att komma och titta och lämna en offert.2 firmor kom,en lämnade offert som i slutänden var alldeles för dyr.Tog ialla fall Veosol i Örebro(kanonjobb,snabbt och bra pris). Spelar ingen roll vad det än är för jobb.Ingen kommer. Det slutar med att antingen göra arbetet själv eller ta någon
4 svar · 4,8k läst
G
Generali: Hej hej! Kollat lite på en byggfirma som heter Quick House Emir, undrar om det någon som anlitat dom eller känner till något om dom?? Ska träffa dom snart och prata lite, lite nyfiken bara om någon har nått att dela med sig!? Eller har ni någon annan bra firma o rekomendera och i så fall varför? En länk till deras hemsida: http://www.qhe.se/
0 svar · 2,3k läst
M
Martin_Blomberg: Längst upp till höger på detta forum står det alltid reklam för "Baltisk arbetskraft". Kanske kan du ta kontakt med dem?
1 svar · 3,4k läst
S
strumpapan: Har precis blivigt med hus, och behöver få tag på någon bra Entreprenadfirma. Det gäller att bygga en avloppsbrunn i vårt garage. Är det någon som kan tipsa om en bra firma som kan hjälpa en med det? Vi bor i Torslanda, så någon firma i närheten av Gbg vore bra! :)
8 svar · 3,2k läst
G
gisse: Hej! Behöver tips på bra och pålitlig hantverkare i Örkelljungatrakten som kan renovera vårt badrum på 5m2...Ta bort en golvbrunn och vattenburet element, golvgips, golvvärme, kakla och klinka å lite sånt.... Tacksam för tips !!!
0 svar · 3,7k läst
Q
QL: citerat från Hantverkar´n den 15. sep 2006 kl. 00:17: Roligt att läsa vad ni tycker är dåligt med svenska hantverkare...att vi inte jobbar gratis med att sätta upp eran badrumsinredning och att vi inte jobbar kväll för att vi har ett liv. Fattar ni vad era chefer ska tycka om er då..... [citat] Gammal tråd men irriterande ändå. Tydligen var ju det rätt viktigt att dom jobba gratis.
45 svar · 5,7k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Tack karlssons för tipset. Det var ett tag sedan vi ställde frågan och sedan dess har vi både hittat en leverantör och borrat. Det blev precis den firma du skrev om.
4 svar · 2,8k läst
K
karlssons: Hej! Jag undrar det samma... Finns det någon bra rörmokare i Västmanland (nära Surahammar) som har tid att lämna offert på en liten toalett vi vill göra? TACKSAM FÖR SVAR! :)
2 svar · 2,6k läst
Q
QL: [quote author=Karolina link=1159307196/0#1 date=1159512430]Jag känner inte till detta bolag men jag kollade med Bolagsverket och det gick inte att hitta något företag, varken aktiebolag, handelsbolag eller enskild firma, som har exakt det namnet Du skrev! Företaget behöver inte vara registrerat i det namnet.. Vissa namn blir inte godkända. Som tex Alltjänst & Bygg AB Ett alternativ
7 svar · 3,1k läst
K
karmajoyst: Håller med dig DeBe. 0 anmärkningar är varesig realistiskt eller effektivt. Dels finns det alltid "anmärkningar" som inte hittas (om inte besiktningsmannen plockar ner hela huset och bygger upp det igen så kan han/hon aldrig nå ett PTY värde på 1) sen skulle det ta oehört mycket tid att bygga ett hus utan anmärkningar. Den kostnaden är det ingen som vill ta på sig, kostnader flyter ju
7 svar · 1,5k läst
H
highstream: Rasmussons byggservice fixade mitt kök, han var riktigt bra tycker jag! http://www.blocket.se/vi/8721074.htm?ca=15_s
1 svar · 3,5k läst
P
PelleFork: När jag startade den här tråden var jag jättenöjd. Bygget skulle vara klart till midsommar och det mesta hade gått jättebra. Sommaren kom och sommaren gick. Och långsammare och långsammare gick bygget. Slutbesiktning skedde i mitten på september. Då blev det ena huset godkänt med anmärkningar (som brukligt) och det andra tyckte besiktningsmannen inte att det var lönt att besiktiga.
5 svar · 1,7k läst
P
Anonymiserad 23608: Förfrågan avseende vad? Det är en bra start... ;)
1 svar · 5,0k läst
C
Craxen: Slänger in denna tråd här.... Jag håller på att bygga en trappa med keystone trappsteg. Dessa är 15 cm höga och 25 cm djupa. Nu är det så att jag ska försöka få in så att trappan passar med muren och det är en del kapning av stegen som måste göras. Är det någon som vet om nåt ställe där dom kan kapa dessa cement steg? Dom vi köpte stenen av gav som tips att ta en vinkelslip
0 svar · 3,3k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Din kalkyl låter rimlig. Det är inte billigt att göra badrum/spa. Vill minnas att ombyggnad av vårt lilla badrum (pga av vattenskada) gick på minst den summan. Sedan beror det naturligtvis på vad som skall göras. Jättetråkigt med VVS-aren. Naturligtvis ger det ett mindre gott intryck att hoppa av 3 dagar innan. Hade ni skrivit avtal? Vill ändå i sammanhanget berätta att det är just
3 svar · 3,2k läst
M
MaRed: Någon som kan rekomendera kvalitetsansvarig norra storstockhilm södra uppsala trakten. Vi ska bygga hus i Sigtuna.
0 svar · 2,8k läst
saturnus
saturnus: Han har nog läst inläggen här ;D, Men Du Conan, kolla noga upp vem du har som grannar i ditt nya område, så det inte finns någon politiker i närheten :)
9 svar · 1,3k läst
D
delete: Är det någon som kan tippsa om en seriös rörfirma i trakterna kring Göteborg-Kunsbacka som kan tänkas montera en kökspanna för mej.Har varit i kontakt med cirka 10 styck som lovar att komma, ringa, etc.Och jag vill gärna inte tro att alla beter sig så bedrövligt. Tacksam för tipps på seriös rörläggare.
0 svar · 2,6k läst
M
MandM: Hej, skulle vilja ha tips på ngn duktig/prisvärd och seriös byggfirma på Österlen. Vi tänker bygga garage där under 2007.
0 svar · 4,2k läst
J
jenita: Är det någon som anlitat Härryda kakelservice och kan lämna referens på hur de utförde arbetet?
0 svar · 1,4k läst
volvo
volvo: Jag har nu bevittnat en at detta företags "skapelser". Vilket uselt klåparjobb! Skulle tro att en lekman med tummen mitt i näven skulle kunna åstadkomma minst lika bra resultat. De har dessutom lämnat byggplatsen hals över huvud utan förvarning och verkar inte ha för avsikt att dyka upp igen. Om ni skulle ha en tanke på att anlita detta företaget så bör ni tänka om! Det finns bra och
0 svar · 3,0k läst
H
hempularen: Lite mer specifikt kanske??
1 svar · 3,8k läst
P
paradiset: Kalmar kommun (samhällsbyggn kontoret) gav mej ett gäng namn när jag sökt/fått bygglov.
2 svar · 2,0k läst
bebben
bebben: Problemet med dom här "skojarna" är att det inte slutar med bara skojeri utan ofta hot mot kunden. Kan tänka mig att många väljer att ta förlusten istället för att gå vidare när ens familj blivit hotad.
6 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.