2
2HOT4U: i Mitt i brukar dom annonsera Huddinge Tak 08-53032525 Kostnadsfri besiktning/offert
3 svar · 1,7k läst
volvo
volvo: Be att få enlista på deras 20 senaste kunder. Om man bara får namnet på 2-3 st så är det säkert handplockade, positiva kunder. Om man får fler så är det större chans att urvalet är representativt. Sedan kan man även höra med andra aktörer på marknaden. Hör med kommunen, konsumentvägledaren, konkurrenter, underentreprenörer och andra konsulter vad de har för erfarenheter om
2 svar · 3,8k läst
Z
zachris: Hej! Jag undrar om någon kan rekommendera en grund- och markentreprenör samt VVSare i Stockholm? Jag skall bygga på Ekerö till våren 2007. Tack på förhand! Mvh Zachris
0 svar · 2,8k läst
S
sville: Vart i skåne då?
3 svar · 1,9k läst
S
W
wahcar: Vi använde Byggkedjan i Gbg för ombyggnad av vår hall. Vi var nöjda med snickarna, de gav ett proffsigt intryck och gjorde ett bra jobb. Elektrikern tog dock ut lite för högt pris på både material och arbetskraft, men efter påpekanden sänkte han priset. :) mvh A&A
1 svar · 2,3k läst
volvo
volvo: Oftast brukar det löna sig att använda samma entreprenörer som redan finns på plats. Då slipper man kostnader för nyetablering, maskintransporter etc. Om du köpt ett nyckelfärdigt modulhus, hör vem husfirman anlitat som grundentreprenör.
1 svar · 1,7k läst
M
marre74: Vi behöver hjälp med att hitta någon som kan hjälpa oss att bygga ut vårat vardagsrum men har ingen aning om vart jag skall vända mig. Är det någon därute som vet vilka jag skulle kunna kontakta? Huset ligger i göteborg.Jag skulle vilja öppna upp den bärande väggen och köra ut den ca 2m. Den nya väggen skall vara fönster prydd hela vägen.
0 svar · 2,2k läst
E
Anonymiserad 23608: Visst kan ni få tag i en snickare som chansar och dräper dit en balk av något slag, men det är en konstruktör som räknar på sådant som ni egentligen borde söka efter i första hand.
1 svar · 2,1k läst
J
Anonymiserad 23608: TM Byggnadssnickeri är en klippa på både trä och plattor.
2 svar · 1,5k läst
Z
Ziad: Kan nån tipsa mig om ett bra sprängsföretag?
0 svar · 2,1k läst
M
Mohair_Duke: Slå en signal till Roy Mattsson Entreprenad, Upphärad tfn. 070-5111233 och kolla om han har tid. Han gjorde vår väg, grundläggning(ej betong), VA och grovplanering. En klippa som har mycket erfarenhet och lugn. Han jobbar oftast ihop med två andra företag: www.alegrav.se och Trestads Brunnservice (sprängare)
1 svar · 3,3k läst
B
brma: Är det någon som anlitat Baupol AB?
0 svar · 3,5k läst
T
Anonymiserad 23608: [citat] Här drar vi slutsatser... Ett exempel ur verkligheten där mitt påstående passar in; Byggaren gjuter ett EPS-golv och flytspacklar ovanpå gjutningen, helt enligt konstens alla regler. Kunden knackar på golvet och upptäcker ett "bomljud" och drar slutsatsen att golvet är bomt (okunskap) -han ringer byggaren och klagar, men får till svar att allt är i sin ordning. Det kan låta så
10 svar · 2,9k läst
T
tidning: Tiny, berätta mer om ditt badrum. Jag är journalist och söker en liknande berättelse till en ny tidning för hantverkare.
44 svar · 6,8k läst
A
AnnikaTess: Har upptäckt den här sidan idag och vill bara ropa HURRA! En sådan guldgruva för oss som håller på att planera vårt hus. Så mycket hjälpsamma människor det finns runt om i vårt vackra (men ack så dyra) land. En skön helg på er alla! AnnikaTess :)
0 svar · 1,5k läst
G
GR_B: Någon som kan lägga ca 12 kvm klinkers i ett badrum + hall.Allt klart.Klinkers/fix finnes. I Köpingstrakten.Brått.
0 svar · 768 läst
Y
Yo: Jag antar att du inte har byggt ännu? Vi gjöt en betongplatta på marken, 2.4 x 4.2 som vi sedan lyfte upp med en storjädra kran, plattan vägde 4,9 ton och vi var 15 meter bort med kranen. Den lades helt enkelt upp på en stålstänning och vilar runt om, 2 sidor på huset, 2 på en vkr konstruktion som vår konstruktör har beräknat. Sedan klinkade vi den efter att vi har lagt in en
0 svar · 1,5k läst
·
T
Tovan: Jag skulle behöva tips på någon sakkunnig i Göteborgsområdet som kan undersöka och komma med råd om åtgärder på en liten men väsentlig del av mitt hus. Huset vi köpte för ett år sedan är ca. 100 år gammalt. Längs ena ytterväggen gick det inte att undersöka grunden. När jag nu har börjat med renovering upptäcker jag rejäla fuktskador på bottensyllen. Se även ett tidigare
0 svar · 1,5k läst
F
Frosobo: Tack, denna avtalsmall kommer vi att ha nytta av framöver! Formuleringen "Entreprenören åtar sig att på ovanstående fastighet uppföra ett småhus eller bygga till ett befintligt småhus i överensstämmelse med följande handlingar:" stämmer inte så bra i mark-sammanhang däremot tycker jag. Eller, går det ändå att använda denna mall? Någon som vet?
2 svar · 2,7k läst
S
safebygg: Kolla din och Roberts mail. :)
1 svar · 4,0k läst
Y
Ylva_P: Någon som kan rekommendera hantverkare i Skara m. omnejd, som klarar kök, badrum, snickerier m.m. ? Vet ngn även hur länge man brukar få vänta - är det svårt att få tag på hantverkare?
0 svar · 1,1k läst
S
safebygg: Vi kan hjälpa dig, kontakta oss på safebygg@gmail.com så mailar vi även bilder på tidigare jobb etc. Mvh Jimmy
1 svar · 1,2k läst
Marjaana
Marjaana: Hejsan! Vi byggde för ett år sedan 4 mil norr om GBG och våran kvalitetsansvarig kostade ca 15 000:- Det var ett fast arvode och vi har fortfarande lov att ringa honm om ngt strular! MVH Katja
2 svar · 2,0k läst
V
ViolaArvensis: Hej! Är det någon som har tips på tillförlitliga byggare runt Lund? Vi har ett hus, byggt 1930-tal som vi ska totalrenovera. Vi har själva rivit ut allt på bottenplan men behöver hjälp med uppbyggnad, el, VVS och letar efter någon som tar totalansvar för detta. I våras kontaktade vi ett 20-tal Skånebyggare. 2 svarade... En kunde avskrivas direkt vid möte (!) och en verkar bra och vi
0 svar · 2,5k läst
W
WeeBe: En byggstädning bör ingå. Kolla ditt kontrakt om det står något om det. Står inget så är mitt förslag att du utgår ifrån att byggföretaget städar upp efter sig. Vi har inte skrivit in något om detta i våra kontrakt och våra entreprenörer städar efter sig. Vi hjälper dem lite med att plocka ihop så det inte ser för gräsligt ut, men det skräp de släpat dit får de vackert
1 svar · 965 läst
snackan68
snackan68: Usch! Man blir verkligen ledsen.... Tyvärr är det nog allt för vanligt att man inte gör ngn grundundersökning, utan man är för ivrig att sätta igång bygget. Jag hoppas verkligen att de får rätt till slut - det kan inte alls vara kul att kommma hem till det där "huset" varje dag. // Snäckan
1 svar · 1,2k läst
R
Rubanken: Hej, Vi ska göra om i vår källare vilket kommer innebära en hel del VVS och kakelarbete. Någon som känner till, och helst även kan rekommendera, någon firma som använder utländsk arbetskraft i/runt Linköping /Johan
0 svar · 3,1k läst
G
gullex: Priset på plattan ligger på ca 1000kr+moms men då ingår det 30cm isolering, 40cm kantbalk, betong, armering, och arbete. Bara hjälp med gjutningen ligger på ca 70-80kr +moms m2.Isolering i plattan tycker jag att du ska ha.
1 svar · 11,7k läst
paller
paller: Hej Har någon anlitat denna firma med polacker? De har F-skattsedel. Skulle vilja veta inför en takomläggning. Annars, vad är generellt bäst om man vill ha bra folk till bra pris, att anlita registrerade firmor lokalt eller vågar man sig på andra "småskuttar"?? Ska tillägga att vi inte har möjlighet att följa arbetet dag för dag eftersom vi bor långt ifrån vårt hus så det måste
0 svar · 2,6k läst
P
peterand: Hålen är med största sannolikhet luftbubblor som uppstått i fogmassan, är dom små/få lämnas det som regel utan åtgärd, de har ingen betydelse är täthetssynpunkt
1 svar · 2,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.